17 Reacties
5 maanden geleden
Hier het zelfde !! En het getal nu dat ik heb stoort me enorm ik eet enorm veeel fruit maar snap me gewicht ook niet is ook plus 10 volgens gyni al oke
5 maanden geleden
Ik ben ook 21 weken zwanger! De eerste maanden ben ik 4kg vermagerd door het overgeven (van 56 naar 52 kg). Nu weeg ik 60kg, dus op twee maanden tijd is er nu 8kg bijgekomen. Dus het kan wel plots snel gaan, lijkt me nog normaal. Maar je kan het inderdaad nog eens aankaarten in het ziekenhuis, veel succes nog!
5 maanden geleden
Ben ook 21 weken en 3 dagen in 1ste trimester ben ik met 4kg afgevallen omdat ik niks kon eten en constant moest overgeven, ben van 48 naar 44 gegaan.
Nu in 2 de trimester eet ik ineens wel niet veel maar redelijk wel goed en vorige week was ik in ziekenhuis in controle ineens was ik 50, lijk niet veel 50 maar ben nooit boven de 49kg geweest daarom was het even een kleine shock voor mij hahaha, zal nog bijkomen ze er is nog 3 maanden en een half te gaan🥲
5 maanden geleden
İk ben 22+3 en ben ongeveer 7/8 kg bijgekomen en is normaal. Je lichaam veranderd. Je krijgt meer bloed, grotere borsten, grotere baarmoeder, vruchtwater enzo en dit is al 5kg. Voor jouw gewicht is tot 15kg normaal
5 maanden geleden
Bij mijn zoontje was ik totaal bijna 23 kg aangekomen ik woog 53 kg en ik ben gestopr mij te wegen rond 38 weken en toen woog ik 74 ik at gezond maar ze kwamen toch hoor 3 maand na de bevalling was ik alles kwijt . Nu 22weken en 5a6 kg bijgekomen het maakt nie veel uit zolang je weet van je zelf dat je soms nog eens gezond eet
5 maanden geleden
Ik ben 25w vandaag en net geen 4kg bijgekomen. In het begin ben ik wel wat afgevallen ook. Volgens me gynaecoloog is 13-20kg bijkomen normaal & zelfs gezond.
5 maanden geleden
Reactie op Eef170691
4 e zwangerschap hier, 23 weken en nog niets bijgekomen.. op zich niet erg ...
İs dit niet vreemd? Je moet toch ten minste verzwaren voor de baby
4 maanden geleden
Hier 25 weken en een kilo aangekomen - doordat ik voor de zwangerschap te zwaar was (zo’n 15 kilo overgewicht) luidde het advies om gewichtstoename te beperken (richting 5 kilo max). De baby neemt sowieso wat hij/zij nodig heeft. Zo zijn er veel mama’s die eerst kilo’s afvallen door misselijkheid/overgeven en dat ook niet meer allemaal bijkomen. Ik vind het wel gek te lezen dat de meeste gynaecologen het gewicht streng bewaken - ik moet zelfs niet op de weegschaal bij mijn controles.
Ben je slanker dan gaat je lichaam ook een stuk meer reserves aanleggen. Ook heb je het niet altijd in de hand. Bij mijn eerste hield ik superveel vocht op. De laatste 3 maanden kwam ik nog zo’n 10 kilo bij 🙈
4 maanden geleden
Reactie op mariediesel
Hier het zelfde !! En het getal nu dat ik heb stoort me enorm ik eet enorm ...
Hier ook een grote fruiteter maar de vroedvrouw raadde me aan ermee op te letten. Heel veel verborgen suikers, zeker de zoete stukken fruit. Bv een halve banaan zien als 1 van de max 4 stukken fruit of een handje druifjes ipv een halve bak… ik perste bv 3-4 appelsienen soms smorgens en dan had ik eigenlijk mijn 4 stukken fruit voor die dag al binnen zonder het door te hebben…
4 maanden geleden
Ik ben vandaag 27 weken en ben ookal rond de 10-11kg aangekomen en nooit boven 58-59 kg gegaan. Heb ook super veel moeite hiermee! Maar de baby neemt alles van voedingstoffen bij mij en is dus al zeer groot in kg en lengte! Loopt serieus voor. Niets aan te doen zei mijn gynae, zolang de baby gezond is. Ik eet gezond en gevarieerd dus minder eten zou mij in de problemen helpen. Het is het allemaal waard als we op het einde ons mini mensje kunnen vast houden toch😁