15 Reacties

één maand geleden

Dadels eten, ananas sap drinken of ananas eten, frambozenbladthee drinken, ... Als je gaat wandelen zou het helpen om met 1 been op het voetpad en het andere been op de straat. Door die kanteling in uw bekken zou je het op gang kunnen brengen. Veel op een balansbal proberen zitten om uw bekken zo wijd mogelijk te maken om nog verder indalen te bevorderen. (Niet dat deze dingen mij bij mijn eerste zwangerschap geholpen hebben maar goed.. you never know 😅) Hopelijk kan je je babytje snel ontmoeten!

één maand geleden

Hier exact dezelfde termijn vandaag. Gisterenavond na mijn 3 jarige kleuter enkele malen moeten optillen het idee dat ze nog lager gaan liggen was, maar sindsdien weer alles stil… ik moet pas maandag op controle en ben ook aan het balen dat ik nog zo lang moet wachten… veel goede moed!

één maand geleden

Ik heb exact gevraagd voor een datum inleiding ( dag dat ik 40 weken was, ik moet dus wachten tot die 41 week voor inleiding) wel extra monitoring gehad maar ik heb al enkele weken een verhoogde bloeddruk( net op randje van wat nog niet gevaarlijk is) en super dikke voeten( 1 voet kan ik amper nog buigen of strekken, laat staan stappen) ik ben dan ook nog reumapatiënt( bewegen is heel belangrijk voor mij), ook ik had op 39 weken 0,5 cm( net niet genoeg om te strippen). Gisteren wel gestript maar dit had de gynaecoloog ook voorgeschreven dat ze zouden doen indien min 1 cm ontsluiting)ik had gelukkig al een 2 tal cm. Meeste gynaecologen gaan dus ook niet vroeger inleiden dan 41 weken. Monitoring is vaker als er bepaalde problemen verwacht worden of zijn. Mijn gynaecoloog gaf als enige tip castorolie ( wonderolie) werkte bij mij niet en je kan er diarree van krijgen. Stappen/ wandelen heeft alleen effect voor extra ontsluiting( dus indien nog geen versteijking/ verweking of ontsluiting heeft dat weinig zin). Ananas, bitter lemon( owv de kinine) dan moet je al kilo’s en liters eten wil je dat het werkt. Zelf al weken frambozenblad en sinds kort ook vrouwenmantel thee/ extract kan zorgen voor betere en sterkere weeen. Seks / orgasme zou bv wel verschil kunnen maken maar ook dan moeten er al voortekenen zijn en de bah volledig ingedaald zitten( druk op baarmoedermond) Alles dus pas effect als de indaling volledig is, er ontsluiting is, er weeen zijn die je kan versterken. Daarbij strippen werkt niet 100% (1/6 vrouwen heeft daar effect van) sommige gynaecologen doen dit pas na 40 weken. Wandelen kan wel wat helpen om de ontsluiting te versnellen, indien je of dat moment weeen hebt ( voorweeen werken ook )

één maand geleden

Mijn eerste kindje is er uiteindelijk gekomen met 40+8. Ook niet gestript en alles zijn gangetje laten gaan... Inleiding bij ons is pas besproken op 40w en toen ik binnen was voor inleiding hebben ze 2 keer pilletje geprobeerd maar hielp niet echt. Toen vliezen gebroken en zagen ze dat er stoelgang was gemaakt ik het vruchtwater dus toen moesten ze doorzetten anders had ik nog een ballon gekregen in de hoop dat alles zelf op gang zou komen. Ik heb eigenlijk nergens last van gehad toen ook niet.met langer wachten... Ik had precies gwn de indruk dat mijn mannetje nog nood had aan die extra dagen en dat hem dat misschien zelfs deugd heeft gedaan 🤷‍♀️😊

één maand geleden

Reactie op Racingafadingimage

Dadels eten, ananas sap drinken of ananas eten, frambozenbladthee drinken, ...
Ja ze zei van op strand te wandelen (wij wonen aan zee) aangezien dat lastiger is dus zal een beetje voor hetzelfde effect zijn vermoed ik! Dikke merci allesinds, ik probeer zoveel mogelijk “trukjes” 😆🤞🏻

één maand geleden

Reactie op Jolienve

Hier exact dezelfde termijn vandaag. Gisterenavond na mijn 3 jarige kleuter ...
Heel veel moed voor jou ook!

