12 Reacties
2 maanden geleden
Als je hierop positief test krijg je gewoon antibiotica tijdens of voor de bevalling maar hoef je je geen zorgen over te maken heeft mijn gynaecoloog mij gezegd
2 maanden geleden
Mijn gynaecoloog heeft dat ook getest. Is normaal dar ze dat standaard doen. Kan voor jou geen kwaad om die bepaalde bacterie te hebben. Tijdens een vaginale bevalling daarintegen kan het kindje die bacterie oplopen. Dus indien je toch positief test kan dat geen kwaad voor jou, wel voor je baby.
De meeste ziekenhuizen laten u als je positief bent vrij vroeg naar het bevallingskwartier komen vanaf de start van uw weeen( bevalling) zodat je een infuus met penicilline krijgt( antibiotica). Dan loopt hierdoor je kindje geen risico tijdens de bevalling.
Mijn gynaecoloog zei ook stel dat er te weinig tijd zou zijn voor dat infuus (volledig) te kunnen doorlopen dan moeten ze de eerste dagen en nadien wel extra controleren en voorzichtig zijn naar oa aanmaken van koorts ect( dan moet je kindje evt ook een infuus met antibiotica krijgen).
één maand geleden
Reactie op Wiam2001
Hallo iedereen
K ben ook positief getest op Streptokokken... Ik heb echt sc ...
Een beetje antibiotica tijdens de bevalling en het risico voor de baby is nihil he! Hou je daaraan vast. Je zal nu wel met de start van je weeen al naar het ziekenhuis moeten om daar antibiotica via infuus te ontvangen. Ze volgen dat wel goed op hoor.
één maand geleden
By myn eerste zwangerschap was ik ook posetief op gbs bacteriën. En nu denk ik ook da ik positief ben. Da infuus das gwn veiligheid voor de baby da die geen ziektes over krijgt
één maand geleden
Reactie op Wiam2001
Hallo iedereen
K ben ook positief getest op Streptokokken... Ik heb echt sc ...
Is inderdaad helemaal niet erg. Heb dit ook gehad. Paar zakjes antibiotica gehad tijdens de arbeid en alles was inorde. Voordeel is dat je meteen naar het ziekenhuis mag als je water breekt of weeën hebt. Zo zijn ze er snel bij.
één maand geleden
Reactie op ErikaK88
Mijn gynaecoloog heeft dat ook getest. Is normaal dar ze dat standaard doen ...
Mijn partner moet maandelijks inspuiting krijgen van penicilline omdat hij ook die bacterie in zijn keel had en heeft gezorgd voor hart problemen, nu moet hij levenslang inspuitingen krijgen.
Zijn moeder had het tijdens de bevalling zeker waardoor hij waarschijnlijk door da later problemen mee gekregen heeft maar ik denk niet dat 21j geleden die testen voor gbs bestonden of wel? Penicilline is nu trouwens lentocilline geworden, naam is veranderd denk ik.