30 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Karen_86

Als de gynaecoloog dat nodig vindt, zal die dat zeker doen. Maar echte bedr ...
Reden waarom ik het vraag is omdat ik iedere nu ook harde buiken heb. En soms licht pijnlijke ook. Samen met misselijkheid, duizeligheidxen kort ademug te zijn heb ik. Nu ook een blaasontsteking. Ik werk nog steeds over niks en het gaat mij gewoon nu even niet. Ik heb twee dagen rust gekregen van een huisarts maar moet natuurlijk even vooruit denken.

2 maanden geleden

Reactie op jessicadeleener

Reden waarom ik het vraag is omdat ik iedere nu ook harde buiken heb. En so ...
Dag* kortademig *Ween*

2 maanden geleden

Als ik jou was zou ik dan toch langs de gynaecoloog gaan, zeker voor die harde buiken als je die vaak hebt, even laten checken of je baarmoederhals nog niet verkort is. En gewoon vertellen dat het je allemaal te veel is. Heel eerlijk, ik ben heel opgelucht dat ik nu thuis zit. De klachten zijn niet weg maar zijn veel draaglijker omdat ik meer kan rusten en iets meer energie over heb.

2 maanden geleden

Ik had al harde buiken vanaf begin 2 de trimester. Nooit hebben ze mij thuis geschreven, kon geen kwaad zeiden ze mij. Maar bespreek het zeker met je gynaecoloog he. Echte Bedrust word nog zelden voorgeschreven ( met echt bedoel ik dat je in principe zelfs niet mag opstaan voor te plassen).

2 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Ik had al harde buiken vanaf begin 2 de trimester. Nooit hebben ze mij thui ...
Klopt, harde buiken kunnen op zich geen kwaad, is ook gewoon je lichaam dat al aan het 'oefenen' is. Maar meer dan 10 per dag (wat ik had), zeker rond deze termijn, is wel iets om op te volgen. Meestal dan een teken dat je het wat rustiger aan moet doen. Ik zit trouwens thuis owv bekkeninstabiliteit, de vele harde buiken waren vooral een gevolg daarvan in combinatie met te weinig rust

2 maanden geleden

Reactie op Karen_86

Klopt, harde buiken kunnen op zich geen kwaad, is ook gewoon je lichaam dat ...
Hoe heb je rust gevraagd?

2 maanden geleden

Hoe heb je rust gevraagd?
Beginnen wenen zodra de gynaecoloog vroeg hoe het ging 😅🙈 Ik was daar voor die extra controle owv harde buiken, en toen heb ik, in tranen dus, verteld waar ik last van had, hoeveel pijn ik heb, en dat het me over het algemeen gewoon niet meer ging. Ze was heel begripvol en tegelijk kordaat, dat ik nu niet zo in het rood mag gaan omdat het anders na de bevalling extra zwaar zou zijn, zeker ook mentaal.

2 maanden geleden

Goed om te weten 😆😅

2 maanden geleden

Even een update, ik ga vervroegd in zwangerschapsverlof. ik heb vandaag pijnlijke oefenweeën gehad en slijmprop nog verder verloren. Morgen laatste dag en dan vrijdag controle. Hopelijk helpt rust goed tegen al dit nachtelijke/overdag gerommel.

2 maanden geleden

Even een update, ik ga vervroegd in zwangerschapsverlof. ik heb vandaag pij ...
Oh, goed dat je dan je rust mag nemen nu! Hopelijk maakt dat inderdaad een verschil. Neem je rust dan ook maar echt, zodat je tegen de bevalling wat minder uitgeput bent. Succes 🍀