7 Reacties
8 maanden geleden
Hallo, ik ben nu 8 weken zwanger en heb ook endometriose
Heel laat pas ontdekt bij mij, we hebben 3 jaar geprobeerd om zwanger te worden waaronder 2 jaar met inseminatie en ivf en in december geopereerd aan endometriose en direct erna was ik zwanger 馃グ
Proficiat trouwens, geniet ervan!馃グ
8 maanden geleden
Hey! Ook endometriose hier, met enkel rechts nog een functionele eierstok. Maar met veel geluk wel al twee keer relatief snel natuurlijk zwanger geworden. Vorige zwangerschap wel zwangerschapsvergiftiging en deze keer een groot hematoom. Problemen met de placenta zouden blkb gelinkt kunnen zijn met endo ontstekingen. Veel succes 馃
8 maanden geleden
Ik heb ook endometriose, in 2022 vastgesteld. Er was al een kinderwens maar het was nog niet het moment toen. Ik ben dan geopereerd, en dan continu een pil genomen (dimetrum). Begin september 2023 hiermee gestopt, en toen ook nog onderzoeken laten doen (eileiders en zo). Dat zag er allemaal goed uit en er waren geen redenen dat ik niet spontaan zwanger zou kunnen worden. Eind november zwanger geraakt, best snel dus! Dat is helaas een miskraam geworden. Nu ben ik 6 weken zwanger 馃槉 Over 1,5 week de eerste echo, ik heb wel schrik dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, maar dat moeten we dus even afwachten. Moest het nu toch opnieuw mislopen gaan we voor IVF, owv de endometriose en mijn leeftijd (37)
8 maanden geleden
Ik had zeer erge en diepe endometriose en 10november 23 geopereerd geweest. En januari 2024 ben ik zwanger geworden馃帀馃コ na een heel traject.. mijn partner had in 2022 teelbalkanker(1tje verwijderd) + chemo gekregen. Zaadcellen laten testen = alles slecht, natuurlijke zwangerschap quasi onmogelijk! Ingeschreven voor het IVF-traject & wonderbaarlijk toch zwanger geraakt op natuurlijke wijze. Blijven geloven & mirakels bestaan dus blijkbaar echt 馃槆
Door dat dit zo snel na de operatie is heb ik wel een risicozwangerschap & wordt het standaard c-section. Door de schade in mijn buik van de endo, maar alles voor dit kleine wondertje gezond op de wereld te zetten!