37 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Kellyo4

Ik betaal de helft omdat ik alleen lid ben. Wat echt nog goed te doen is va ...
Ik en mijn echtgenoot gaan aangesloten worden, we stappen allebei altijd over.

6 maanden geleden

Reactie op Wiam2001

Ik en mijn echtgenoot gaan aangesloten worden, we stappen allebei altijd ov ...
Mijn vriend zit helaas nog bij een andere mutaliteit en de overstap is wat moeilijk. Hij heeft al 2 kinderen.

6 maanden geleden

Reactie op HS8894

Cm. Hier krijg je 180 euro dreambaby bon. En nee overschakelen heeft nu gee ...
Overschakelen heeft wel nog zin. :) ik ben cm en mijn man was/is bij helan. Cm had me verteld dat het voordeel per persoon is, niet per gezin. Als hij wilt overschakelen, dit zsm best wel doet, want het is per kwartaal en neemt best wat tijd in beslag om te voltooien. Maar alles lijkt geregeld (online formulier ingevuld) en normaal vanaf 1/07 zou hij ook bij cm aangesloten zijn, zodat we bij de geboorte allebei elk de 130€ premie of 180€ bon van dreambaby kunnen krijgen.

6 maanden geleden

Reactie op sofie vanneste

Overschakelen heeft wel nog zin. :) ik ben cm en mijn man was/is bij helan. ...
Ik heb mijn aanvraag voor mij en mijn vent ook ingediend bij Solidaris en heb ook bevestiging gekregen dat we vanaf 1/7 zijn aangesloten

6 maanden geleden

Reactie op Kellyo4

Mijn vriend zit helaas nog bij een andere mutaliteit en de overstap is wat ...
Staan zijn kinderen onder zijn naam bij het ziekenfonds of bij hun moeder. (Ze kunnen maar onder 1 ouder staan) Zelfs als ze onder zijn naam staan maakt dat normaal niets uit. Het nieuwe ziekenfonds neemt alle lopende zaken gewoon over.

6 maanden geleden

Even een tip voor alle aanstaande mama's. Als jij en je partner een ander ziekenfonds hebben; Meestal is het zo dat je maar de helft van het voordeel krijgt als maar 1 ouder is aangesloten bij het ziekenfonds waarin je kindje ingeschreven wordt (voor kindjes betaal je niet, die staan ten laste van 1 van de ouders) Vaak is het zo dat je het voordeel enkel krijgt bij het ziekenfonds waar je het kindje ook op komt te staan. Dat je dus het voordeel van het ziekenfonds waar je kindje niet ingeschreven wordt niet krijgt. Dus kan het zijn dat je voordeel misloopt. Je moet dit echt ziekenfonds per ziekenfonds nakijken, of je het voordeel ook krijgt als je kindje ingeschreven staan bij een anders ziekenfonds onder de andere ouder. Nu kan je eventueel nog veranderen zodat je hier geen verlies doet. Kijk ook verder dan het geboortecadeau, sommige ziekenfondsen betalen luiers terug en sommig geven borstvoegingspremie's dacht ik.

6 maanden geleden

Ik ben bij cm en zal niet zomaar veranderen, veel mutualiteiten hebben een zeer lange wachtperiode voor oa de hospitalisatie. De basisvergoedingen krijg je redelijk snel maar je bent zen hele tijd niet meer volledig verzekerd en dat risico neem ik niet gezien mijn reuma en zwangerschap. Stel dat ik morgen moet opgenomen worden dan heb ik niets en betaal de volle pot.

6 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Ik ben bij cm en zal niet zomaar veranderen, veel mutualiteiten hebben een ...
Dit is niet waar. Je hebt wachttijd maar tijdens je wachttijd ben je wel nog verzekerd bij de vorige mutualiteit.

6 maanden geleden

Dit is niet waar. Je hebt wachttijd maar tijdens je wachttijd ben je wel no ...
Ja maar niet meer volledig voor oa 1 persoons kamer ect ! Alleen voor een cadeautje meer of minder verander ik niet gezien mijn chronische ziekte, mijn dossier loopt al jaren en kans dat dit bij nieuwe mutualiteit niet zo vlot loopt of ik helemaal opnieuw moet lopen om mijn ziekte als chronisch te erkennen! Er is echt wel meer belangrijk dan een cadeautje meer of minder

6 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Ja maar niet meer volledig voor oa 1 persoons kamer ect ! Alleen voor een c ...
Die van jou is een uitzondering. Anders vind ik geen slecht idee. Veel mensen zijn ook via werk verbonden aan een hospitalisatieverzekering zoals ik en is 1 persoonskamer ook gratis.

6 maanden geleden

Die van jou is een uitzondering. Anders vind ik geen slecht idee. Veel mens ...
Ja klopt, ik heb via het werk DKV en alles is gratis bij mij. Ik moet niet veel nadenken over de mutualiteitswachttijden enz.

6 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Ik ben bij cm en zal niet zomaar veranderen, veel mutualiteiten hebben een ...
Dat gaat dan over de hospitalisatie verzekering die bij datzelfde ziekenfonds loopt?

6 maanden geleden

Bij de meeste mutualiteiten moet je inderdaad minstens een jaar aangesloten zijn vooraleer je recht heb op terugbetaling van je hospitalisatieverzekering.

6 maanden geleden

Reactie op Wiam2001

Ja klopt, ik heb via het werk DKV en alles is gratis bij mij. Ik moet niet ...
Ik heb ook DKV via mijn werk maar heb jij dan nog steeds een aparte mutualiteit? Want ik werk daar nu al 6 maanden en tegen dat ik beval, heb ik mijn dkv kaart al een jaar dus vraag me af of ik nog een aparte mutualiteit moet hebben

6 maanden geleden

Reactie op Oubz

Ik heb ook DKV via mijn werk maar heb jij dan nog steeds een aparte mutuali ...
Hospitalisatie van werk is genoeg. Je bent 3 maanden voor en 6 maanden na de bevalling verzekerd. Uiteraard ben je lid bij een mutualiteit.

6 maanden geleden

Reactie op Oubz

Ik heb ook DKV via mijn werk maar heb jij dan nog steeds een aparte mutuali ...
Ik heb geen aparte hospitalisatieverzekering maar wel een mutualiteit want dat blijft verplicht. DKV is geen mutualiteit maar weet dat als je een jaar aangesloten bent dat de meeste kosten gedekt zijn :)

6 maanden geleden

Reactie op Wiam2001

Ik heb geen aparte hospitalisatieverzekering maar wel een mutualiteit want ...
Jaa sorry ik bedoelde hospitalisatieverzekering, ik dacht zal nog even wachten tot na de bevalling dan wil ik mijn hospitalisatieverzekering bij mijn mutualiteit stopzetten