6 Reacties

16 dagen geleden

Hoeveel voedingen per 24h heb je ? Op die leeftijd liggen ze liever bij jou dan alleen in een bedje , is normaal babygedrag , mijn dochtertje is morgen 14 dagen oud en heeft ook nog geen ritme ,soms komt ze ieder uur om te drinken dan laat ze es 2 of max 3 u tussen , is echt normaal voor zo kleintjes

16 dagen geleden

Je gaat een manier moeten vinden die voor jullie werkt om de overdracht van jouw borst en armen zo vlot mogelijk te maken naar haar bedje. Wat bij ons werkt als ze niet wil slapen is dat ik haar liggend op de zij voedt terwijl zij op een borstvoedingskussen of nestje ligt. Eens ze dan in slaap valt aan de borst kan je vrij gemakkelijk wegsluipen. 😅 Ik ben ook wel echt een nestjes-maker. Warme knuffeldekentjes, kussens die mijn armen nabootsen, tentjes om het licht af te schermen... Alles zodat ze zou slapen 😅 Ohja, en white noise! Heb je al eens geprobeerd om te stofzuigen terwijl ze ergens ligt? 9 van de 10 kans dat ze in slaap valt. Je hebt zo veel dingen op Spotify staan. Zoek maar eens op "white noise".

16 dagen geleden

Belangrijke info die je niet geeft: hoelang drinkt zij aan de borst( hoeveel minuten , wissel je de borst af met de andere borst? Houd je haar tijdens het drinken zoveel als mogelijk wakker( kledij uit/ alleen body, kietelen, nat doekje,…) Je kan al veel informatie vindne op websites zoals la leche league, borstvoedings vzw ,… Sommige kindjes kunnen blijven drinken aan de borst maar dat is eerder tutteren . Mijn kindje deed dat ook zij had geen hongen meer maar wel zuigbehoefte , zij kreeg dan een tutje( zeker als zij min 15-20/ borst had gedronken). Momenteel kolf ik af owv medische redenen. Ik hoop terug grotendeels te kunnen live voeden en bv een deel te kolven. Kans is wel groot dat zij nu een flessen speen gewoon is , zij niet meer gaat willen. Mijn meisje had vaak regeldagen en continue voedingen nodig waarop zij ook continu aan de korst vroeg , de nachtdienst in het ziekenhuis heeft mij dan een tut aangeraden. Zeker nadat zij al 2 uur aaneensluitend had liggen drinken. In het ziekenhuis moest ik haar wel elke 2-3 uur wakker maken( maar dan lag zij vaak een uur of 2 uur aan de borst( was amper vol te houden). Thuis meteen begonnen met voeden op vraag( dus niet meer wakker maken), maar wachten tot zij aangeeft wanneer ze honger heeft ( hongersignalen kennen). Sinds dan dronk zij elke keer veel beter en sterker en had ze minder nood aan tutteren in haar slaap.

16 dagen geleden

Reactie op ErikaK88

Belangrijke info die je niet geeft: hoelang drinkt zij aan de borst( hoevee ...
Ja als ze meer dan half uur drink dan wissel ik wel met borst soms 1u drink ze soms 15 min dan word weer wakker soms paar slokken en valt in slaap en tutter heeft ook veel helpt nie

16 dagen geleden

Het probleem zit hem vaak ook in het te vroeg of te laat wegleggen van je kindje. Te vroeg: nog niet diep genoeg in slaap. Te laat: tegen het einde van de slaapcyclus waar rond ze sneller wakker schrikken. (45 minuten)

15 dagen geleden

Reactie op Selena 23

Ja als ze meer dan half uur drink dan wissel ik wel met borst soms 1u drink ...
Eigenlijk zou je elke 15-20 minuten best wisselen van borst. Als ik dit lees is dat zoals bij mijn meid die na een tijd eerder sabbelde/ tutterde ipv echt drinken. Dit werd wel beter nadat ik alleen op verzoek voedde. Nadien geef ik tutter als ik zeker was dat het geen honger meer kan zijn.