5 Reacties
7 dagen geleden
Toevoeging: ook een verminderde eetlust, er zit meer tijd dan gewoonlijk tussen voedingen.
7 dagen geleden
Hey,
Mijn zoontje is 5w2d oud en hij heeft savonds ook altijd even een 'moeilijk ' moment vooral naar de 'laatste' voeding als we willen gaan slapen. Ook ontroostbaar en duurt eventjes voor hij in slaapt valt. Ik denk dat hij veel aan het verwerken is van overdag, nieuwe dingen die ze leren en ontdekken enzo.
In combinatie met krampjes :/
Gisteren zijn we 'lang' met hem bezig geweest om rustig te krijgen. Heb em uiteindelijk terug aan de borst gelegd en zo is hij in slaap gevallen.
Weet niet of het bij jou zoontje ook krampjes zouden kunnen zijn?
7 dagen geleden
Update: de vroedvrouw is geweest. Blijkt dat mijn zoontje een overactieve borstvoedingsverslaafde baby is. Hij drinkt goed maar teveel. Zijn gewicht is in de afgelopen 10 dagen gestegen met 600 gram wat de oorzaak van de krampjes is. Ook neemt hij geen fopspeen dus de troost aan de borst die hij zocht werd melk drinken. Een vicieuze cirkel 😣
Ik start dus met blokvoeden. Elke drie uur verander ik van borst waarmee ik zal voeden in de hoop dat de hoeveelheid melk die hij krijgt wat getemperd wordt op deze manier. En hierdoor zal hij ook de vette melk sneller binnenkrijgen. Dit deeltje van de voeding zou laxerend werken dus de darmpjes positief beïnvloeden.