Dag allen,
momenteel 21+3 dagen en vroeg mij af of het mogelijk is of je dan al harde buiken kan krijgen die best pijn doen als je op dat moment aan het wandelen bent.
Het is vaak merkbaar als ik wandel( van trein naar huis of andersom trein naar werk).
Ineens word de hele buik hard en voelt alles strak, en pijnlijk om en rond mijn navel . Ik moet dan echt steeds stoppen en trager gaan of even pauzeren. Gedurende de werkdag ook regelmatig pijnlijke “krampen”.( ik kan niet zomaar gaan zitten maar merk wel dat ik vaker moet gaan zitten anders stopt het niet.
Dit is nu al de derde dag op een rij dat het gebeurd.
Ik heb best wel wat stressvolle dagen achter de rug op het werk( leerkracht en enkele kinderen met gedragsproblemen en grootstedelijke context, einde schooljaar druk ect ) waardoor ik twijfel of het niet gewoon daaraan ligt of dat dit echt al harde buiken zijn.
Ik heb pas volgende week donderdag mijn 20 weken echo en kan het dan pas vragen.
Zou je niet even bellen naar de materniteit/ afdeling van je ziekenhuis waar je op consultaties gaat. Dan krijg je een vrouwvrouw aan de lijn die je misschien gerust kan stellen ...
Ik heb dit gevoel ook vaker. Toevallig ook na vandaag... Ik ben ongeveer even ver. Ik ben ook leerkracht. Misschien omdat we zo vaak recht staan en rond wandelen?
Ik ben verpleegkundige en heb dit ook nu twee weken en ben ongeveer even ver. Ik moet heel traag gaan wandelen of gaan zitten/liggen en dan trekt het na een tijdje weg… ik weet het antwoord ook niet 😌
Geen idee, maar het is toch niet normaal als dat echt pijn doet of wel?
Bij mij uitte zich dat tijdens het wandelen met de hond echt wel in steken in de zij en harde buiken. Paar keer diep proberen ademen en aan een rustiger tempo verder doen of even pauzeren hielp dan wel.
Verder toen wel een vrij normale zwangerschap gehad. In deze zwangerschap nog niet echt last van gehad.
Bij mij uitte zich dat tijdens het wandelen met de hond echt wel in steken ...
Lijkt bij mij weinig te helpen, ik kan moeilijk in de klas zeggen ik ga zitten en geef even geen les.
Tijdens wandelen met de hond geen last van maar dan is dat wel traag en op mijn tempo dat wandelen. Niet wandelen om je trein te halen zegen maar ( of de hele dag rond te moeten lopen)
Het kon wel omdat wij een staande job hebben en veel rondlopen. Ze dacht eerst misschien aan bandenpijn, maar omdat het echt op mijn buik was, waren het wel echt harde buiken. Ik moet nu magnesium bijnemen, en ze heeft mijn baarmoedermond gecontroleerd. Die was goed dicht.