13 Reacties

2 maanden geleden

Ik zit al sinds de 20 weken boven p95 dus I can't relate, sorry 😅

2 maanden geleden

Wil niets zeggen hoor dochter ook klein geboren en is nu 1m23 aan 6jaar. Nu in verwachting jongetje 33weken gaat ook een kleine fijne zijn.

2 maanden geleden

Hey, ik ken veel mensen die dit heeft meegemaakt. İk weet echter niet of ze direct gecontroleerd zijn maar misschien zal ze de volgende keer nog eens kijken en moest het weer zo zijn, moet ze toch verder kijken want bij de mensen die ook zo waren zijn vroeger ingeleid omdat het toch geen nut heeft als het kind niet groeit in de buik

2 maanden geleden

Normaal gezien kijkt de gynaecoloog altijd bij elke echo naar de doorbloeding van de navelstreng en moederkoek. Dat zijn die afbeeldingen op het scherm met een rode/ blauwe kleuring presies. Dus ga er maar vanuit dat die dat wel nagekeken heeft hoor, ga er dus ook vanuit dat er op het eerste zicht niets mis is met een kindje ( want dan had die dat echt wel gezegd) dat niet de hele tijd gelijkmatig groeit. Mijn kindje is op de curve ook wat gezakt op 5 weken tijd. Wat kan je wel doen: zorgen dat je voldoende gezond eet en drinkt. Neem desnoods een extra vitamine ( kan niet kwaad), je kindje neemt wat ze nodig heeft, de ene is wat kleiner dan de andere en zelfs al zijn beide ouders Groot kan je dus nog steeds een kleine baby hebben, wil ook niet zeggen dat die heel zijn leven klein zal zijn. Mijn zus was bv een zeer kleine baby( tweeling en prematuur) bij de geboorte ( ik woog gem 1,5 kg meer, zij is ondertussen veel groter dan mij. Als de arts niet panikeert of aangeeft dat het niet goed is dan vertrouw je die best( die heeft er ook 10 jaar of zelfs meer voor gestudeerd).

2 maanden geleden

Bedankt voor alle reacties! Toch al wat meer gerustgesteld nu. Het ding is wel dat ik 100% zeker ben dat hij niet naar de doorbloeding van de navelstreng en placenta heeft gekeken en dat vind ik denk ik net zo beangstigend (ik zit zelf ook in de medische wereld en weet hoe dit eruit ziet ;)). Ik heb denk ik vooral schrik dat de bloedtoevoer naar mijn kindje niet meer zo optimaal is als ervoor.. De doorbloeding van navelstreng en moederkoek is sinds de 20w echo niet meer nagekeken…

2 maanden geleden

Reactie op Lia95

Bedankt voor alle reacties! Toch al wat meer gerustgesteld nu. Het ding is ...
Hier ook opeens minder gegroeid, maar heb toen gebeld naar de vroedvrouw (mijn gynaeco ging er ook licht over) en blijkbaar kan dit echt normaal zijn :) ze gaf aan dat genoeg rust en goed eten belangrijk zijn. Belangrijkste van al zei ze is dat je de baby goed voelt bewegen. Bij twijfel zou ik wel eens bellen om te overleggen met de vroedvrouw om te vragen wat zij van de situatie vindt, ik hen dit ook zo gedaan

2 maanden geleden

Bij mij was het net andersom. Rond 27w+4 op p34. Rond 31+4 iets minder dan gemiddeld. Ik heb hier eens naar geïnformeerd bij gynaecoloog en zij zei dat dat niet erg is. Als de ene zijn kruisjes voor de meting een beetje anders gezet heeft dan de andere, dan kan dat blijkbaar al zoveel verschil opleveren. Zolang het kindje binnen de algemene normen zit en niet extreem klein of groot is het blijkbaar niets om je zorgen over te maken als er redelijk wat verschil zit op het percentiel.

2 maanden geleden

Reactie op Lia95

Bedankt voor alle reacties! Toch al wat meer gerustgesteld nu. Het ding is ...
Je kan op cozo kijken naar alle echo’s

2 maanden geleden

Ons baby'tje zat altijd iets boven het gemiddelde. Weet ff niet meer op welke percentiel ie zat. Maar ook enkele echo's geleden (ben nu 37w) werd er ook gezegd dat ie op percentiel20 of 22 zat. En dus onder het gemiddelde en aan de kleine kant. Hij zei wel dat we dit moesten opvolgen. Maar was er zelf ook niet helemaal gerust in. Tot de echo nadien toen zat de baby wel nog steeds onder het gemiddelde maar was wel mee gegroeid. Ik snap u bezorgdheid (heb er zelf ook mee gezeten) maar als de volgende keer u baby'tje evengoed gegroeid is dan gaat er waarschijnlijk niks zijn.

2 maanden geleden

Je kan op cozo kijken naar alle echo’s
Oh dat wist ik niet! Ideaal wel, want heb precies al wat echo's die vervaagd zijn 😞

2 maanden geleden

Reactie op lottedsp

Hier ook opeens minder gegroeid, maar heb toen gebeld naar de vroedvrouw (m ...
Ik dacht misschien ook eens naar de vroedvrouw te bellen om te zien wat zij ervan vindt :)

2 maanden geleden

Reactie op Vrhyn

Ons baby'tje zat altijd iets boven het gemiddelde. Weet ff niet meer op wel ...
Dat stelt mij wel gerust! Binnen 2weken heb ik terug een groeiecho dus hoop gewoon dat ze dan haar curve blijft volgen :)

2 maanden geleden

Reactie op Lia95

Dat stelt mij wel gerust! Binnen 2weken heb ik terug een groeiecho dus hoop ...
Ik duim met je mee 🍀