12 Reacties

4 maanden geleden

Een glaasje water met een scheutje appelazijn helpt voor mij

4 maanden geleden

Veel water dringen en voor het slapengaan niet eten zelf een paar uren ervoor niet eten

4 maanden geleden

Ik heb dit ook pas besproken met mijn vroedvrouw. Ze raadde aan om het hoofdeinde van het bed wat te verhogen of extra kussens onder je hoofd, zodat je hoger ligt. Ik dacht ook dat je dan beter niets meer eet 's avonds, maar zij zei om juist wel iets te eten voor het slapengaan, een heel lege maag zou juist meer zuur kunnen geven. Best dan iets van melkproducten, zodat het zuur geneutraliseerd wordt

4 maanden geleden

Beste is inderdaad om iets hoger te liggen met je hoofd zodat het zuur niet zomaar uit je maag en in je slokdarm kan lopen.

4 maanden geleden

Spijtig genoeg zijn dit tips die ik allemaal al toepas 😓 1 augustus mag ik naar de gynaecoloog en zal het daar nog eens aanhalen want zo gaan het nog een lange 3 maand worden. Appelazijn ga ik wel nog eens testen, dat nog niet geprobeerd 😉

4 maanden geleden

Ik ben vandaag nr de gynaecoloog geweest en hij zei dat het vaak voorkomt door tomaten, paprika, chocolade en laat te eten.

3 maanden geleden

Voor het slapengaan een glas water drinken met een beetje bakpoeder (natriumbicarbonaat) doet wonderen bij mij. Ook helpt het bij mij om geen vette, dierlijke of pikante voeding te eten savonds, maar wel groentensoep bijvoorbeeld. Blijkbaar zou voetreflexologie ook kunnen helpen bij maagzuur, maar heb ik nog geen ervaring mee.

3 maanden geleden

Alle tips spijtig genoeg geprobeerd maar werd niet beter. Aangezien ik dus nog amper sliep en wel elke dag werk en het nog “lang” is heeft de gynaecoloog mij pantomed (maagbeschermer) voorgeschreven en de eerste nachten daarmee zijn toch al veel dragelijker. Dankjewel voor al jullie tips, wie weet is er toch iemand anders mee geholpen!

3 maanden geleden

Reactie op klaartje02

Alle tips spijtig genoeg geprobeerd maar werd niet beter. Aangezien ik dus ...
Gelukkig dat je daar wel mee geholpen bent! T is anders inderdaad nog lang om vol te houden he

3 maanden geleden

Reactie op klaartje02

Alle tips spijtig genoeg geprobeerd maar werd niet beter. Aangezien ik dus ...
Top dat je iets gevonden hebt dat helpt! Moet je die maagbeschermers smorgens nemen op Nuchtere maag of echt voor het slapengaan?

3 maanden geleden

Reactie op Maxi8

Top dat je iets gevonden hebt dat helpt! Moet je die maagbeschermers smorge ...
Gynaecoloog zei dat het niet uitmaakte maar elke dag op hetzelfde uur. Apotheker raadde dan weer aan om het voor het ontbijt te nemen dus dat doe ik nu. Zou gewoon hele tijd werken en zorgen voor minder maagzuur. Als ik snachts nog beetje last heb mag ik altijd nog een rennie / gaviscon nemen als het te erg is omdat dit maar tijdelijk werkt.

3 maanden geleden

Water, letten op voeding, met je hoofd hoger gaan liggen( zwaartekracht zijn werk laten doen). Veel zuivelproducten minder suikers of zaken die zwaar op de maag liggen. Ps dar zuur is overigens normaal vanaf nu. K heb daar ook last van, omdat je baarmoeder op je maag gaat drukken