7 Reacties
vorig jaar
Mijn dochter is ook 8 weken en is ook net voor krampjes overgeschakeld op novarice. Zij had niet na elke maaltijd krampen maar als ze doorzetten dan was het wel intens. Zij heeft geen allergie maar het verteren van koemelk is wel zwaarder en kan bij sommige baby’s ongemak geven.
Wij hebben de overgang geleidelijk aangepakt: dag 1 en 2 hebben we maar 1 schepje novarice toegevoegd het en 1 schepje van de nutrilon achterwege gelaten, dag 3 en 4 een 2de schep van de novarice en zo voort… dus de nieuwe pap opbouwen en de oude afbouwen zodat de baby (en vertering) kan wennen aan de smaak/nieuwe samenstelling.
De krampjes zijn zo goed als weg en de ontlasting is minder lopend dus wij zijn wel tevreden! Onze dochter moet ook wennen aan de smaak… 1/2de van de pap gaat vlot binnen en dan begint ze wat met de speen te spelen. Oftewel is de smaak minder of moet ze ook wennen aan de consistentie. Er is een mogelijkheid om de pap te verdikken met Gillilact maar altijd bespreken met vroedvrouw/kinderarts.
vorig jaar
Reactie op MamaEzra
Dit bericht is verwijderd
Merci!
Bedankt voor de tip!
Welke fles gebruik je? Ik momenteel de difrax met speentje M maar dan loopt de melk eruit.
De S is dan te klein en wordt hij heel erg moe als hij drinkt.
Ook heb ik de avent met speen 2 gebruikt maar ook hier moet hij serieus aan zuigen.
vorig jaar
Reactie op MamaEzra
Mijn dochter is ook 8 weken en is ook net voor krampjes overgeschakeld op n ...
Merci!
Bedankt voor de tip!
Welke fles gebruik je? Ik momenteel de difrax met speentje M maar dan loopt de melk eruit.
De S is dan te klein en wordt hij heel erg moe als hij drinkt.
Ook heb ik de avent met speen 2 gebruikt maar ook hier moet hij serieus aan zuigen.
vorig jaar
Een ander merk van fles en speen geeft vaak ander verhaal . Ik geef borstvoeding maar kolf zo nu en dan ( oefenen fles) en gebruik hier de mam flesjes , er zijn nog speciaal anti koliek flesjes die misschien helpen, je moet altijd wel enkele dagen oefenen met fles/ speen en nieuwe melk.