Ik heb op 4 maart een miskraam gehad. Toen waren we 7 of 8 weken zwanger. Ik heb toen het vruchtje met medicatie afgedreven. De medicatie is op 6 maart gestart en op 8 maart was het vruchtje weg bij controle. Er zat nog 1 klein propje dat er de weken erna zou uitkomen. Ik heb de week erna nog bloedverlies gehad en dan is dat gestopt.
Nu zijn we 6 weken later en ik test weer positief op HCG (HCG waarde is 56, dit kan 3 tot 4 weken zijn). Maar kan deze waarde ook nog zo hoog zijn van de vorige miskraam?
Een week geleden heb ik veel bloed verloren, waaronder ook heel wat slijm.
Ik vraag me nu af of ik opnieuw zwanger ben en mogelijks een nieuwe miskraam doormaak, of is de afscheiding van al dat bloed en slijm normaal bij innenstelling na een eerdere miskraam of zouden het gewoon mijn regels kunnen zijn terwijl ik nog steeds positief test op HCG (56) (kan ovulatie dan wel gebeurt zijn moest de HCG van vorige miskraam zijn).
Wat denken jullie?
Mijn hoofdje kan al die angst weer even niet aan.
Binnen 2 dagen heb ik nieuwe afspraak bij dokter voor opnieuw bloedafname om te zien of het gezakt of gestegen is. Maar in tussentijd wil ik wat rus in hoofdje. Mensen met ervaringen bij zwangerschap na miskraam?