11 Reacties

4 maanden geleden

İk heb niet dezelfde situatie op dit moment maar weet wel van andere mensen. Ze willen extra controles voor de kleine baby en desnoods ingrijpen als het niet zo goed idee is om in je buik te laten, soms groeit de baby beter dan in de buik. Maak nu geen zorgen! Doe geen zware activiteiten, rust en probeer gezond te eten die goed is voor de baby zoals eieren, banaan, avocado etc

4 maanden geleden

İk heb niet dezelfde situatie op dit moment maar weet wel van andere mensen ...
Enkel hard gekookt ei

4 maanden geleden

Ik had een 1 eigen tweeling met maar 1 moederkoek, ze hebben deze toen in leuven in 2 gedeelt met de laser via een kijkoperatie. Voor de verdeling weer goed te krijgen. Helaas heeft wel 1 kindje een hersenbloeding gekregen. Maar ik dacht dat dit enkel met een 1 eigentweeling kon voorkomen (twin transfusie syndroom TTS)dus vermoedelijk gaat het niet het zelfde zijn als bij jou. Maar maak je vooral niet teveel zorgen. Ze zullen het wel goed opvolgen.

4 maanden geleden

Reactie op Misty01

Ik had een 1 eigen tweeling met maar 1 moederkoek, ze hebben deze toen in l ...
Oh heftig, veel sterkte! İeder heeft z’n situatie :(((

3 maanden geleden

Mijn jongetje was bij de 28 weken gezakt van P76 naar P15, wat niet “te” klein is maar omdat hij zo fel gezakt was toch extra groei echo’s ingepland. Gisteren de eerste waaruit bleek dat hij terug helemaal bij was en op 30+6 bijna 1800g. Volgende week nog 1 controle echo maar ik neem aan dat deze ook weer super gaat zijn ☺️

3 maanden geleden

Gebeurt vaak dat bij een tweeling 1 kind beter groeit dan het andere, mijn broer en zus hadden dit ook zo, broertje nam de meeste stoffen en zusje was klein. Ondertussen zijn zij beiden groter en steviger dan mij die een normaal gewicht en lengte had bij de geboorte. Ze halen veel in hoor na de geboorte.

3 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Gebeurt vaak dat bij een tweeling 1 kind beter groeit dan het andere, mijn ...
Maak me ook geen zorgen over de groei later. Er is een voor en na. Intussen doorgestuurd naar Brugge om op te volgen, gezien er toch blijvende zorgen zijn rond de groei nu

3 maanden geleden

Reactie op Gode24

Maak me ook geen zorgen over de groei later. Er is een voor en na. Intussen ...
en de gewichtjes, lopen die mooi samen?

3 maanden geleden

Reactie op Hw

en de gewichtjes, lopen die mooi samen?
Op 25+2 (eergisteren) wogen ze 737g en 537g. Toch een verschil van de 200g. Vorige echo was het verschil tussen beide 225g, het is dus in die 2 weken wel ietsje kleiner geworden

3 maanden geleden

Reactie op Gode24

Op 25+2 (eergisteren) wogen ze 737g en 537g. Toch een verschil van de 200g. ...
bij mij scheelden ze ook zo een 330 gr van elkaar, nu lopen ze ook al wat mooier bij elkaar. komt goed hoor

3 maanden geleden

Reactie op Hw

bij mij scheelden ze ook zo een 330 gr van elkaar, nu lopen ze ook al wat m ...
Goed om dit te horen! En blij voor jou en de baby’s! Hoop dat het hier ook die kant uitgaat :)