15 Reacties
11 maanden geleden
Hoe oud is hij nu ? Vanaf 4 maand heb je ook slaapregressie,
En dat doorslapen en "licht verteerbare melk"
Ik heb 2 kindjes beide exclusief borstvoeding, de oudste kwam elke 2h of elk uur n half voor een voeding, incl s nachts ze is pas rond haar 18 maand Beginnen "doorslapen "
De jongste nu 13 weken slaapt al van sinds ze 6 weken was 8 a 10 h s nachts.
Het ligt dus niet altijd aan de melk
Ze drinkt ook zeker geen 200ml of meer per voeding
11 maanden geleden
Zoals je weet hebben wij ook 1 week de nutrilon omneo gegeven. En ze sliep ook niet meer zoals anders die week. Sinds we terug overgeschakeld zijn op afgekolfde melk slaapt ze opnieuw haar uurtjes snachts. Bij ons was er dus duidelijk een verschil door die pap, en dit terwijl borstvoeding ook lichtverteerbaar is.. maar kan ook liggen aan het feit dat ze enorm veel protjes liet snachts & daar steeds wenend van wakker werd & enkel getroost kon worden door te drinken
11 maanden geleden
Wij geven vanaf ons zoontje 10 dagen is omneo en bij ons slaapt hij door. Ik merk inderdaad dat het licht verteerbaar is want hij heeft vaak water terug ipv melk 😂 maar doorslapen met Omneo is dus mogemijk
Bij een zoontje van een vriendin, die ook omneo dronk en doorsliep, ging plots door de slaapregressie overdag amper drinken en snachts inhalen..
Kan dus indd slaapregressie zijn.
Mijn zoontje dronk ook heel moeizaam overdag maar vroeg snachts wel niet perse achter een fles, eerder tutje of troosten.
Ik ben daardoor al gestart met groentepap en plots drinkt die wel zijn flesjes leeg. Toevallig misschien maar vind het toch raar 😂
Maar als je denkt dat de pap niet meer goed is voor je kindje, zou ik eerder met kinderarts bespreken.
Mijn vroedvrouw wou destijds niet van pap laten wisselen en kinderarts zei onmiddellijk te starten met Omneo. Ik vertrouw hen altijd ietsje meer 🙈
11 maanden geleden
Reactie op MamaLola
Wij geven vanaf ons zoontje 10 dagen is omneo en bij ons slaapt hij door. I ...
Hey, ja inderdaad heb een afspraak staan bij de kinderarts om eens te bespreken! Is wel nog een paar weken, maar dan heb ik nog tijd om eens af te wachten of het eventueel weer iets betert of niet :)
11 maanden geleden
Reactie op lottedsp
En dronk ze dezelfde hoeveelheid als ervoor of minder? Dikke merci allesind ...
Ze was eigenlijk van de profutra rap overgeschakeld naar de satisfa, want moest op 2dagen van 150 naar 180, en sedertdien drinkt ze nog altijd 180, ze was direct verzadigd genoeg met die ingedikte mel, khoorde haar niet meer, ze sliep ook direct in sinds toen, elk kindje is natuurlijk anders, gewoon je kindje volgen daarin en je moedergevoel volgen, is graag gedaan, hopelijk kom je rap tot een oplossing en resultaat😊
11 maanden geleden
Hey Lotte, sinds je tip van de Nutrilon (meer verzadigend) ipv Nutrilon Omneo slaapt hij hier ook plots 10u achtereen ‘s nachts. Ik zou het gewoon eens proberen als ik jou was, eventueel met kleine beetjes. Jou nachtrust is even belangrijk!
11 maanden geleden
Reactie op GemoedelijkeZee217054
Hey Lotte, sinds je tip van de Nutrilon (meer verzadigend) ipv Nutrilon Omn ...
Ik heb sinds gisterenavond toch eens geprobeerd met de statisfa (k&g had aangegeven dat dit voor verzadiging is) en ik meng nu 3-3schepjes met omneo afwisselend met een volledige fles omneo om niet te snel te gaan… 🤞🏻🤞🏻
2 maanden geleden
Reactie op lottedsp
Ik heb sinds gisterenavond toch eens geprobeerd met de statisfa (k&g ha ...
Hoi, hopelijk lees je dit nog maar vroeg me af hoe jouw ervaringen dan zijn geweest met de Satisfa? Momenteel zitten we in dezelfde situatie met onze dochter van 17 weken. Ik ben ook aan het overwegen om over te schakelen naar Satisfa.