7 Reacties
7 maanden geleden
Hey! Hebben ze dat zomaar gedaan dat onderzoek of was er een speciale aanleiding voor? Was je ziek of verhoogde risico door iets? Ik wil het ook graag laten doen ik las dat alsje boven de 35 bent en een hogere BMI meer kans is onder andere en das alle 2 het geval bij mij.. voorlopig wel normale bloeddruk het schijnt als die verhoogd is ook meer kans
7 maanden geleden
Hallo, mijn gynaecoloog doet mee aan een onderzoek daarrond. Dat kost 40 eur extra en er werd gevr of ik wou deelnemen. Ze hebben hiervoor vorige keer 4x mijn bloeddruk gemeten, de stroming in mijn baarmoeder en extra bloed afgenomen daarvoor. Uit die bloedtest is gebleken dat de waarde niet goed was.
Ik ben 38 maar mijn bmi is normaal en ik heb geen gezondheidsproblemen (waar ik weet van heb). Mijn bloeddruk was ook nog goed, maar het gevaar is vanaf week 20 dacht ik, dus gaan dat allemaal opvolgen.. Ik panikeer normaal niet snel maar als ze mij vertellen dat mijn waarde hoogste is die ze al gezien hebben, dan zie ik al erge scenario's voor mij.. Ik vind dat mijn gynaecoloog dit toch beter had mogen communiceren.
7 maanden geleden
Reactie op A_Lies
Hallo, mijn gynaecoloog doet mee aan een onderzoek daarrond. Dat kost 40 e ...
Hey, ik heb hetzelfde onderzoek gehad en heb ook een verhoogd risico. Ik vind het wel raar dat je gynaecoloog zei dat 24,1 het hoogste was dat ze ooit gezien had. Want ik had 38,8 en ook een beetje een vernauwd bloedvat waardoor ik net in het verhoogde risico viel maar de gynaecoloog zei bij mij dat de beide waardes niet zo goed waren maar niet extreem slecht. Bloeddruk was goed en ik ben 29. Door alles samen heb ik een risico van 1/135 en dat is meer dan de cut off van 1/150. Weet je eventueel deze waarde? Stond bij mij op mijn bloedonderzoek. Ik moet nu preventief bloedverdunners nemen en ze gaan alles goed opvolgen. Voor de rest maakte de gynaecoloog er voorlopig weinig van en dit heeft me voorlopig gerustgesteld. Eerste reactie was ook paniek. Veel vriendinnen die zwanger zijn in andere ziekenhuizen krijgen dit onderzoek niet en weten het ook niet waar ze op moeten letten. Dus dan liever zo. Veel succes nog!
7 maanden geleden
Reactie op A_Lies
Mijn risico is 1/9, ik zie nu pas dat dat er ook opstaat.
Dan zal het waarschijnlijk dit getal zijn dat “hoog” is. Maar probeer je niet teveel druk te maken. Je wordt extra opgevolgd en je krijgt die bloedverdunners die preventief ook al veel kunnen doen. Vroeger wisten we het allemaal niet op voorhand en gebeurde het ook heel veel dus is nu effe extra verschieten maar we zijn in goede handen! Veel succes en ik duim mee op een goede afloop
7 maanden geleden
Reactie op klaartje02
Dan zal het waarschijnlijk dit getal zijn dat “hoog” is. Maar probeer je ni ...
Ah ja, je hebt gelijk dat ze die score bedoeld zal hebben. Bedankt voor de bemoedigende woorden, ik probeer het wat te relativeren en hoop gewoon dat als ik het krijg, het pas laat in de zwangerschap zal zijn..