één maand geleden

Reactie op ErikaK88

Ik heb exact gevraagd voor een datum inleiding ( dag dat ik 40 weken was, i ...
Ja ik volg jouw verhaal al een tijdje, ik hoop dat het voor jou snel en vlot mag gebeuren met al die extra kwalen erbij! Ja ik probeer veel van die dingetjes, behalve de thee die heeft mij de laatste keren redelijk misselijk gemaakt. Ik heb wel 2cm ontsluiting, baby ligt volledig ingedaald ook, laatste dagen al meer druk en de baarmoedermond was ook al een heel deel verkort dus ik hoop dat het wandelen helpt 🤞🏻

één maand geleden

Misschien kan voetreflex jou wel helpen om het natuurlijk opgang te brengen? 🤞

één maand geleden

Ik ben zelf bijna 40 weken en hier ligt echt ook alles nog stil. Gynaecoloog spreekt ook pas over inleiden na 41 weken. Baarmoederhals is nog niet volledig zacht en nog niks ontsluiting zelfs. Ons meisje is pas sinds paar dagen beetje ingedaald dus nog een lange weg te gaan 😅

één maand geleden

Reactie op Vrhyn

Misschien kan voetreflex jou wel helpen om het natuurlijk opgang te brengen ...
Ja ga ik morgen ook eens proberen. Als ze er dan nog niet is. Maar dan moeten er al meerdere tekens zijn zei de vroedvrouw mij.

één maand geleden

Ik moet zeggen dat ik het toch steeds lastiger begin te krijgen hoe langer het duurt. Al 2x gesnauwd tegen mijn man vandaag en daarnet een huilbui omdat de post een pakket met schoenen is kwijt geraakt waar ik naar uitkeek… mijn leefwereld is zo klein geworden de voorbije twee weken en het helpt ook niet dat er zoveel mensen dagelijks whatsappen ‘of ze er al is’ 😞

één maand geleden

Reactie op Jolienve

Ik moet zeggen dat ik het toch steeds lastiger begin te krijgen hoe langer ...
Idd die berichten van en al nieuws de laatste 3 weken ben ik ondertussen ook kotsbeu ondertussen. Beginnen wenen is bij mij vnl snachts uit frustratie van het niet kunnen slapen ect.

één maand geleden

Reactie op Jolienve

Ik moet zeggen dat ik het toch steeds lastiger begin te krijgen hoe langer ...
Oh jee, ik zou je meldingen van Whats app uitzetten en enkel de chats open doen die belangrijk voor je zijn! Heb dat overigens voor al mijn apps zo: Messenger, Instagram, Facebook,… krijg geen meldingen. Enkel als ik de app open doe zie ik of er wat in staat. Mijn leefwereld is ook heel klein geworden. Ik heb sowieso maar een paar goede vrienden die ook heel druk zijn. Daarnaast in maart meteen moeten stoppen met werken en ondertussen werkloos. Alles staat dus allemaal al een tijdje klaar. Val nu zo in een zwart gat en mijn partner is 14 uur van huis om te gaan werken. Ik heb al vaak gezegd van laat de baby maar komen, ik knuffel me gek de hele dag door 🤣

één maand geleden

Vandaag bevallen van een gezonde dochter op 40w+1d. Weeen kwamen ineens uit het niets, 5 u later al persweeen. Het kan dus heel snel gaan ineens! Veel succes aan iedereen!!

één maand geleden

Reactie op Jolienve

Vandaag bevallen van een gezonde dochter op 40w+1d. Weeen kwamen ineens uit ...
Proficiat !!! Ik krijg dinsdag mijn keizersnede