4 Reacties
25 dagen geleden
Je kan proberen helpen door het buikje te masseren in wijzerzin.
Fietsen met zijn beentjes in de lucht om lucht die vastzit uit de darmpjes te laten komen.
Eventueel met een thermometer een beetje proberen stimuleren. Soms hebben kindjes niet door hoe ze moeten drukken en door hen dan te laten voelen waarheen ze moeten drukken door met de thermometer de sluitspier een beetje te stimuleren kan je hen daarbij helpen. (Hebben ze bij ons in het ziekenhuis ook gedaan)
Zelf meer vezels eten en water drinken? (borstvoeding)
Minder dikke papjes maken? (Flesvoeding)
Als hij er echt heel veel last van heeft kan je eventueel een mini lavement vragen aan de kinderarts.
Druk op de buik en spugen gaan hand in hand omdat het maagklepje bij baby's nog niet goed afsluit. Als er dan druk op de maag komt door dat de darmpjes vol zitten of doordat ze druk zetten op hun sluitspier dan komt het er vaak langs boven ook uit.
25 dagen geleden
Hey!
Ons zoontje van 4 weken heeft dit ook, wij wisselen van water ( Evian / water van de Aldi roze dop) we hebben ook al een glycerine suppo opgestoken en dat hielp wel.
Ik masseer ook regelmatig zijn buikje en we gaan nu overschakelen naar omneo 1.
Maar heb de indruk dat het nu wel al wat beter gaat ook omdat we elke dag bactiol druppeltjes geven op aanraden van de vroedvrouw.
Hij gaf ook terug na zijn voedingen omdat hij telkens hard moest duwen om stoelgang te maken.
De vroedvrouw zei wel dat als ze flesvoeding krijgen dat ze om de 3 dagen stoelgang maken en dat dit normaal is 😊
23 dagen geleden
Wat ik doe als mijn kindje er last van heeft van haar buikje door de constipatie is haar in bad zetten. Dan relaxed ze helemaal en vliegen de scheetjes er zo uit!