26 Reacties
2 maanden geleden
Dag, gezwollen voeten is zeker normaal. İk heb het zelf niet gehad maar steken in vagina heb ik veel gehoord van mijn nicht. Ze heeft dit altijd vrij vroeg en beval nooit vroeg. Ondertussen is ze een maand geleden bevallen van haar vierde kind.
2 maanden geleden
Hey Erika, hier ook last van beide kwaaltjes.
Gezwollen voeten “hoort er wat bij” maar ook opletten voor zwangerschapsvergiftiging want kan een symptoom zijn. Ik heb hierop bv een verhoogd risico dus neem dan altijd voor de zekerheid mijn bloeddruk.
De steken in mijn vagina en onderbuik had ik vorige week rond 31 weken ook heel hard en ben toen even aan de monitor gegaan maar was niets. Eerste kindje dus moeilijk in te schatten natuurlijk. Volgens gynae waren dit indalingsweeen maar kan je krijgen vanaf ongeveer week 30 maar wilt niets zeggen over hoe snel je bevalt zei ze mij. De ene heeft er meer last van dan de andere was de uitleg. Ook actief zijn kan soms triggerend werken voor de weeen en harde buiken (is toch bij mij zo als ik werk in mijn depot).
Maar ik zou zeggen als je je ongerust maakt, eens bellen? Beter een checkup te veel zodat je toch wat geruster bent
2 maanden geleden
Reactie op klaartje02
Hey Erika, hier ook last van beide kwaaltjes.
Gezwollen voeten “hoort er ...
Die indalingsweeën/steken, voel je dat dan aan 1 kant, of over heel je buik? Ik heb de laatste week ook soms steken, vooral bij een verkeerde beweging. Maar die zijn telkens in mijn onderbuik, maar slechts aan één kant. Dus vraag mij af of dat een vorm van weeën zou zijn, of dat het eerder bandenpijn is (daar heb ik eerder nooit last van gehad, dus weet ook niet hoe dat voelt)
2 maanden geleden
Hier ook steken. Al vrij vroeg. Bij mijn eerste kindje had ik dit ook al rond 30weken of eerder zelfs
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Bandenpijn was veel gemakkelijker en minder fel. Eerder een doffe zeurende ...
Ik dacht ook dat bandenpijn dof zou zijn. Maar wat ik voel zijn echt heel pijnlijke steken. Wel aan één kant. Maar dan lijkt het misschien toch ook meer op indalingsweeën. Ga sowieso eens informeren bij de vroedvrouw komende week.
2 maanden geleden
Steken aan het schaambot/vagina kan ook bekkeninstabiliteit zijn.
2 maanden geleden
Reactie op Racingafadingimage
Steken aan het schaambot/vagina kan ook bekkeninstabiliteit zijn.
Volgens mijn kine begint bekkeninstabiliteit zo laat niet meer in de zwangerschap, zeker niet als de baby al ingedaald ligt( is een teken dat uw bekken ruimte genoeg heeft) zij vermoed dus wel eerder voorweeen- indalingsweeen( druk op vag..)
2 maanden geleden
Reactie op Seraaa
Hey, ik ben 35 en 3 dagen nu en de steken zijn er nog maar minder erg, ik h ...
Helaas vandaag en gisteren heel fel gehad. Gisteren 3 u achtereen, zelfs met rusten op bed. Ben vandaag net 35 weken. Ik begin te vermoeden dat het voorweeen is zijn, gezien het vaak gepaard gaat met druk en pijn in de buik. Ik hoop dat alles goed blijft gaan, morgen nog afspraak met gyne dus mss dat ik dan wat gerustgesteld ben. Maar dacht gisteren echt even dat het zover was.
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Helaas vandaag en gisteren heel fel gehad. Gisteren 3 u achtereen, zelfs me ...
Ben je iets wijzer geworden bij de gynaecoloog over wat het zou kunnen zijn? Hier de laatste dagen ook enorm veel last maar nog maar 33,5 weken dus maak me soms wat zorgen dat het “vroeg” is
2 maanden geleden
Reactie op HS8894
Het is vreselijk!!!
Vermoedelijk lymfoedeem. Ben zelf kineistherapeut en behandel zelf ook zwangere dames. Kan wat verbeteren door manuele lymfedrainage ( in België op voorschrift arts). Maar de echte oplossing zal bevallen zijn.