9 Reacties

één maand geleden

Normaal kan het geen kwaad, hoe later in de zwangerschap hie minder risico, wij hebben mond voet hand gehad via de andere kleine en covid allemaal tussen week 33 en 37, we zijn nu op week 39. Ik heb meerdere fokters gebeld en geraadpleegd en altijd was het antwoord. Ziekte en ook antibiotica kan geen kwaad voor het kind in het 3e trimester. Geboren xorden terwijl je ziek bent daartegen wel. Want je kan zo je pasgeborene ziekmaken. Dit kan grotere effecten hebben.

één maand geleden

Ik denk dat de kans dat je je kindje Streptokokken doorgeeft erger is dan dat jij antibiotica (een infuus penicilline )krijgt? Die kans is namelijk 50%.

één maand geleden

Ik ben ook positief getest heb uiteindelijk keizersnede gehad waardoor het antibioticum niet gegeven moest worden. Anders ging ik het wel gedaan hebben preventief

één maand geleden

De kans dat zonder antibiotica aan het begin van je bevalling, je kindje de eerste dagen zwaar ziek wordt en toch nog aan de antibiotica zal moeten dan is veel te groot om het niet te doen tijdens de bevalling.

één maand geleden

Ik ben ook positief getest hierop en wil antibiotica tijdens de bevalling. Zou echt niet het risico willen lopen dat kindje dit alsnog oploopt en ernstig ziek wordt. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze :).

één maand geleden

Dat zijn keuzes die je uiteraard zelf moet maken. Ik heb hier vorige week bij de vroedvrouw eens naar geïnformeerd. Er is blijkaar een 20% kans dat je zelf drager bent. Als je drager bent is er 50% kans dat je het doorgeeft aan je baby. En van de baby's die het heeft gekregen tijdens de bevalling, wordt slechts 2% ziek ervan, de anderen breken het gewoon spontaan zelf af. De vroedvrouw zei dat er bijvoorbeeld ook een groter risico is dat de baby het krijgt tijdens de bevalling als je vliezen al lang op voorhand gebroken zijn. Als de vliezen bijvoorbeeld maar tijdens de bevalling zelf breken is de kans veel kleiner dat de baby in aanraking komt met de bacteriën kn je vagina. Als je geen antibiotica neemt, wordt er wel aangeraden om je baby de eerste dagen wat extra in de gaten te houden op verandering van ademhaling of koorts ofzo. Want in de meeste gevallen breekt de infectie dan door in de eerste 48 uur na de geboorte. En dan moet het kindje zelf wel zo snel mogelijk antibiotoca krijgen. Ik heb vandaag pas de wisser gehad, dus hier is het nog afwachten op het resultaat

één maand geleden

Ik was ook positief en heb 4 zakjes antibiotica gekregen om de 4u tijdens de bevalling. Liever dit dan dat er een kans bestaat dat ze besmet geraakt en complicaties moest krijgen. Op 2 maanden had mijn dochter onverklaarbare koorts. Meteen naar spoed moeten gaan. Alle alarmbellen gingen af toen ze wisten dat ik gbs had bij de bevalling. Kon nog een late uitbraak zijn, ze zeide echt dat dit een gevaarlijke bacterie was. Uiteindelijk was dit het niet. Heeft toen ook preventief 3 dagen antibiotica gehad. Ik heb tijdens zwangerschap 3 keer antibiotica gekregen voor blaasontstekingen. Heb hier totaal geen schrik voor. Beter dit dan dat je baby ernstig ziek is.

één maand geleden

Reactie op LynnRmrs

Ik was ook positief en heb 4 zakjes antibiotica gekregen om de 4u tijdens d ...
Snap ik. Ik heb ook al antibiotica genomen voor blaasontsteking tijdens de zwangerschap. Het nut van antibiotica is er uiteraard! Alleen is het jammergenoeg ook geen garantie in het geval van gbs. Ook als je de antibiotica kreeg voor en tijdens de bevalling, kan je baby besmet zijn en er nog ziek van worden. Maar uiteraard is de kans kleiner dat de baby er ook effectief ziek van wordt.

één maand geleden

Bedankt voor jullie input! Ik heb vandaag nog wat dingen opgezocht en er met de gynaecoloog over kunnen praten. Ze snapte mijn bedenkingen en zei dat er genoeg mensen zijn die besluiten om het niet te nemen, en dat ze daar zeker begrip voor heeft. Maar ik neig toch naar wel antibiotica, ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als het mis zou lopen..