Tegen mij werd er altijd gezegd door vroedvrouw en gynaecoloog dat het wel mag op voorwaarde dat ze goed verhit/gebakken zijn en dat je ze uiteraard niet te vaak eet kort na elkaar.
Dat zijn vroegten die op het bodem liggen en ze zijn minder "proper" maar belangrijke reden is dat veel kwik in zit, zelfde met tonijn.. het is aan jou maar van 1x kan geen kwaad denk ik gewoon om jou lust te verminderen
Op de app staat natuurlijk wel bij elke vissoort een rood kruis.. maar in de info staat er telkens wel ‘goed verhitten’ dus zou soms meer op de uitleg verdergaan dan op het rode kruis.
Volgens Zwangerhapp wordt het pas schadelijk als je regelmatig vis eet die vervuild is (met kwik in, dioxines,..). Dus liever niet eten, maar een keertje kan geen kwaad.
Of je ze doorbakt of niet, maakt het verschil niet zeiden ze tegen mij. Schaaldieren zijn vaak gewoon meer vervuild dan andere vissen en bevatten dus meer toxische stoffen. Ikzelf hou enorm van scampi maar wil dat risico toch niet lopen momenteel…