10 Reacties
één maand geleden
Ik had dit ookal heel vroeg in de zwangerschap, later ik denk rond 35-36 weken had ik ook vaak last van buikkrampen... toen het zover was ( op 39 weken) twijfelde ik ook of het zo ver was of niet, gebeld naar het ziekenhuis de situatie uitgelegd en mogen langsgaan. Geloof me je merkt het wel als het zover is 😅 uiteindelijk op 39 weken bevallen van een prachtig zoontje 😍
één maand geleden
Ik heb al sinds 20 weken last van harde buiken, had ik bij mijn eerste zwangerschap ook .
Het verschil met oefen weeën/harde buiken en echte weeën zal je merken dat bij echte weeën het nog heel lastig is om te gaan/stappen tijdens de wee en praten gaat ook moeilijk , en er komt meer regelmaat in
één maand geleden
Ik ervaar al oefenweeen sinds 30 weken, voorweeen sinds 36, vandaag 40 weken gepasseerd.
Als je echt pijn hebt zou ik eens beginnen meten : hoelang duurt de wee, hoe vaak kopt deze voor ( elke x aantal minuten. En dan met die gegeven even bellen, heb je al eens aan de monitoring gelegen? Daar kunnen ze vaak wel harde buiken/ voorweeen ect op zien. Maar die gegevens van de weeen zijn belangrijk.
Zelf ervaren dat die voorweeen ook pijnlijk kunnen zijn. Een warme douche helpt vaak wel, op je zij gaan liggen ook. Hier trok snachts alles weg( begon terug na opstaan) dus toch 12 uur achter mekaar.
Vandaag nog aan de monitor gelegen en haal toch al toco waardes over 70-80 ( voelde ze ook echt door druk down under) en zag effectief golven( geen pieken) de voorweeen duren dus ook langer en worden erger( als ik dat bekijk van de eerste monitoring rond 37 weken duurde het toen 30 sec en maar waren amper voelbaar down under) op 3 weken tijd zie ik dus wel verschil in kracht en lengte)
Maar zegt dus ook dat het daarom nog niet einde verhaal is he. Heb hier ook echt al pijnlijke voorweeen gehad dat ik twijfels had maar ging dan snachts steeds weg. Laatste week echter ook veel regelmatiger en bijna 45 sec.
Vandaag had ik dan ook al 2 cm ontsluiting ( vaginaal onderzoek) ( vorige week was dat 0,5 cm ongeveer). En hebben ze mij gelukkig kunnen strippen. Wat hopelijk ook effect heeft want hou het niet meer vol.
één maand geleden
Reactie op ErikaK88
Ik ervaar al oefenweeen sinds 30 weken, voorweeen sinds 36, vandaag 40 wek ...
Bedankt voor de tips! Ik heb al veel monitors gehad maar was altijd vals alarm (gewone harde buiken) bij mij is het snachts wel intenser. Ik hoop voor jou dat het snel natuurlijk op gang komt!
één maand geleden
Reactie op Vanessa_
Bedankt voor de tips! Ik heb al veel monitors gehad maar was altijd vals al ...
Ik zou timen en vanaf dat de contracties echt exact lopen en je dat kan timen x aantal min en lengte contracties ect. Dan zou ik toch terug bellen hoor. Beter teveel bellen dan te weinig of dat je te laat belt.
Maar harde buiken doen toch geen pijn? Werd tegen mij zo uitgelegd dat het pas echt pijn doet als het voorweeen of ontsluitingsweeen zijn. Ik had ook harde buiken van ong 20 weken maar altijd als ik mij teveel opjaagde of dat ik wandelde op een te snel tempo, met rusten deed dat niet pijn.
één maand geleden
Reactie op ErikaK88
Ik zou timen en vanaf dat de contracties echt exact lopen en je dat kan tim ...
Oké bedankt voor het advies. Nee het zijn ook geen gewone harde buiken maar eerder oefenweeën maar iedere x als ik aan de monitor ging dan zeiden ze gewoon dat alles er goed uit zag en dat de baarmoederhals nog goed lang was :/ de 'contracties' bekeken ze toen niet echt op de monitor.. had er toen ook wel niet zo intens last van als nu de voorbije 2 weken... maar vorige week vrijdag bij gynaecoloog had ik nog een baarmoederhals van 4.5cm..