20 Reacties
2 maanden geleden
Weeën herken je normaal gezien echt wel hoor.
Om de zoveel minuten trekt je baarmoeder dan samen en wordt je buik volledig hard van de bovenkant tot de onderkant.
Zolang je geen weeën of vruchtwaterverlies hebt zou ik nog even afwachten. Kunnen indalingsweeën zijn of gewoon een virusje. (Migraine, diarree, zweten) Heb je al gecheckt op koorts?
Bij twijfel best je vroedvrouw of gynaecoloog even contacteren he.
2 maanden geleden
Reactie op Racingafadingimage
Weeën herken je normaal gezien echt wel hoor.
Om de zoveel minuten trekt ...
Ja ik heb geen koorts. Voel mij voor de rest wel ok
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Kunnen voorweeen zijn, die heb ik ook al enkele weken nu sinds mijn 35 ste ...
Ik wacht het sowieso af. Meer kunnen we niet doen denk ik 😁
2 maanden geleden
Hier ook al last van voorweeen sinds een 10tal dagen dus gestart op 34w. Gisteren op controle even besproken maar kan spijtig genoeg weken aanhouden tot aan de uitgerekende datum. Wel al 1 cm ontsluiting nu (35w3d) maar de gynaecoloog maakte zich geen zorgen dat ik de 38w echo hierdoor niet zou halen. Hier toch nog de hoop dat hij iets vroeger komt want de krampen zijn wel op den duur vermoeiend.
Als je je echt slecht blijft voelen mag je natuurlijk altijd eens bellen voor extra controle. Maar het lijkt mij al goed dat pre eclampsie (voorlopig) uitgesloten is.
Ik moet pas echt naar het verloskwartier als het om de 5 min regelmatig is. Of als ik me ongerust maak.
Veel succes en wie weet was het bij jou toch een teken.
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
2 de kindje al of…?
Nee eerste kindje dus in het begin was ik wat in paniek omdat ik nog niet wou bevallen op 34w maar aangezien het zo blijft aanmodderen maak ik me nu veel minder zorgen. Gynaecoloog maakt er ook weinig van dus als zij gerust is, ik ook zeker? Ben wel benieuwd of ik dan de tekenen dat het echt begint goed ga herkennen. Want gisteren na onderzoek weer meer krampen, vanmorgen weer niets…
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Kunnen voorweeen zijn, die heb ik ook al enkele weken nu sinds mijn 35 ste ...
Het rommelt hier echt de hele dag nu. In rust of beweging. Heb jij dit ook?
2 maanden geleden
Ik heb sinds vorige week enkele dagen last van menstruatie pijn, deze krampen duren maar een enkele seconden en gaan ook weer weg. Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds last hiervan, ik denk dat het indelingweeën zijn.
Heb ook wel wat last van plattere stoelgang de laatste dagen en ben ook enorm moe, de baby beweegt ook super veel!
Morgen heb ik mijn controle bij de gynaecoloog, ben benieuwd wat zij zal zeggen 🙈
2 maanden geleden
Reactie op jessicadeleener
Het rommelt hier echt de hele dag nu. In rust of beweging. Heb jij dit ook? ...
Ja al een 2 tal weken, het is doodvermoeiend en ik merk savonds vaak ook erger en meer last te hebben, laatste dagen ook vaker snachts. Vandaag opgestaan met voeten die ineens 2 keer zo dik zijn als gisteren
2 maanden geleden
Reactie op klaartje02
Nee eerste kindje dus in het begin was ik wat in paniek omdat ik nog niet w ...
Ja dat heb ik ook, ga ik wel merken als het zover is. door mijn reuma twijfel ik er ook aan en stel mij echt de vraag ga ik dat wel merken want rugpijn en pijn algemeen is wel iets dagelijks voor mij. Maar toch zegt iedereen het is echt wel duidelijk.
2 maanden geleden
Hier op het moment een hele harde buik! Gepaard met bandenpijn.
En ik twijfel zelf enorm
Dit is ons 2e kindje
Maar bij de eerste had ik op 35 weken in de avond om de 5minuten een plank harde buik gepaard met weeën die blijkbaar toch al echt waren
En ik toen 3cm had. En ze uiteindelijk toch ons de vraag stelde of ze toen mijn water mochten breken voor de veiligheid van ons eerste zoontje. En van mij.
Waardoor ik nu zo hard twijfel. En overlaatst al een nachtje int ziekenhuis verbleven en toen was alles inorde had ik zelfs nog geen cm opening
2 maanden geleden
Reactie op Kinderwensje
Hier op het moment een hele harde buik! Gepaard met bandenpijn.
En ik twi ...
Ik ben nu ook zwanger van nummer twee. En ik herken toch weeën maar het is nu plots gestopt. Ben blij dat ik terug kan bekomen even.
2 maanden geleden
Ik ben nu ook zwanger van nummer twee. En ik herken toch weeën maar het is ...
Herkennen doe ik ook.
Maar door de harde buiken die aventoe opkomen heb ik schrik.
Want ik heb namelijk een hele hoge pijngrens.
Waardoor ik bij mijn eerste zoontje op 35 weken.
Dacht van oh dat is niet heel pijnlijk dat zullen oefen weeën zijn.
Maar het waren wel echte weeën.
Gepaard met harde buiken om de 5 minuten.
Vandaar dat ik er wat schrik voor heb.
2 maanden geleden
Reactie op Kinderwensje
Herkennen doe ik ook.
Maar door de harde buiken die aventoe opkomen heb ik ...
Ik snap je. Ik geef je een virtuele knuffel meid
2 maanden geleden
Reactie op Kinderwensje
Herkennen doe ik ook.
Maar door de harde buiken die aventoe opkomen heb ik ...
Misschien eens bellen naar het ziekenhuis/vroedvrouw? Zij kunnen misschien mee inschatten wat het is, of je kan even langs ter controle, al is het maar om de stress en onzekerheid weg te nemen.
2 maanden geleden
Ik snap je. Ik geef je een virtuele knuffel meid
Ik ben momenteel alleen met ons zoontje thuis en ik merk dat ik heel snel al weer een harde buik heb maar nu niet echt pijn ofzo maar gewoon een beetje moeilijk. En niet buiten willen enzo maar toch forn voor wat frisse lucht 😁
2 maanden geleden
Reactie op Karen_86
Misschien eens bellen naar het ziekenhuis/vroedvrouw? Zij kunnen misschien ...
Ja heb al in ziekenhuis gelegen voor 1 nacht en bel soms als ik het even nie weet maar moet volgende week weer gynaecoloog dus