18 Reacties

5 maanden geleden

Kraamzorg doet alles wat je wilt: boodschappen, koken, schoonmaken, strijken, oppassen enzo. İk heb nooit gebruik gemaakt dus zeg wat ik gelezen heb 🥲

5 maanden geleden

Ik heb het aangevraagd voor de zekerheid maar denk dat er een grote kans is dat ik het nog ga afzeggen want ik heb een groot opvangnet en mijn ouders wonen vlakbij. Heb ook al verschillende dingen gehoord: mensen die er super veel aan hadden en mensen die het niet zo nodig vonden. Dus denk dat het persoons- en situatie gebonden is. Als je zeker wil zijn zou ik het aanvragen en op het moment zelf afzeggen als je het niet wilt, want omgekeerd zal moeilijker zijn…

5 maanden geleden

Reactie op kamsif

Ik heb het aangevraagd voor de zekerheid maar denk dat er een grote kans is ...
Klopt, mijn zus heeft het nooit aangevraagd, ze is in februari bevallen

5 maanden geleden

Hi! Zit dit in je standaard zorg pakket zoals thuisverpleging? Of is dit extra hulp die je moet betalen, zoals een poetshulp?

5 maanden geleden

Reactie op Mommytobee1

Hi! Zit dit in je standaard zorg pakket zoals thuisverpleging? Of is dit ex ...
Je moet dit niet betalen of heel minimum omdat je recht heb na bevalling

5 maanden geleden

Je moet dit niet betalen of heel minimum omdat je recht heb na bevalling
Oh amai zo goed! Nog nooit van gehoord eigenlijk. Wie contacteer je hiervoor?

5 maanden geleden

Reactie op Mommytobee1

Oh amai zo goed! Nog nooit van gehoord eigenlijk. Wie contacteer je hiervoo ...
Mutualiteit

5 maanden geleden

Reactie op Mommytobee1

Als ik mij nog kan herinneren dan betaal je 5 euro uit eigen zak maar ik ben niet zeker. En de rest gaat via de mutualiteit

5 maanden geleden

Reactie op Mommytobee1

Dit is extra.

5 maanden geleden

Ik heb het alvast aangevraagd. Is via verschillende organisaties te regelen (regiogebonden). Je kan dan na bevalling nog kijken of het nodig is of niet. Deeltje wordt terugbetaald door mutualiteit (hangt van mutualiteit tot mutualiteit af)

5 maanden geleden

Reactie op vdth93

Ik heb het alvast aangevraagd. Is via verschillende organisaties te regelen ...
Als je hospitalisatie hebt word het volledig betaald

5 maanden geleden

Hey, ik overweeg om het aan te vragen. Maar toch vraag ik mij af wat ze precies doen.

5 maanden geleden

Reactie op Yasmine92

Hey, ik overweeg om het aan te vragen. Maar toch vraag ik mij af wat ze pre ...
Kraamzorg doet kleine lichte huishoudelijke taken bijvoorbeeld een pot spaghettisaus, oppassen op de baby zodat je kan slapen of douche enzovoort als je nog meer wilt is dit huishoudhulp

5 maanden geleden

Reactie op vdth93

Ik heb het alvast aangevraagd. Is via verschillende organisaties te regelen ...
Je hospitalitatie betaald het terug. Heb juist gebeld ag betaald terug een andere weet ik nie

5 maanden geleden

Kraamzorg doet kleine lichte huishoudelijke taken bijvoorbeeld een pot spag ...
Is te zien welke kraamzorg de onze mag poetsen vb living, keuken dweilen, eten maken, afwassen, boodschappen doen, babysitten, me dochter van school halen, enz...

5 maanden geleden

Kraamzorg doet kleine lichte huishoudelijke taken bijvoorbeeld een pot spag ...
Ik lees dat er een verschil is tussen kraamzorg en kraamhulp. Kraamzorg is een vroedvrouw die jou & de baby medisch gezien opvolgt. Kraamhulp is idd iemand die lichte huishoudelijke hulp biedt. Deze laatste is niet terugbetaald blijkbaar.

5 maanden geleden

Reactie op Mommytobee1

Ik lees dat er een verschil is tussen kraamzorg en kraamhulp. Kraamzorg is ...
Jawel ik ben beide terugbetaald bij ag. Is te zien welk verzekering je hebt. Ik heb daarvoor gebeld vandaag.

5 maanden geleden

Jawel ik ben beide terugbetaald bij ag. Is te zien welk verzekering je hebt ...
Klopt, bij ons allebei betaald door mutualiteit + hospitalisatie nog dus normaal word alles terugbetaald namelijk kraamzorg en kraamhulp maar poetshulp weet ik niet