18 Reacties
3 maanden geleden
Hey! İk zou eens luisteren naar je gynaecoloog en laten controleren hoe met je baarsmoederhals is enzo
3 maanden geleden
Reactie op kamsif
Ik heb hetzelfde maar vandaag mijn baarmoederhals laten controleren en alle ...
Super! Dus genieten maar
3 maanden geleden
Hoi,
bij de 30 weken echo zat mijn dame al ingedaald. Ik had al brackston hicks van 16 weken zwangerschap ( ik deed teveel tijdens het werk, teveel stress,…).
volgens mijn arts is een vroege indaling of veel oefenweeen geen teken van vroegtijdige bevalling net zoals dat indalingsween normaal zijn. Men zei zelfs dat dat zeker geen indicatie is dat die snel komt.
Bij sommige gaat het indalen snel( en voelt men dat hard en heeft men ook echte felle indalingsween). Bij anderen duurt dat enkele dagen of soms zelfs weken en ze voelen er vaak weinig van buiten wat meer druk onderin.
Als je twijfelt bel gerust ze kunnen je daar echt wel geruststellen indien nodig.
3 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Hoi,
bij de 30 weken echo zat mijn dame al ingedaald. Ik had al brackston ...
Wel zei de gyne dat veel oefenweeen vaak zegt dat je over bepaalde limieten gaat( lichamelijk of stressgebonden) dat je dus meer moet rusten. En jawel sinds ik thuis ben deze vakantie amper last van ( buiten als ik mij heb ingespannen).
3 maanden geleden
Hey! İk zou eens luisteren naar je gynaecoloog en laten controleren hoe met ...
Heb binnen 2 weken terug afspraak bij gyne en ga het haar vragen maar de gyne zelf ligt mij persoonlijk niet zo goed… mijn eigen gyne is momenteel in zwangerschapsverlof waardoor ik iemand random heb gekregen en voel me allesbehalve goed bij haar waardoor ik minder geneigd ben om zaken te vragen. Is ook iemand die totaal geen rekening houd met consent en gevoel en waarbij je zeg maar een hetzoveelste “koebeest” op haar tafel bent … 🤷🏻♀️
3 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Hoi,
bij de 30 weken echo zat mijn dame al ingedaald. Ik had al brackston ...
Doet deugd om te horen, mijn huidige (vervangende) gyne is allesbehalve aangenaam om aan te spreken en is wat van principe “bel enkel in uiterste nood” dus is wel leuk om te horen dat anderen dit ook voorhebben en dat ik mij daar eigenlijk geen zorgen in hoef te maken, super merci
3 maanden geleden
Reactie op jules2580
Heb binnen 2 weken terug afspraak bij gyne en ga het haar vragen maar de gy ...
Vervelend dat je zo een slechte klik hebt met de huidige gynaecoloog, ik kan mij voorstellen dat dat weinig vertrouwen geeft… zou je niet eens naar het secretariaat bellen en polsen of je niet bij iemand anders de volgende controles kan doen? Zodat je zelf een beter gevoel hebt?
3 maanden geleden
Reactie op jules2580
Heb binnen 2 weken terug afspraak bij gyne en ga het haar vragen maar de gy ...
Vraag iemand anders??? Je hebt de recht om je zorgverlener te kiezen
3 maanden geleden
Vraag iemand anders??? Je hebt de recht om je zorgverlener te kiezen
Probleem is dat ik bij dat specifiek ziekenhuis wil bevallen (staan gekend voor hun materniteit en zijn volledig gelijklopend met hoe ik mijn geboorteplan wil laten gaan) maar is een praktijk van verschillende gyne’s maar bijna de helft is zelf afwezig door ziekte/zwangerschap en de gyne die ik gekregen heb was de enige die nog ruimte over had om mijn afspraken over te nemen. Zijn ook mijn laatste 2 afspraken tegen dat ik uitgerekend ben en lijkt me heel stressvol om nog iemand anders te zoeken voor die 2 afspraken 🙈😅
3 maanden geleden
Reactie op Jolienve
Vervelend dat je zo een slechte klik hebt met de huidige gynaecoloog, ik ka ...
Heb ik al eens gedaan maar doordat het nog maar 2 afspraken zijn zou ik al naar een ander ziekenhuis moeten gaan en zou heel graag bevallen in het ziekenhuis waar ik nu geregistreerd ben via de gyne (hun materniteit is echt top en volledig gelijklopend met hoe ik mijn geboorteplan heb opgemaakt)
3 maanden geleden
Reactie op jules2580
Probleem is dat ik bij dat specifiek ziekenhuis wil bevallen (staan gekend ...
İs jammer maar is bijna voorbij. İk zal duimen voor een bevalling zoals je wenst!
3 maanden geleden
İs jammer maar is bijna voorbij. İk zal duimen voor een bevalling zoals je ...
Ja ik probeer me vast te houden aan het feit dat het nog maar 2 afspraken zijn en daarna zou normaalgezien mijn eigen gynaecoloog terug moeten zijn 🥰 hopelijk beval ik niet te vroeg anders ga ik niet mijn eigen gynaecoloog er bij hebben 🥺 maar komt goed 😁
3 maanden geleden
Reactie op jules2580
Ja ik probeer me vast te houden aan het feit dat het nog maar 2 afspraken z ...
İk duim voor jullie! ♥️