21 Reacties

7 maanden geleden

Al eens aan griep gedacht?

7 maanden geleden

Ik ben ook zwaar verkouden geweest keelpijn, hoesten hoofdpijn en spierpijn. Ik moest mij volgens de dr geen zorgen maken. Het zou overal heersen

7 maanden geleden

Ik denk ook meteen aan griep. Er zijn zoveel mensen ziek momenteel. Misschien kan de huisdokter je geruststellen?

7 maanden geleden

Maar zo kort… over op 24u! Toch raar! Heb COVID test gedaan en die was negatief. Tis toch altijd stress die zwangerschappen! 🫣

7 maanden geleden

Heb je misschien niet eerder een griepje opgelopen of een verkoudheid ofzo! Lijkt mij eerder iets viraals. Heb eerlijk nog nooit gehoord dat iemand keelpijn krijgt bij miskraam.

7 maanden geleden

Reactie op dervox

Maar zo kort… over op 24u! Toch raar! Heb COVID test gedaan en die was neg ...
Tgohja.. Ik heb zo vaak van die ééndagsgriepkes

7 maanden geleden

Geen idee wat het is. En ik ben geen dokter. Maar deze symptomen lijken mij helemaal niet van een miskraam. En zolang er geen zwaar bloedverlies is, zou ik mij geen zorgen maken.

7 maanden geleden

Heb je geen Doppler in huis? Ik heb ook veel miskramen gehad, allemaal op 6 weken weliswaar. Op 10 weken heb ik nu een Doppler aangeschaft en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Ik check zeker elke dag 3x en ben nu 15w.

7 maanden geleden

Reactie op Mommytobee1

Heb je geen Doppler in huis? Ik heb ook veel miskramen gehad, allemaal op 6 ...
In de eerste 12 weken worden de organen gevormd en het is nog onbekend welke effecten de geluidsgolven hebben op de ontwikkeling van de foetus. Ook daarom wordt afgeraden om de Doppler voor de 12e week te gebruiken en om deze vaker dan 1x per week te gebruiken.

7 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

In de eerste 12 weken worden de organen gevormd en het is nog onbekend welk ...
Goh ik denk dat de meningen hierover verdeeld zijn. Het is nooit aangetoond dat het geen kwaad kan, net zoals het nooit aangetoond is dat het wel kwaad kan. Tegenwoordig is er over alles wel altijd iets te zeggen terwijl er vroeger minder fuss gemaakt werd en er evenveel gezonde kinderen geboren werden. Ik denk dat je moet afwegen wat het meeste kwaad kan: continu zitten stressen of snel even 2minuutjes luisteren. Ik heb het gebruikt vanaf 9,5 weken en verschillende keren per dag. Met m’n kindje is niks mis hoor.

7 maanden geleden

Reactie op Mommytobee1

Goh ik denk dat de meningen hierover verdeeld zijn. Het is nooit aangetoond ...
Zelfs mijn gynaecoloog wou liever niet naar de hartslag luisteren zolang het niet nodig was. Dat lijkt mij toch eerder een teken dat je het best met mate doet en vooral iets dat je niet op een forum moet aanraden om meermaals per dag te doen als je niet weet wat de gevolgen ervan kunnen zijn.. maar dat kan gewoon aan mij liggen ook natuurlijk. You do you.

7 maanden geleden

Reactie op Mommytobee1

De vraag stellen "heb je nog geen Doppler in huis" insinueert dat het veilig is en je het raar vind dat zij er nog geen heeft. Je raad het door je eigen ervaring ook aan. Maakt verder ook niet uit, gewoon een beetje voorzichtig zijn met goedbedoeld advies is all. Verder een fijne zwangerschap gewenst.

7 maanden geleden

Zelfs mijn gynaecoloog wou liever niet naar de hartslag luisteren zolang he ...
Ik raad helemaal niks aan. 😅 Dat is wat jij er van maakt… Ik deelde gwn mn eigen ervaring, iets wat iedereen hier met schering & inslag doet. Zoals je zelf zegt, you do you & I do mine. 😊 De dame hierboven kan en mag uiteraard zelf beslissen wat ze met alle info doet. Ik wou puur informatief meegeven dat een Doppler bestaan en een optie kan zijn, niks meer dan dat. 😉 Ze is trouwens al 12 weken.

7 maanden geleden

De vraag stellen "heb je nog geen Doppler in huis" insinueert dat het veili ...
Nogmaals, ik raad helemaal niks aan. Als ze een aanraden wilt dan moet ze nr haar arts. Dat jij mijn opmerking zo opvat, daar kan ik niks aan doen. Dat wilt niet zeggen dat ik dat met die intentie schreef. 😉 Ik stelde een simpele vraag. Niks meer dan dat.

7 maanden geleden

Reactie op Mommytobee1

Nogmaals, ik raad helemaal niks aan. Als ze een aanraden wilt dan moet ze n ...
Ik zou inderdaad aanraden dat je met twijfels naar een arts, gynaecoloog of vroedvrouw gaat. Een doppler kan een fijne aanvulling zijn met mate. Ik zie er zelf de meerwaarde niet van in, maar blij voor jou dat je je er zelfverzekerder door voelt in je zwangerschap. Ik denk dat we ons allemaal minder zorgen gaan maken vanaf we onze babytjes gaan beginnen voelen bewegen.

7 maanden geleden

Ik zou inderdaad aanraden dat je met twijfels naar een arts, gynaecoloog of ...
Oh ja! Naar die moment tel ik echt af. 😅😅 Nog even geduld vrees ik voor mezelf. 🫢

7 maanden geleden

Reactie op Mommytobee1

Oh ja! Naar die moment tel ik echt af. 😅😅 Nog even geduld vrees ik voor m ...
Jammer genoeg tweede zwangerschap op rij met placenta die vooraan ligt dus bij mij zal het weeral nog langer wachten zijn dan normaal door de airbag 😅

7 maanden geleden

Bedankt voor al jullie adviezen en delen van ervaringen. Ach ja… we kunnen niet in onszelf kijken en het ene moment ben je gerust en dan weer door iets stoms even ongerust…. Zo is het voor velen van ons! Elke dag voorbij is een dag verder en zekerder! Zo probeer ik het te zien en hier al eens gewoon een gevoel kunnen neerpennen helpt mij persoonlijk enorm! 👍

7 maanden geleden

https://datayze.com/miscarriage-reassurer Deze site is hier onlangs al eens gedeeld. Kan je misschien ook een beetje geruststellen.