21 Reacties

één maand geleden

Branden maagzuur kan bv wel terugkomen in het laatste trimester, vaak gaat dat beter als de baby ingedaald zit. Je baarmoeder is nu zo groot dat die tegen je maag duwt. Het kan dus zeker wel.

één maand geleden

Ik herken mij hier wel wat in! Hier ook een vrij pittige zwangerschap gehad en voel mij sinds een paar dagen echt ellendig… ik slaap slecht, minder eetlust, warmte-opwellingen zonder koorts, lichte hoofdpijn en gewoon algemeen niet goed voelen..

één maand geleden

Reactie op Lia95

Ik herken mij hier wel wat in! Hier ook een vrij pittige zwangerschap gehad ...
Ben ook 35w btw

één maand geleden

Ik herken dit ook. Ik heb de laatste 2 weken ook frequent een algemeen misselijk gevoel. Zeker 's nachts. Soms zelfs zo erg dat ik gevoel heb dat ik ga moeten overgeven en amper slaap. Als ik dat heb, heb ik ook soms een griepgevoel.

één maand geleden

Reactie op Lia95

Ik herken mij hier wel wat in! Hier ook een vrij pittige zwangerschap gehad ...
Oh echt die laatste loodjes 😅 dat de laatste weken maar voorbij vliegen ..

één maand geleden

Reactie op Kaat88

Ik herken dit ook. Ik heb de laatste 2 weken ook frequent een algemeen miss ...
Ja, m’n slaap is ook verschrikkelijk .. zo moe en toch na een paar uur liggen staren naar de plafond

één maand geleden

Hier ook terug vaker last van misselijkheid en slecht kunnen eten. Ben nu 38 weken en baby zit nog heel hoog en tegen mijn maag 🤷🏼‍♀️ zal gewoon nog even doorbijten worden. Laatste loodjes en dan kunnen we genieten van onze baby’s 🥰

één maand geleden

Reactie op sharisss

Hier ook terug vaker last van misselijkheid en slecht kunnen eten. Ben nu 3 ...
Heb je ook vocht aan je benen en een (indien je dat weet) verhoogde bloeddruk? Misselijkheid kan ook een symptoom zijn van zwangerschapsvergiftiging, vandaar..

één maand geleden

Reactie op Racingafadingimage

Heb je ook vocht aan je benen en een (indien je dat weet) verhoogde bloeddr ...
Nee heel mijn zwangerschap geen last gehad van vocht in voeten of benen en 3 dagen geleden bloeddruk nog laten nameten bij gynaecoloog en alles was in orde

één maand geleden

Reactie op sharisss

Nee heel mijn zwangerschap geen last gehad van vocht in voeten of benen en ...
Ahja goed! "Griepgevoel" staat ook iig bij de symptomen van zwangerschapsvergiftiging dus indien je twijfelt best direct laten controleren bij je dokter of ziekenhuis. Kan heel snel gaan.

één maand geleden

Bij mijn vorige afspraak toen 36w werd er eiwit in urine gevonden en had ik een hoge bloeddruk. Met klachten zoals hoofdpijn, wazig zien, buikpijn enzovoort.. ze hebben me even aan de monitor gehangen en dan naar huis gestuurd met de boodschap “als je nog hoofdpijn krijgt moet je terugkomen.” Maar ik heb echt een constante drukkende hoofdpijn en ik maak me nu zorgen omdat ze me naar huis gestuurd hebben. Heeft er iemand advies voor mij?

één maand geleden

Reactie op nisje1402

Bij mijn vorige afspraak toen 36w werd er eiwit in urine gevonden en had ik ...
Best asap binnengaan int ziekenhuis voor controle!

één maand geleden

Best asap binnengaan int ziekenhuis voor controle!
Als je te lang wacht kan je zelf schade krijgen aan je nieren en lever.

één maand geleden

Als je te lang wacht kan je zelf schade krijgen aan je nieren en lever.
Maar in het ziekenhuis hebben ze me terug naar huis gestuurd.. daar vinden ze het precies niet echt alarmerend?

één maand geleden

Reactie op nisje1402

Maar in het ziekenhuis hebben ze me terug naar huis gestuurd.. daar vinden ...
Dat vind ik heel vreemd. Alle symptomen die je opnoemt wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Normaal gezien zouden ze je in het zh moeten houden en constant de baby te checken op de monitor... Hoe groot is je baby momenteel?

één maand geleden

Dat vind ik heel vreemd. Alle symptomen die je opnoemt wijzen op zwangersch ...
Ja ik vond dat inderdaad ook heel vreemd.. baby weegt 2700g voor de moment.

één maand geleden

Reactie op nisje1402

Ja ik vond dat inderdaad ook heel vreemd.. baby weegt 2700g voor de moment. ...
Het is vooral belangrijk dat je babytje goed blijft groeien want door zwangerschapsvergiftiging werkt de doorbloeding van je placenta vaak minder goed. Dat gezegd zijnde kan je zelf zoals ik al zei problemen krijgen aan je lever en nieren. Bel voor de zekerheid misschien eens naar materniteit voor je gaat?

één maand geleden

Het is vooral belangrijk dat je babytje goed blijft groeien want door zwang ...
Mijn baby’tje was 2 maand geleden nog op P95-97 en nu is hij nog maar op P55.. ook ben ik zelf laatste maand enorm aangekomen, terwijl dit normaal niet van m’n gewoonte is.. maar de dokter heeft hier helemaal niets over gezegd.. Jij zou je dus wel zorgen maken en naar het ziekenhuis gaan?

één maand geleden

Nisje1402, ik zou met jouw klachten zeker zo snel mogelijk terug naar het ziekenhuis gaan. De klachten in combinatie met hoge bloeddruk/eiwit in urine kunnen echt wijzen op zwangerschapsvergiftîg. Zeg maar in het ziekenhuis dat je echt ongerust bent, ze moeten dat echt deftig nakijken en monitoren.

één maand geleden

Reactie op nisje1402

Mijn baby’tje was 2 maand geleden nog op P95-97 en nu is hij nog maar op P5 ...
Ja! Zelf vocht ophouden is ook een symptoom, je babytje die minder goed groeit ook.