10 Reacties
20 uur geleden
Reactie op Tine 8
Ik geef bv, maar tot nu toe deed mijn vrouw de pampers ‘s nachts…
Hier doen we het ook zo. Mijn vriend heeft altijd de pampers gedaan snachts ook omdat ik keizersnede heb gehad en omdat ik me kon klaar maken om borstvoeding te geven. (En hij dan ook een extra momentje had) Sinds hij terug werken is doet hij ook evengoed de pampers snachts maar als ik merk dat het kort aan de ochtend is dat hij moet opstaan dan doe ik het zelf wel of als ik iets ervoor naar de wc geweest ben zodat hij die extra slaap toch nog heeft. Hij valt gelukkig wel ook altijd meteen terug in slaap dat scheelt wel.
Ook doen we regelmatig dat eentje van ons twee al eerder naar bed gaat om al een extra blok geslapen te hebben.
Bv gisteren ben ik eerder gaan slapen en is hij komen slapen als ons ventje honger had , en zo heb ik em op zijn beurt laten slapen als ons zoontje zich meldde om te eten.
18 uur geleden
Mijn vriend slaapt al sinds de eerste nacht door alle gekrijs heen. Hoe hij het doet... geen idee. De nachten doe ik dus al altijd alleen. Heb hem slechts 1 keer wakker gemaakt de eerste 10 dagen omdat ik stikkapot was en mezelf niet vertrouwde dat ik niet in slaap ging vallen tijdens de voeding.
Nu ga ik telkens beneden gaan voeden 's nachts waar alles klaar ligt en waar ik de tv op kan zetten (ben vaak anderhalf tot 2 uur bezig met voeden, boeren, verpamperen).
Nu let hij soms 's avonds op de dochter, en dan val ik in slaap in de zetel.
18 uur geleden
Ik doe de nachten volledig alleen (borstvoeding) maar mijn partner neemt ons oudste kindje bijna volledig voor zijn rekening.
Avondroutine, probleempjes 's nachts en ochtendroutine, dus dat scheelt ook al.
4 uur geleden
Je moet kijken wat voor jullie het beste aanvoelt. Mijn partner is na 1 week al terug gaan werken maar we hadden vooraf afgesproken dat we de nachten niet volledig op mij zouden laten vallen. Hij moet immers ook leren wakker worden van onze zoon 😅
Meestal geef ik de pap van 22u en lig ik naast de co sleeper om te reageren / te zorgen. Als hij snachts zijn pap vraagt, gaat mijn partner de pap warm waken, ik vervang de pamper en meestal geeft mijn partner dan de pap en gaat naast de co sleeper liggen. Mijn partner valt namelijk veel sneller terug in slaap terwijl ik nog lang wakker lig 😅
In het weekend (zaterdag op zondag) doe ik de volledige nacht maar blijf ik smorgens wel wat langer liggen en daarna even me time in bad / douche terwijl mijn partner de ochtendroutine doet.
Maar voor iedereen werkt het anders. Ik zou het even bekijken en samen bespreken wat voor jullie het beste aanvoelt 😀