4 Reacties
één maand geleden
Hey Vanessa,
Ik kan jouw standpunt heel goed begrijpen want zit net zelf op het kantelpunt van inleiding vroeger inplannen of afwachten. (40w+2 ondertussen en al 3 weken voorweeen, maanden reflux,…) Hormonen en slaaptekort doen ons dan geen goed. Natuurlijk komt daar bij jullie de extra stress bovenop van de hartafwijking. Niemand kan voor jou beslissen wat je in deze situatie moet doen. Anderzijds probeer er met veel mensen over te babbelen die je vertrouwt. Zo kom je vaak tot de essentie waar je schrik voor hebt. Is het de inleiding zelf? Pijn bij jou? Wat als het misgaat of te lang duurt? Het onwetende? Schrik voor als jouw ventje opeens niet meer veilig in je buik zit en zijn hartje het 200% zelf moet doen? Wat zijn de risico’s? Wat zou de gynaecoloog zelf doen als het zijn/haar kindje was?
In jouw geval zou ik echt al jouw twijfelpunten goed opschrijven en nadenken wat je wilt weten. Vraag nog een afspraak bij de gynaecoloog om de laatste dingen te checken eventueel eind deze week en beslis dan wat je doet. Als jij last minute wil beslissen om toch de inleiding uit te stellen so be it. Het is jouw lichaam en jouw kindje. Vraag desnoods om extra “personeel” tijdens de bevalling om mentaal te ondersteunen door de hartafwijking, of om extra pediater klaar te hebben staan, maak de keuze voor een keizersnede,…. Hiermee wil ik je niet in een richting duwen maar jou gewoon zoveel mogelijk in jouw kracht zetten om te beslissen wat jou rust kan geven. Dit heeft mij enorm geholpen en is voor mij een mentaal groot verschil tussen gisteren en vandaag. Ik hoop dat je voor zondag toch alvast nog met een professional hierover kan babbelen.
Ook wens ik jou super veel succes en stuur veel liefde jullie kant op dat alles goed mag verlopen en dat je snel een je zoontje veilig in je armen mag sluiten ❤️
één maand geleden
Dankje wel voor de tips! Ik heb morgen sowieso nog een afspraak bij onze gynaecoloog (niet degene van de inleiding want de bevallen in het UZ Gent en ik wordt voor de gewone controle opgevolgd in Zottegem) en ga dan sowieso met haar erover praten. Er zijn inderdaad heel wat zaken in mijn hoofd waar ik mee bezig ben die me angstig maken 😢
één maand geleden
Geen schuldgevoel mijn zoontje kwam met inleiding nog vroeger! Met 36+5dagen zijn gewichtje was 3,200kg , momenteel 37weken zwanger mentaal en fysiek ook heel zwaar voorweeen al 1week lang waardoor ik niks meer kan doen en elke dag denknik dat de bevalling gaat beginnen maar tog valt het stil ben het doods moe en zou blij zijn moest baby zelfs vandaag komen 😣