17 Reacties

6 maanden geleden

Hey meid, ik vind het echt super jammer om te horen dat de papa er niks mee te maken wilt hebben. Tenslotte zijn jullie altijd met 2 en ligt de last niet enkel en alleen bij jou. Wettelijk gezien heeft de papa niet alleen rechten maar ook plichten. Waren jullie wettelijk samenwonend ? Ik persoonlijk zou de familie wel verwittigen, tenslotte is het niet alleen jouw kindje en horen de verantwoordelijkheden niet enkel en alleen op jou te vallen omdat de papa het in zijn hoofd krijgt dat hij er niks met te maken wilt hebben…

6 maanden geleden

Wat ik zou doen in jou plaats is zeker familie laten weten, want waarom niet, maar als ze ook dat niet willen dan laat je zo verwachtniet veel.. hij blijf de papa. Maar laat hem zijn gang gaan, focus je op jezelf en baby'tje. Geloof mij alles gaat voorbij. Later je zal spijt hebben dat je ging niet meer genieten van je zwangerschap.. papa is niet verlicht jammer genoeg dat ze die keuze hebben, maar beter dat je dat nu al weet dan later, zo kan je jezelf vinden en plannen zonder hem voor dat baby komt. Ik wens je veel succes en weet een ding hij is die gene die zal spijt van krijgen. Blijf sterk te zijn en zorg goed voor jezelf en baby dat is de belangrijkste.

6 maanden geleden

Reactie op jules2580

Hey meid, ik vind het echt super jammer om te horen dat de papa er niks mee ...
Dankjewel voor jou reactie! Wij waren niet wettelijk samenwonend ik weet ook niet goed hoe de wet in België eruit ziet ivm zijn plichten ik zie overal wel de rechtbank staan maar vind dat zo jammer maar aangezien hij geen enkel contact met mij wilt weet ik niet zo goed hoe of wat ik geloof ook niet dat hij zal veranderen van gedachten hij wilt zijn dochtertje niet kennen en ik denk dat wij ons daar bij moeten neerleggen hoe jammer dat ik dat vind voor haar maar ik ga inderdaad wel een berichtje sturen naar zijn mama en zijn zus en kijken wat dat zal brengen…

6 maanden geleden

Aangezien familie ook rechten heeft( bv oma en opa). Ik zou het wel vertellen, het wil niet zeggen dat de papa er niets mee te maken wil hebben dat de oma of opa dit ook zo zien. Zij hebben ook rechten op hun kleinkind te leren kennen.

6 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Aangezien familie ook rechten heeft( bv oma en opa). Ik zou het wel vertell ...
Ps zelf ook alleenstaande in verwachting. Hier wel eigen keus om het alleen te doen via donor.( bam). Hoe erg het ook is dat de papa zijn vingers eraf wil houden. Wij vrouwen zijn sterk en als je de beslissing nam om het kind alleen groot te brengen ben ik even trots en fier op jou.

6 maanden geleden

Reactie op emiliad

Dankjewel voor jou reactie! Wij waren niet wettelijk samenwonend ik weet oo ...
Normaalgezien als je wettelijk samen wonend of getrouwd bent dan wordt de vader automatisch erkend maar anders moet er document getekend worden door de papa dat hij het kindje erkend. Ik denk wel dat je na de bevalling kunt vragen voor een vaderschap test om op die manier dan de verantwoordelijkheid toch op te laten nemen. Wat je ook doet of hoe het ook loopt, het zal zeker goed komen hoor ! Je mag hoe dan ook trots op jezelf zijn, sterke mama !

6 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaal ! Vader is wel Andere origine (Marokkaans) en wil er ook niets meer mee te maken hebben …..

6 maanden geleden

Hier vader Afrikaans , potentiële afere gehad.. toen ik dat ontdekte heeft mij geslagen(ik was net 8w).. wil niks mee te maken met kindje.. natuurlijk zijn we niet meer samen en ik nooit zo gelukkig geweest, dankbaar aan God ❤️‍🩹

6 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Ps zelf ook alleenstaande in verwachting. Hier wel eigen keus om het alleen ...
ik heb inderdaad gekozen voor mijn kindje alleen op te voeden want als ik een abortus deed zag hij wel nog een toekomst met mij maar mijn beslissing was snel gemaakt en dat is super lief we mogen trots zijn op de mama’s die het alleen doen sterke vrouw je mag ook zeker fier zijn op jezelf!❤️

6 maanden geleden

Reactie op jules2580

Normaalgezien als je wettelijk samen wonend of getrouwd bent dan wordt de v ...
Ik zal het allemaal op me laten afkomen en na de bevalling inderdaad kijken wat de opties zijn het doet me alleszins enorm veel deugd dat ik mijn hart toch even kon luchten bedankt voor je lieve woorden 🤍

6 maanden geleden

Reactie op elisa98

Hier hetzelfde verhaal ! Vader is wel Andere origine (Marokkaans) en wil e ...
Zo jammer hé😔maar de liefde die wij zullen geven is het allerbelangrijkste je mag trots zijn op jezelf mama!😊

6 maanden geleden

Reactie op Aida95

Wat ik zou doen in jou plaats is zeker familie laten weten, want waarom nie ...
Dankjewel voor jou mooie en wijze woorden! je kan jammer genoeg iemand niet veranderen maar ik ben heel dankbaar voor mijn dochtertje ❤️

6 maanden geleden

Reactie op emiliad

Zo jammer hé😔maar de liefde die wij zullen geven is het allerbelangrijkste ...
Dankje schat jij ook ! Hij dwong me voor een abortus maar ik weet dat ik de juiste keuze gemaakt heb🩷

6 maanden geleden

Reactie op emiliad

Dankjewel voor jou mooie en wijze woorden! je kan jammer genoeg iemand niet ...
Uit mijn ervaring wil ik iets zeggen, ik heb dochter van 8 jaar vanaf haar 2,5 gescheiden.. ik weet dat vader belangrijk is maar goede vader oke.. soms is echt veel beter dat ze niks willen te maken met kind geloof me zo heb je veel meer vrijheid en weet je dat je niet op hem kad rekenen, maar als ze toch willen terug komen en spijt hebben dan ja zijn ze altijd welkom..

6 maanden geleden

Heel jammer dat de papa zijn verantwoordelijkheid niet neemt , Ik hoop enkel voor jou dat je een goede band hebt met jouw familie en daar op steun en hulp kunt rekenen , of goede vrienden die een handje willen helpen . Helemaal alleen is het verdomd zwaar Geniet van je zwangerschap!

6 maanden geleden

Reactie op Sookie

Heel jammer dat de papa zijn verantwoordelijkheid niet neemt , Ik hoop enk ...
Ik heb zeker heel veel steun van familie en vrienden die mij altijd gaan bijstaan waar nodig ik ben heel dankbaar en dankjewel ik zal zeker genieten 😊

6 maanden geleden

Ik zou het sowieso de familie wel laten weten. Je van den dommen houden en iets zeggen zoals ik: ik vroeg me af of jullie wel een rol willen spelen in het leven van je kleinkind. Het is niet omdat jullie zoon gaan lopen is van zijn vlees en bloed dat jullie daarom moeten mee boeten.