30 Reacties

3 maanden geleden

Je bent zeker niet alleen hoor! Ik lig de laatste dagen ook gewoon in bed en vandaag werd me ook echt teveel…

3 maanden geleden

Reactie op lolitake

Je bent zeker niet alleen hoor! Ik lig de laatste dagen ook gewoon in bed e ...
Heb je ziekteverlof nu?

3 maanden geleden

Reactie op jessicadeleener

Heb je ziekteverlof nu?
Ja ik ben al een aantal maanden thuis. Ik verwacht een tweeling.. ben jij ook al thuis?

3 maanden geleden

Reactie op lolitake

Ja ik ben al een aantal maanden thuis. Ik verwacht een tweeling.. ben jij o ...
Nee ik ging werken tot mijn bevallingsdatum. Maar afgelopen week twijfel ik sterk. Ik werk als administratief bediende dus in principe zou het gaan. Maar heb bijna elke harde buiken die onaangenaam worden ervaren en ik zweet mij te pletter. Soms twijfel ik hoe ik dit kan volhouden.

3 maanden geleden

Oh amai dat is wel heftig… kun je aan de huisdokter niet vragen of hij je even thuis zet? Een paar dagen doet miss al wonderen voor je?

3 maanden geleden

Ik heb het ook zwaarder sinds ik ongeveer 25 weken ben. En vandaag ook een lastige dag.

3 maanden geleden

Helemaal herkenbaar! Gewoon lui, futloos en niks willen doen… Wij zitten hier ook in verbouwingen dus heb weinig aan mijn partner. Niet fijn om zo het laatste trimester door te moeten maar er is een lichtje aan het einde van de tunnel denk ik dan! We krijgen iets moois in de plaats! 🥰

3 maanden geleden

Reactie op lolitake

Oh amai dat is wel heftig… kun je aan de huisdokter niet vragen of hij je e ...
Misschien doe ik dat wel

3 maanden geleden

Ja snap slapen slecht heb ik ook zeker en veel moe geen zin niks.

3 maanden geleden

Misschien doe ik dat wel
Denk maar eens even aan jezelf! Het is ook veel te belangrijk zowel je fysieke als mentale gezondheid ❤️

3 maanden geleden

Herkenbaar. Hier ook van die dagen dat ik het liefst in bed blijf liggen en dat iedereen mij met rust moet laten. Het zwaarste vind ik blijven werken en me daar elke keer voor opladen. Na veel tranen besloten om 3 weken voor de uitgerekende datum volledig te stoppen (1 oktober) en vanaf september halftijds te werken. Lastige beslissing als zelfstandige, maar zowel voor de baby als voor mij is dat wel de beste beslissing denk ik. Misschien kan je met het werk ook zoiets bespreken? Of als het echt niet gaat, je thuis laten zetten. Het werk draait ook zonder jou wel door, je mag echt wel aan jezelf denken

3 maanden geleden

Reactie op lolitake

Je bent zeker niet alleen hoor! Ik lig de laatste dagen ook gewoon in bed e ...
Vanaf welke maand wordt het heel zwaar bij een tweeling?

3 maanden geleden

Reactie op Karen_86

Herkenbaar. Hier ook van die dagen dat ik het liefst in bed blijf liggen en ...
Ja het is mij wat te veel. Net weer een uitbarsting gehad. Gewoon omdat ik sinds 10 uur bezig ben met poetsen, strijken, eten maken, daarna ook weer opruimen. En net wanneer ik ging zitten, laat ik een glas vallen. En in de achtergrond een peuter van drie dat hele tijd aandacht vraagt.

3 maanden geleden

Ik ervaar dat ook wel sinds de 30 weken gepasseerd zijn. ( amper slapen, amper iets kunnen doen wegens weinig energie. Ben er nu bijna 33 en begin wel wat af te tellen naar later hoor🙈.

3 maanden geleden

Ja het is mij wat te veel. Net weer een uitbarsting gehad. Gewoon omdat ik ...
Pfoe, begrijpelijk dat het je dan te veel wordt. En zeker met een peuter van drie er bij. Zo veel doen op een paar uur tijd lukt me sowieso echt niet meer. Gelukkig doet mijn vriend heel veel in het huishouden. Hopelijk heeft jouw partner ook veel begrip en kan die ook wat overnemen

3 maanden geleden

Reactie op Karen_86

Pfoe, begrijpelijk dat het je dan te veel wordt. En zeker met een peuter va ...
Helaas zijn wij aan het verbouwen. Dus tijdelijk even veel alleen doen. Maar het doet deugd dat ik niet alleen ben in mijn gevoelens.

3 maanden geleden

Hier te horen gekregen dat ik vitamine tekort heb en ik neem dat al. Van begin en ik neem omeperazol tegen de maagzuur mijn schildklier medicatie. ik moet volgende week ook naar het dagkliniek voor een ijzer baxster te krijgen. En ik heb een zoontje van 1,3 jaar en ik ben dus een fulltime huismama. Gelukkig heb ik mijn vriend en mijn eigen mama die allebei een heel deel onder hen 2 verdelen van ons huishouden. dat ik mezelf bezig kan houden met ons zoontje ben nu 32+4 weken zwanger

2 maanden geleden

Een vraagje, kan een gynaecoloog bedrst voorschrijven en hoe werkt dat dan eventueel?

2 maanden geleden

Een vraagje, kan een gynaecoloog bedrst voorschrijven en hoe werkt dat dan ...
België niet Nederland

2 maanden geleden

Een vraagje, kan een gynaecoloog bedrst voorschrijven en hoe werkt dat dan ...
Als de gynaecoloog dat nodig vindt, zal die dat zeker doen. Maar echte bedrust is alleen als het echt medisch noodzakelijk is denk ik, indien mogelijk is het beter om toch nog wat te bewegen. Hoe dat werkt: stel je hebt bepaalde klachten, gaat hiervoor op controle bij de gynaecoloog, en die onderzoekt je dan om in te schatten of er iets aan de hand is en wat de beste aanpak is. Maar je kan op voorhand niet weten wat de gynaecoloog gaat zeggen. Vorige week zat ik hier nog te verkondigen dat ik halftijds zou gaan werken. Omwille van veel harde buiken ben ik toch maar eens extra op controle gaan, en ik moest onmiddellijk stoppen met werken 🤷🏻‍♀️ Geen bedrust gelukkig