17 Reacties

2 maanden geleden

Slaapt hij id nacht wel ok? Onze zoon slaapt heel goed in zijn inbakerslaapzak...

2 maanden geleden

Hier heeft inbakeren ook vree geholpen. Ih begin wilde ze niet apart slapen, enkel op ons. Had die nabijheid echt nodig. Zijn ook naar osteopaat gegaan. Kan mss ook helpen? Mss zit netjes geblokkeerd?

2 maanden geleden

Nekje dus

2 maanden geleden

Wat kan helpen? Warmtekussen, white noise, geluiden, hartslag, inbakeren, … Is het probleem enkel overdag of tijdens de nacht, of continu

2 maanden geleden

Wij hebben dat probleem ook met momenten. Op ons in slaap vallen is geen probleem en dan blijft ze doorslapen. Maar in haar bedje werd ze meteen wakker. Ik ben nu een soort routineke gestart, die de afgelopen 2 dagen wel geholpen heeft. Ik geef haar eten om 19u30, laat haar boeren en tot rust komen, dan doen we haar pyjama en slaapzakje al aan + verse pamper. Op dat moment leg ik ook al een warmwaterkruikje in haar bedje. Dan mag ze bij ons blijven liggen in de zetel tot 22u (dan slaapt ze meestal al goed). Daarna nog een laatste voeding, goed boeren en knuffelen en dan in haar bedje met white noise. Dit heeft al 2 dagen geholpen. Inbakeren bij ons wordt ze meer onrustig van (afhankelijk van dag tot dag).

2 maanden geleden

Wij doen het idd vanaf dag 1 al zo, altijd dezelfde routine. Ik kolf nu elke dag een flesje melk om 's avonds te geven zodat ze goed gevuld in bed kan. Dit flesje (tussen de 100ml en 150ml) krijgt ze rond 21u30 om dan rond 22u15 naar boven te gaan. Pamper verversen, pyjama aan, inbakerslaapzak van Puckababy aan, dan laat ik haar nog even in slaap vallen aan de borst en vanaf dat ze diep genoeg slaapt kan ik haar makkelijk in haar eigen bedje leggen. Wij hebben een lakentjendat dicht ritst over het bedje gespannen ook van Fedde en Kees. Een investering maar zoooo zijn geld waard. Mijn dochtertje is nu 6 weken en heeft de laatste 2 dagen doorgeslapen, mijn zoontje is 3 jaar geleden ook na exact 6 weken beginnen doorslapen. Key is dus: routine, routine, rouitne. (En volhouden want de eerste weken waren hier ook pittig) https://feddekees.nl/products/nunki-inbaker-lakentje

2 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

Wij doen het idd vanaf dag 1 al zo, altijd dezelfde routine. Ik kolf nu el ...
Ik twijfel nog steeds om zo een puckababy inbaker slaapzak te kopen. Het ene moment (als ze overprikkeld is) helpt het inwikkelen wel, maar meestal word die zeer kwaad dat ze niet met haar armpjes kan bewegen. Ze is een heel actieve slaper dus wordt er zelf soms wakker van 😛

2 maanden geleden

Reactie op CélineVdmme

Ik twijfel nog steeds om zo een puckababy inbaker slaapzak te kopen. Het en ...
De armpjes zitten vast maar niet helemaal. Die van ons beweegt ook graag met zijn armen maar dit laat hij goed toe. Je hebt er ook van swaddle up ofzo waarbij de armen omhoog zitten en ze precies ook wel nog wat kunnen bewegen.

2 maanden geleden

Reactie op CélineVdmme

Hier ook heel content van de puckababy slaapzakken. Ons zoontje beweegt ook al eens graag met zijn armpjes, maar dit kan met die slaapzakken wel 😃 inbakeren doen wij niet veel, ik kan het niet super goed en daar wordt ie een beetje ongeduldig van 🤣

2 maanden geleden

Reactie op lottedsp

Hier ook heel content van de puckababy slaapzakken. Ons zoontje beweegt ook ...
Ik heb mij 1tje besteld. Bij het inbakeren is mijn dochtertje een kleine houdini die armpjes geraken er altijd uit 😛

2 maanden geleden

Reactie op CélineVdmme

Tip: koop een gebruikte op Vinted om eventueel te testen/gebruiken voor de tijd die ze dat maar nodig hebben. Moest ik deze niet hebben van mijn vorig kindje zou ik geen nieuwe gekocht hebben.

2 maanden geleden

Vannacht voor de derde keer op rij heel de nacht doorgeslapen! 🙌🏼 Zo ziet onze set-up eruit. - Romper + pyjama - Slaapzaak Puckababy Piep - Lakentje Nunki van Fedde en Kees - white noise apparaatje dat 20 minuten aanblijft en terug aan schiet als ze huilt van Zazu

2 maanden geleden

Hier ook heel moeilijk 🙈 we zitten er allebei een beetje door.. hij slaapt enkel op ons, inbakeren wordt ie kwaad van en het is duidelijk een buikslaper maar dat durven we echt niet.. (wiegedood in de familie) mijn vriend zit dan in de zetel, helemaal vast gezet met kussens en hij op de borst is het enige wat werkt tot nu toe! Zo slaapt hij soms wel 5u aan een stuk. Hij heeft ook felle reflux dus mss daarom dat rug niet lukt, zeldenlukt het eens om een uur op zijn zij te slapen in een wiegje.. alle tips welkom want dit houden we geen weken meer vol 😩

2 maanden geleden

Reactie op Maxi8

Hier ook heel moeilijk 🙈 we zitten er allebei een beetje door.. hij slaapt ...
Als hij reflux heeft: is het bed langst 1 kant verhoogd of een schuine matras?), langere tijd omhoog houden na het voeden,… Ivm buiklig/ wiegendood. Zelf als kind bijna dood geweest door wiegendood om die reden had de vroedvrouw mij een ademhalingsapparaat aangeraden, uiteindelijk de snuzza hero gekozen want deze kan gemakkelijk overal mee naartoe aangezien ue deze aan de pamper vastmaakt. Dit werkt dus ook in zij of buiklig. Of als je twijfelt bestaan er ook speciale vormen om een kind veilig in zij of buiklig .

2 maanden geleden

Vannacht voor de derde keer op rij heel de nacht doorgeslapen! 🙌🏼 Zo zie ...
Amai slaapzak en een laken? Is het een dunne slaapzak want normaal kan je met een goede dikke en warme slaapzak perfect zonder laken( dat is toch de bedoeling).

2 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Amai slaapzak en een laken? Is het een dunne slaapzak want normaal kan je m ...
Het laken dient niet voor warmte maar wel voor diepe druk op het borstje wat voor rust zorgt. Al bij al zal het waarschijnlijk wel 0,5 TOG bijdragen qua warmte, is een heel dun stretchy katoenen laken, maar dat is dus niet de opzet ervan. 😅 Ze heeft het zeker niet te warm, kamertje is 's nachts rond de 14 graden. Slaapzak heeft TOG waarde 2, dus prima in combi met katoenen romper en pyjama.

2 maanden geleden

Het laken dient niet voor warmte maar wel voor diepe druk op het borstje wa ...
Oh brrr 14 graden maar. Ja dan mogen ze lekker ingewikkeld worden he. Hier is de kamer een 19-20graden. Ja met 14 graden idd lekker goed zo.