19 Reacties

12 dagen geleden

Tip die ik kreeg. Bijhouden wat je hebt gegeten

12 dagen geleden

Buikje masseren met de klok mee cirkeltjes draaien ,fietsen met de beentjes en draaien met het bekkentje . Op je onderarm op het buikje leggen , Evt kersenpitje op de buik

12 dagen geleden

Ik heb hetzelfde probleem met onze meisjes, ik heb ook bijgehouden wat ik at en dronk... Maar ik at elke dag iets anders dus het was moeilijk om te weten van wat juist. Ik eet al geen ajuin, bonen, etc. niet meer... En drink enkel plat water of melk. Ik voel me ook echt machteloos als ze zo aan het afzien zijn van de krampjes 😕 Vanaf morgen krijgen mijn meisjes een soort supplement (druppeltjes) dat blijkbaar op hun darmpjes een positief effect zou hebben. Iets met goede bacteriën die dan de slechte bacteriën in de darmen weg nemen, werd me zo uitgelegd. Ik ben benieuwd...

12 dagen geleden

Reactie op YanaDS

Ik heb hetzelfde probleem met onze meisjes, ik heb ook bijgehouden wat ik a ...
Bedoel je Bactiol? Probiotica druppeltjes?

12 dagen geleden

Ik schreef me ook even alles op wat ik at . Zodat ik kon zien of het met de voeding te maken had. Hoe 'oud' is je baby'tje? Ik heb begrepen dat ze op 3w en 6w een piek kunnen krijgen van krampjes omdat de darmen zich aan het 'vormen' zijn. Ik geef als het echt erg is mama natura druppels. Is op natuurlijke basis en lijkt hier wel te helpen. Of inderdaad een warmtekussen op het buikje. Ook durf ik ons zoontje lp zijn buikje te laten slapen in het park als we erbij zijn dit doet hem ook deugd voor zijn buikje en zo komt ook alle lucht 'los'. Ook start ik vanaf morgen met bactiol baby. Dit is een kuur voor de darmen met gezonde bacteriën op natuurlijke basis. En op aanraden van de vroedvrouw.

12 dagen geleden

Reactie op Vrhyn

Ik schreef me ook even alles op wat ik at . Zodat ik kon zien of het met de ...
Wij hebben ook bactiol gegeven aan onze baby, tip bij het gebruik: het flesje is niet zo handig, er zit een luchtgaatje aan de binnenkant van de dop die naar de bovenkant gericht moet zijn wanneer je het flesje in een hoek van ongeveer 45graden boven het mondje van je baby houdt. Dan komen de druppels er één voor één uit. Wij hebben even moeten zoeken voor we het onder de knie hadden, een pipet is veel handiger!

12 dagen geleden

Reactie op miraaaaa

Wij hebben ook bactiol gegeven aan onze baby, tip bij het gebruik: het fles ...
Ohja dat is niet zo handig en zeker niet bij baby's 🙈 dank je wel voor de tip! Heb je wel het idee dat het werkt ?

12 dagen geleden

Reactie op Minime 25

Bedoel je Bactiol? Probiotica druppeltjes?
Geen idee hoe het noemde, kan zijn dat het dat is ja

12 dagen geleden

Reactie op miraaaaa

Wij hebben ook bactiol gegeven aan onze baby, tip bij het gebruik: het fles ...
Wij doen de druppels in een speentje van zijn fles

12 dagen geleden

Reactie op Minime 25

Wij doen de druppels in een speentje van zijn fles
Da's een goede tip!

11 dagen geleden

Onze vroedvrouw raadde die druppels zoals infacol af omdat dit niet effectief bewezen is (al raden veel mensen ons dit aan). Wat wij nu gekocht hebben in de dreambaby is een buikbandje met een kersenpitkussentje in. Dit hebben we sinds gisteren en ze werd er toch instant rustig van en in slaap gevallen. Krampjes voelt ze wel nog als ze heel hevig zijn, dus we gebruiken het vooral om haar wat te kalmeren

11 dagen geleden

Myn zoontje van 3weekjes oud heeft ook enorme buik krampjes en me hebben infacol gekocht maar helpt niet echt ik ben gisteren en warmte pak gaan kopen bij de apotheek en heeft gisteren een beetje geholpen zijn er nog tips wa ik kan doen

11 dagen geleden

Reactie op OpbeurendeVos682425

Myn zoontje van 3weekjes oud heeft ook enorme buik krampjes en me hebben in ...
Ik gebruikte mama natura druppels. Is op natuurlijke basis. Moogt ge 6x 3druppels per dag geven. Maar ik deed het enkel als hij er erg veel last van had. Ook kreeg ik de tip van de vroedvrouw om hem op zijn buikje te leggen in het park overdag. En daardoor liet hij wel veel windjes waardoor hij minder krampen heeft. Ik probeer als hij echt veel last heeft hem ook bv met zijn buik op mijn schouder (ongeveer) te leggen dat geeft een bepaalde druk en maakt ook dat hij minder last heeft. Brengt ook rust. Zo valt hij hier vaker in slaap. Buikjes olie van weleda wilt hier ook wel eens helpen dan masseren we zijn buikje met de klok mee. De vroedvrouw raadde ook aan om bactiol baby te geven. Om de natuurlijke darmflora te verbeteren waardoor er minder krampjes zullen zijn. Ik heb ze besteld dus zelf nog geen ervaring hiermee. Maar las wel positieve dingen hierover. Zielig is het he en ze zijn zo ontroostbaar dan. Hopelijk ben je iets met de tips. Veel succes.

10 dagen geleden

Reactie op Vrhyn

Ohja dat is niet zo handig en zeker niet bij baby's 🙈 dank je wel voor de ...
Moeilijk te zeggen, ik moest het geven aan onze baby omdat ik zelf antibiotica moest nemen en dat middels de borstvoeding doorgaf aan ons kindje. De Bactiol moest dan voor goede bacteriën zorgen zodat de antibiotica de darmflora niet te veel zou verstoren. We hebben het dus niet voor krampjes gekocht…

10 dagen geleden

Reactie op OpbeurendeVos682425

Myn zoontje van 3weekjes oud heeft ook enorme buik krampjes en me hebben in ...
Infacol moet je echt langere tijd geven en lang genoeg blijven geven . Is ook eer tegen gas of lucht in de darmpjes .

10 dagen geleden

Reactie op Sookie

Infacol moet je echt langere tijd geven en lang genoeg blijven geven . Is o ...
Jha da is elke voeding moet je infacol geven

10 dagen geleden

Reactie op Vrhyn

Ik gebruikte mama natura druppels. Is op natuurlijke basis. Moogt ge 6x 3dr ...
Dankje voor u tips. Ik ga ze is uit proberen

10 dagen geleden

Hier mama natura druppels. Hier krampjes omdat ik antibiotica moest nemen( wonde keizersnede ontsteking).

10 dagen geleden

Reactie op ErikaK88

Hier mama natura druppels. Hier krampjes omdat ik antibiotica moest nemen( ...
En probiotica bactiol ( goede darmbacterien) om tegenwicht te geven van de antibiotica