12 Reacties

3 maanden geleden

Voor een ledikant of bedje gebruik je eerder een matrasbeschermer + hoeslaken/aerosleep. Voor de matras van een park gebruikte ik een hoeslaken en een boxkleed. Ga het zo ook opnieuw doen. Boxkleed wordt hier sinds mijn zoon niet meer in zijn park ligt gebruikt om de zetel te beschermen voor onze kat. Dus wij moeten er nieuwe aanschaffen. Aangezien je kleintje in de herfst/winter in het park gaat liggen lijkt het mij niet zo noodzakelijk om een aerosleep aan te schaffen voor het park. Vanaf de zomer kunnen ze waarschijnlijk toch al zitten en misschien al rechtstaan om te spelen enzo.

3 maanden geleden

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag voor hoeslakens in de co-sleeper/wieg/ledikant 🙈 Doen gewone hoeslakentjes de functie van een Aerosleep matrasbeschermer te niet? Sorry dat ik even mee op je topic spring! Ik ben benieuwd naar de antwoorden.

3 maanden geleden

Reactie op Krakkel

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag voor hoeslakens in de co-sleeper/wieg/ledik ...
Geen probleem, vraag me dit ook af!

3 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

Voor een ledikant of bedje gebruik je eerder een matrasbeschermer + hoeslak ...
Dikke merci! Ga het ook zo doen denk ik :)

3 maanden geleden

Reactie op Krakkel

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag voor hoeslakens in de co-sleeper/wieg/ledik ...
Wij hebben een aerosleep matras gekocht voor in haar bedje. De verkoopster zei dat je inderdaad hiervoor de matrasovertrekken van aerosleep zelf moet kopen voor hierover te doen aangezien het anders zijn functie volledig verliest. Ik wou ook een matrasbeschermer kopen maar ook dat raadde ze af omdat het zijn functie van de matras verloren laat gaan. Je kan de topper van de aerosleep matras gewoon in de wasmachine plaatsen wanneer er een ongelukje gebeurd.

3 maanden geleden

Wij hebben voor het park een matras van aerosleep met een hoeslaken van aerosleep. Dit vooral voor de eerste maanden aangezien hij er dan veel in gaat slapen en dit ons veiliger leek. Ookal is dit in de woonkamer, het kan altijd dat we hem 2 minuten uit het oog verliezen en dan is de aerosleep heel veilig. Een boxkleed vonden wij te dun voor de eerste maanden als hij er in slaapt. Dat is dan voor als hij er later in gaat spelen.

3 maanden geleden

Ik heb geen aerosleep matras , lekker gemakkelijk dan, gewoon hoeslaken en beschermer 😜🙈

3 maanden geleden

Reactie op klaartje02

Wij hebben voor het park een matras van aerosleep met een hoeslaken van aer ...
Ja wij hebben een andere matras dan die van aerosleep voor de box. Daarom dat ik twijfelde tussen de beschermer & een boxkleed voor op de matras

3 maanden geleden

Reactie op lottedsp

Ja wij hebben een andere matras dan die van aerosleep voor de box. Daarom d ...
In principe is een boxkleed ook gewoon handig (als je geen aerosleep gedoe hebt) omdat als er dan een ongelukje gebeurd (pamper of reflux) je gemakkelijk de topper/boxkleed in de was kan steken en de matras eronder met overtrek kan gebruiken. Een boxkleed van warm materiaal is ook gewoon wel fijn en warm in de winter. @klaartje02: Zelfs een aerosleep lijkt mij niet wiegedood-proof though. Dus om het daarom aan te schaffen lijkt mij ook wat raar. Dan kan je beter een Angelcare of iets anders van sensoren onder het matrasje of het boxkleed leggen. Wij hebben de sensoren van Luvion tijdens mijn zoontje zijn eerste jaar gebruikt in zijn bedje. Hij lag vanaf dag 1 ook al op zijn eigen kamertje en zo waren wij er toch iets geruster in. Maar 1x vals alarm gehad omdat de sensoren niet goed lagen anders heel tevreden over. Ik liet mijn zoontje eigenljk ook nooit echt overdag slapen in zijn park. Als hij sliep dan was het in zijn nestje naast mij op de zetel. Vanaf dat hij kon rollen en kruipen deed hij enkel nog dutjes in de buggy of zijn bed.

3 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

In principe is een boxkleed ook gewoon handig (als je geen aerosleep gedoe ...
Klopt! Voor ‘snachts en zijn echte dutjes overdag in zijn bedje op zijn kamer hebben we de owlet dat we hem zeker goed kunnen volgen qua hartslag en saturatie. Maar aerosleep is wel al veiliger dan een andere matras moest hij beginnen rollen. Park staat op zich hier een meter van onze zetel dus we hebben wel goed toezicht maar alles voor de veiligheid. Tip dat ze ons gaven in de winkel ivm ongelukjes was een extra matrasbeschermer te kopen van aerosleep zodat je er altijd eentje reserve hebt als je het andere dan wast. Natuurlijk eerste kindje hier dus in de praktijk moeten we alles nog bekijken.

3 maanden geleden

Reactie op lottedsp

Ja wij hebben een andere matras dan die van aerosleep voor de box. Daarom d ...
Ik snap de twijfel hoor want wij hebben ook lang getwijfeld. Daarom dat we nu beiden doen: eerste maanden aerosleep matras(beschermer) + aerosleep hoes en als hij ouder is dan een boxkleed. Matrasbeschermer + boxkleed gaat weinig nut hebben qua veiligheid dus het is eerder of/of denk ik. Maar vrees dat het een beetje persoonlijke keuze zal zijn waar jij je het best bij voelt en hoe je het park gaat gebruiken. Boxkleed is wel gezelliger dan een matras zoals sommige hier zeggen, dat is waar. Op zich worden al onze engeltjes goed verwend ;)

3 maanden geleden

Reactie op klaartje02

Ik snap de twijfel hoor want wij hebben ook lang getwijfeld. Daarom dat we ...
Hier ook eerste kindje, voor zijn bedje hebben wij ook een sensormatje gekocht. Voor de box dus nog even denken… beide lijken goede opties, ‘t is omdat ze zoveel slapen int begin dat ik zo twijfel. 🤔