7 Reacties

4 maanden geleden

Uiteraard mag dat! Peter/meter is op zich niets officieel. Ik denk niet dat er een minimumleeftijd is. Mijn meter is mijn 14 jaar oudere zus.

4 maanden geleden

Ik ben meter geworden op 13 jarige leeftijd van het zoontje van mijn zus. 🥰

4 maanden geleden

Hangt ervan af of je je kindje laat dopen in de kerk. Bij een doopsel moeten de meter/Peter minimum 16 jaar oud zijn. Bij een niet doopsel maakt het totaal niet uit hoor. Ik werd meter van m’n kleine zusje toen ik 14 was. ☺️

4 maanden geleden

Tuurlijk ik ben ook meter van mijn broer 12jaar verschil

4 maanden geleden

Reactie op Mommytobee1

Hangt ervan af of je je kindje laat dopen in de kerk. Bij een doopsel moete ...
Ah, dat is dan veranderd buiten vroeger. Want ik ben ook gedoopt. En mijn zus van 14 is dus ook mijn doopmeter.

4 maanden geleden

Een meter of Peter heeft geen enkele wettelijke waarde en moet ook nergens aangeven worden. Is alleen van belang als je je kind gaat dopen. In dat geval is de minimumleeftijd 16jaar. Los daarvan vind ik een broer of zus nemen als meter of Peter echt bijzonder vreemd. Maar goed dat is je eigen keuze.

4 maanden geleden

Reactie op HS8894

Een meter of Peter heeft geen enkele wettelijke waarde en moet ook nergens ...
Dan is die minimum leeftijd verandert. Ik ben meter van mijn jonger broertje en ik was toen op dat moment 15j en mijn andere broer 13j. Spreek wel over 18j geleden. Is ook gedoopt en wij hebben beide gewoon mogen 'tekenen' en er was niks gezegd van een minimum leeftijd.