34 Reacties
9 maanden geleden
Als er een leeg vruchtje is lijkt de kans mij heel klein dat er een late innesteling was want dan zagen ze geen leeg vruchtje.
Waarschijnlijk zat er wel iets in het begin maar heeft zich dat helaas niet doorgezet in groei. Vaak gaat dit ongemerkt door tenzij je natuurlijk hard aan het proberen bent. Leeg vruchtje komt vaak voor voor 4 a 6 weken en zorgt vaak voor heel lage hcg waardes.
De aanmaak van hcg wordt vlak na en tijdens innesteling gestart maar in het geval van een leeg vruchtje zal deze ook niet meer verdubbelen nu.
Meestal geven ze het advies je maandstonden af te wachten, daar komt dan vaak een leeg vruchtje mee af .
9 maanden geleden
Hoi, ik zou even afwachten. Het kan ook zijn dat je minder ver bent dan verwacht. Mijn gynaecoloog zegt dat er vaak op een echo vroeger dan 7 weken nog niets te zien. Ik ben zelf gegaan op 7 weken en er was enkel een leeg vruchtzakje te zien. Ik moet nu mijn bloed op de twee dagen laten prikken om te zien of mijn HCG stijgt. Mijn HCG is voorlopig wel normaal voor 6 weken zwangerschap, dus het is bang afwachten …
9 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Als er een leeg vruchtje is lijkt de kans mij heel klein dat er een late in ...
Dat klopt niet helemaal jammer genoeg... Hcg kan wel verdubbelen bij een leeg vruchtzakje. Ik spreek uit ervaring 😔.
Bij mij is er wat later een nieuwe bloedname en echo gebeurd. Vruchtzakje was nog steeds leeg hcg wel goed gestegen, maar dus geen hoop meer. (gezien het ivf-traject was de leeftijd van het embryo ook zeker, dus het had echt wel zichtbaar moeten zijn op de echo)
9 maanden geleden
Reactie op janal23
Hoi, ik zou even afwachten. Het kan ook zijn dat je minder ver bent dan ver ...
Ik heb op 5.5 dagen een echo laten doen en is er niets te zien mijn hgc waarde was binnen 2 dagen maar met 340 gestegen . Morgen moet ik bloed prikken en dag erna echo. Ben doodsbang. Ik heb nog hoop but you never know😢
9 maanden geleden
Reactie op janal23
Oei, op 7 weken moet er echt wel al iets te zien zijn dat echt wel al op een baby begint te lijken. Tegen mij zei ze voor 5 weken kan het zijn dat we weinig zien maar eens halverwege de 5de week is alles zeer duidelijk met hartslag. Op 6/7 weken moet er echt een hartslag zijn hoor.
9 maanden geleden
Reactie op janal23
Raar dan dat ze standaard op 6 -7weken in een fertiliteitstraject toch die echo altijd doen om te zien of er echt een vrucht is en een hartslag .
Normaal is er zelfs een vruchtzak ect te zien al veel vroeger , ook de vrucht zien ze vaak al na 4 weken
9 maanden geleden
Reactie op HS8894
Oei, op 7 weken moet er echt wel al iets te zien zijn dat echt wel al op ee ...
Weinig zien dat klopt rond 4-6 weken omdat het klein is maar ze zien wel een iniminie vruchtje op 4-5 weken zelfs in de vruchtzak. Ze wachten meestal gewoon tot het groot genoeg is om duidelijk te zien
9 maanden geleden
Reactie op HS8894
Ja klopt maar een lege zak kan het niet meer zijn hè. Een hartslag moet er ...
Ik bedoel dat ik zelf denk dat ik 7 weken ver ben, maar dat mijn gynaecoloog zegt dat het kan dat ik een stuk minder ver ben dan ik denk (vandaar dat er niets te zien is) of dat het is misgelopen…. Nu afwachten of mijn HCG waarden verdubbelen en een echo volgende week …
9 maanden geleden
Reactie op janal23
Ik bedoel dat ik zelf denk dat ik 7 weken ver ben, maar dat mijn gynaecoloo ...
niet te rap paniekeren. Vorige week 1ste echo gehad en toen was volgens mij 6w3d ofzo. De gynaecoloog zei tgn mij het vruchtje is nog super klein en er is geen hartslag te zien. ( in mijn gedachten: wat raar... zou het gelijk vorige miskraam worden? omg omg) Ik was super gestresd.
Dan heeft ze een week verder nog een afspraak gegeven. Dat was eergisteren op maandag. Dan had ook weer echo en dan was er wel een hartslag. Ik was dan 6w0d op de echo ipv 8w en paar dagen. Ik was super blij om te horen dat er hartje was maar ook beetje verward.
Dus dat is mijn verhaal.
Dus alles is mogeljjk. Wacht nog een weekje dan zal alles duidelijk zijn.🤞
9 maanden geleden
Ik begin helaas bloed te verliezen. Dus ben bang dat het zo ver is. 😭💔💔💔
9 maanden geleden
Reactie op HS8894
Sterkte 🫂
Dankjewel het bloeden is wel gestopt. Ik moet vandaag bloed prikken. Dus is het allemaal spannend. Wie weet goed nieuws😞
9 maanden geleden
Reactie op janal23
Hopelijk heb je goed nieuws. Ik ga vandaag bloed prikken. Ben doodsbang
9 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
😥😢😓
9 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Ben ik het niet mee eens. Ikzelf heb ook een MA gehad van een tweeling met twee lege vruchtzakjes. Mijn schoonzus daarentegen ging op controle: leeg vruchtzakje. Ze vroegen of ze meteen curettage wou of een week wou afwachten, ze koos voor het tweede. De week erna was er een baby mét hartje te zien. Dus het kan echt wel.