Hey iedereen
Op 24/10 ben ik uitgerekend voor de bevalling van mijn zoontje.
Het is ook mijn eerste kindje dus alles is nog heeeeel nieuw voor mij en ik weet nog niet 100% wat mij te wachten staat. Ik kijk hier wel enorm naar uit, ookal is het met een bang hartje. Uiteraard heb ik mij al vollop verdiept in alles rondom de bevalling (posities, pijnbestrijding, geboorteplan, al dan niet in bad bevallen etc).
Maar nu telkens als ik aangeef wat ik echt heel graag wil (pijnpomp en geen epidurale, niet op de rug bevallen maar al hurkend of in bad) dan krijg ik telkens overal (familie/vrienden) de commentaar “we zullen nog wel eens spreken als het zo ver is” of “och kind ge beseft niet wat je zegt” en zo verder. Ik weet niet of het aan mijn hormonen ligt maar ik persoonlijk word hier extreem kwaad om. Het voelt voor mij heel denegrerend en ik kan hier heel slecht met om. Ook zorgt het er voor dat ik steeds banger wordt voor de bevalling… Zijn er nog mensen die zulke zaken hebben ondervonden bij hun eerste kindje ? Enige tips ? Hoe hebben jullie de eerste bevalling ervaren ?