11 Reacties

vorig jaar

Ik heb hier ook last van. Gisteren voor bij de dokter geweest. Ik moest zo dringend naar het grote toilet maar het was zo hard dat ik het er niet uit kreeg, veel te pijnlijk dus heb het heel het weekend moeten ophouden. De dokter heeft een soort lavement voorgeschreven en pilletjes. Zo is gisteren het er toch uitgekomen omdat ik het niet meer kon tegenhouden, maar dit was echt verschrikkelijk pijnlijk met bloed, voor mij veeel pijnlijker dan de bevalling. Nu het gevoel dat het daar helemaal is opengescheurd dus ik moet zo meteen terug naar de dokter. Nu ben ik bang dat ik weer niet ga durven gaan omdat het veel pijn gaat doen 🤷🏼‍♀️. Ik geef wel flesvoeding

vorig jaar

2 dagen na de bevalling kreeg ik hiervoor vezels, movicol in het ziekenhuis. Dit omdat ik niet naar het toilet kon. Nu neem ik het nog af en toe thuis als het weer even geleden is of heel hard is. Ze hebben dit ook voorgeschreven om thuis verder in te nemen.
Mogelijk heb je last van aambeien. Je kan Movicol zakjes proberen te nemen (zonder voorschrift en geschikt als je borstvoeding geeft). Hiervan mag je dagelijks 8 zakjes van nemen. Probeer eens een op dag 8 ervan te nemen en te zien of het verbetert. Anders zeker eens langsgaan bij de huisarts of gynaecoloog. Zij kunnen eventueel medicatie geven die je wel mag nemen met borstvoeding gekeken naar de ernst van de pijn. Veel succes!

vorig jaar

Mocht je dit vragen aan de huisarts/ gynaecologe om dit voor te laten schrijven, raad ik wel aan om de poedervorm in te nemen en niet het vloeiend goedje 🤢. Poedervorm is ook niet lekker maar wel 100x aangenamer 😅

Reactie op spruitje1996

Mocht je dit vragen aan de huisarts/ gynaecologe om dit voor te laten schri ...
In het ziekenhuis kreeg ik de vloeibare en thuis had ik de poedervorm. Ik raad aan om het te vermengen met weinig water zodat je het sneller op hebt en vervolgens veel gewone water erbij te drinken, dat hielp bij mij het best!

vorig jaar

Reactie op LevendigeMelodie806225

In het ziekenhuis kreeg ik de vloeibare en thuis had ik de poedervorm. Ik r ...
Ik doe dit op exact dezelfde manier. Het is echt niet te drinken 😅 maar het helpt wel!

vorig jaar

Dulcosoft , in poeder en vloeibare vorm bij apotheek te verkrijgen. Poeder heeft geen smaak , vloeibare iets rare smaak maar niet vies . 2 zakjes s morgens en geen probleem! Wel genoeg drinken, maar is sowieso belangrijk
Ik heb last van aambeien en af en toe ook pijn bij harde ontlasting. Gynaecologe heeft bij mij ook Movicol voorgeschreven. De vloeibare vorm is ech vreselijk qua smaak en textuur wel. Beetje vergelijkbaar met sperma. (Sorry) 😂 Maar goed, het helpt wel!

vorig jaar

Meer drinken, voldoende bewegen, extra vezels eten, kiwi of pruim helpt bij mij bv hoed
Veel water drinken. De kraamhulp had voor mij een ‘cocktail’ gemaakt: sinaasappelsap met olijfolie. Dit goed roeren en opdrinken. Het smaakte helemaal niet vies en het heeft mij meerdere keren heel goed geholpen. Te proberen waard zou ik zeggen :)

vorig jaar

Moet je ijzerpillen nemen na de bevalling? Dit kan ook daardoor komen. Ik had dit en toen ik daarmee gestopt was, was alles snel zoals voorheen.