14 Reacties

7 maanden geleden

Ja dat mag toch? Ik zie het probleem niet.

7 maanden geleden

Ik heb het al meermaals gegeten… en idd. Ik zie het probleem ook niet.

7 maanden geleden

Ik eet het heel af en toe...

7 maanden geleden

Reactie op A_Lies

Ja dat mag toch? Ik zie het probleem niet.
Zwangerhapp staat van niet ...

7 maanden geleden

Tegen mij werd er altijd gezegd door vroedvrouw en gynaecoloog dat het wel mag op voorwaarde dat ze goed verhit/gebakken zijn en dat je ze uiteraard niet te vaak eet kort na elkaar.

7 maanden geleden

Dat zijn vroegten die op het bodem liggen en ze zijn minder "proper" maar belangrijke reden is dat veel kwik in zit, zelfde met tonijn.. het is aan jou maar van 1x kan geen kwaad denk ik gewoon om jou lust te verminderen

7 maanden geleden

Reactie op amber199

Zwangerhapp staat van niet ...
Op de app staat natuurlijk wel bij elke vissoort een rood kruis.. maar in de info staat er telkens wel ‘goed verhitten’ dus zou soms meer op de uitleg verdergaan dan op het rode kruis.

7 maanden geleden

Volgens Zwangerhapp wordt het pas schadelijk als je regelmatig vis eet die vervuild is (met kwik in, dioxines,..). Dus liever niet eten, maar een keertje kan geen kwaad.

7 maanden geleden

Heb het eergisteren nog gegeten met pasta, gewoon goed doorbakken kan geen kwaad om de zoveel keer.

7 maanden geleden

Dit staat op de site van de Vlaamse overheid… Ik eet ze wel, natuurlijk goed gebakken en warm.

7 maanden geleden

Reactie op lottedsp

Dit staat op de site van de Vlaamse overheid… Ik eet ze wel, natuurlijk goe ...
Ook wel eventjes als aanvulling: ik eet ze niet elke week & begin nu zelf te twijfelen maar dacht dat het ok was door deze info 🤔

7 maanden geleden

Als ze niet rauw zijn en je dat niet elke dag eet kan dat heus geen kwaad, vroeger at met ook gewoon veel meer tijdens een zwangerschap dan nu .

7 maanden geleden

Of je ze doorbakt of niet, maakt het verschil niet zeiden ze tegen mij. Schaaldieren zijn vaak gewoon meer vervuild dan andere vissen en bevatten dus meer toxische stoffen. Ikzelf hou enorm van scampi maar wil dat risico toch niet lopen momenteel…