Hoi
Ik postte eerder in de groep dat ik bloedverlies had. Dit was afgelopen vrijdag, gisteren opnieuw en nu vandaag weer. Telkens is de baby in orde, beweegt hij/zij goed en klopt het hartje mooi. De gynaecoloog nam gisteren een uitstrijkje en dat is opgestuurd om mss daar iets uit te halen wat het bloedverlies kan verklaren. Nu heb ik in 2020 een afwijkend uitstrijkje gehad en daarop volgend een conisatie (stukje baarmoederhals weggenomen). De gynaecoloog kon mij niet zeggen of het daarmee te maken had maar zijn er hier mss dames die ook een conisatie hebben gehad en die hierdoor makkelijker/sneller bloed verliezen?
Ook zei mn gynaecoloog net dat sommige artsen Utrogestan voorschrijven maar dat zij dit niet doet. Ik zocht dit even op en het gaat dan om progesteron. Een vriendin zei in het begin van mijn zwangerschap dat bij haar elke keer progesteron ook werd gecheckt, ik heb bij de huisarts een bloedafname gehad maar ze hebben geen progesteron getest toen in het labo. Mijn huisarts zei toen ook dat dat weinig zegt. Maar nu ik hoorde over die Utrogestan begin ik me toch af te vragen of mijn waardes dan wel hoog genoeg zijn. Iemand daar ervaring mee? Dat het ook niet getest wordt en de reden?