Hallo allemaal!
Velen in deze groep zullen zoals mij wel al alles wat met een beginnende zwangerschap in verband kan worden gebracht, opgezocht hebben. Daarom graag even jullie mening, want ik twijfel namelijk een beetje over hoeveel weken/dagen dpo ik ben.
Onder normale omstandigheden heb ik een cyclus van 27 dagen, heel regelmatig. De eisprong vindt dan plaats op dag 13-14.
Eind december kreeg ik een heel vroeg miskraam en begon te bloeden op 30 december (voor een 7 tal dagen). Als ik die dag als 1e cyclusdag neem, dan kreeg ik een positieve clearblue ovulatietest (en licht positieve ovulatiestrip) op 18.01, dus op dag 20 van de cyclus. Op de 21e dag (19.01) werd de ovulatiestrip nog veel donkerder, het verminderde zelfs de kleur van het teststreepje. Ik weet dus niet heel goed wanneer m'n ovulatie plaatsvond..?
Ik besloot dag 21 (19.01) te nemen als 0 dpo.
Op 12 dpo kreeg ik dan een positieve zwangerschapstest van clearblue met 2-3 weken. Dus 4 à 5 weken zwanger.
Dit is allemaal heel positief nieuws, zeker na mijn miskraam, dat alles zo overtuigend positief is.
Maar hoe ver zit ik nu?
Vandaag zou ik 14 dpo zijn, dus op de kop 4 weken volgens ovulatie.
Volgens de eerste dag van m'n cyclus zit ik op 4 weken 6 dagen.
Volgens de zwangerschapstest zit ik minimum op 4 weken 3 dagen, zelfs tot 5 weken 2 dagen
Zo'n groot verschil zit er natuurlijk niet op.. maar is het nu 4 of 5 weken?
Wat is jullie mening? :)
Ik wist exact wanneer mijn eisprong was en toch is met de eerste echo alles 6 dagen terug gezet. Je zal dit dus pas zeker weten met de eerste echo. Mocht je bellen voor een echo zou ik zeggen dat ik al 5weken ben, dan heb je vroeger een afspraak 😉