8 Reacties

één maand geleden

Ja helaas wel, is bij mij uiteindelijk een spoedkeizersnede geworden omdat vermoedelijk mijn bekken gewoon te klein was en op 9 cm de baby het niet meer verdragen kon om geperst te worden in een te klein bekken( google maar eens naar cpd( cefalo pelviene disproportie) bij mij nog erger door het feit dat ze ook nog eens in sterrekijker lag want heb weken rondgelopen met veel weeen en voorweeen en niet vorderende ontsluiting. Het vaginale touche heeft er voor gezorgd dat ik van 0,5 naar 2 cm ben gegaan( dan gestript) geen extra ontsluiting ervan gekregen( blijkbaar sterk teken dat het ligt aan het bekken of te grote baby). Toen de bevalling doorzette en ik al van 16-3:30 weeen had ( met op het einde al elke 2 min ) maar op al die tijd niet meer ontsluiting gekregen. Ze hingen mij toen aan het oxitocine infuus en ben tot 9 cm geraakt). Toen de vroedvrouw voelde en zei ik vrees er eigenlijk voor dat iw bekken te klein gaat zijn ( voelend aan de omtrek van het hoofd) en het feit dat de hoge dosissen oxitocine wel zorgde voor weeenstormen maar geen extra ontsluiting. ( helaas faalde toen ook mijn epidurale steeds). Toen reageerde de baby door een te lage hartslag en moest het ineens snel gaan met een spoedkeizersnede.

één maand geleden

Ik had 3 weken last van voorweeën. Steeds opkomen en na uur of 2 stoppen. (Na bad en pijnstiller steeds goed kunnen slapen). IK had op 37weken6dagen 5cm, dag erop binnen gegaan, water gebroken en na 3uurtjes was ze er. Eens ik mijn epidural had ging het heel snel. Succes !!

één maand geleden

Reactie op babsds84

Ik had 3 weken last van voorweeën. Steeds opkomen en na uur of 2 stoppen. ...
Is je water vanzelf gebroken dan of moest je binnen voor inleiding? Hier nog steeds niets van symptomen…

één maand geleden

Is het normaal dat mijn gynaecoloog mijn ontsluiting niet meet? Ik was deze week maandag op controle en alleen snel eens kijken hoeveel zij bijgekomen is en dat was het🤷🏻‍♀️ ik was 38 weken en niets gemeten... dus ik weet niet wat mijn situatie is ik heb ook niet echt pijn ofs dus ik zal wel afwachten 🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Reactie op aylen

Is het normaal dat mijn gynaecoloog mijn ontsluiting niet meet? Ik was deze ...
Ja, sommige kijken pas als er indicaties zijn. Of wachten tot 40 weken. Stel dat je aangeeft weeen te voelen dan zullen ze vaker toucheren om te zien of het zo is.

één maand geleden

Reactie op Enagrom

Is je water vanzelf gebroken dan of moest je binnen voor inleiding? Hier no ...
Ik ben binnen gegaan hiervoor. Het was wel mijn 3e kindje. Alles was gunstig en ze was geschat op 3,5kg. Ik had ook best eem zware zwangerschap achter de rug, heel veel ziek geweest en veel last.

één maand geleden

Reactie op babsds84

Ik ben binnen gegaan hiervoor. Het was wel mijn 3e kindje. Alles was gunsti ...
Oh OK! Bij mij is het mijn eerste zwangerschap en het is echt een kleintje, op 39 weken werd ze geschat op 2,650 kg. Eerste trimester veel last gehad, maar nadien vrij vlotte zwangerschap. Daarmee dat ik zo benieuwd ben!

één maand geleden

Hey, ik had ook al 4cm ontsluiting en ging ingeleid worden aangezien er een tekort was aan vruchtwater. Ze had toen ook getoucheerd en die avond (dag voor de inleiding) ben ik spontane weeën beginnen krijgen. Alles verliep plots heel snel waardoor ik na 8u bevallen was.