3 Reacties
één maand geleden
Hey, deze gevoelens zijn heel normaal. Ook ik heb momenten dat ik emotioneel wordt. Een deel als oorzaak zijn de hormonen die wegvallen na uw bevalling( babyblues of kraamtranen). En ik heb dan bewust gekozen om alleen mama te worden, jij hebt echter nog het “verlies” te verwerken rond je relatie. Spreek erover met je naasten, zij kunnen jou desnoods wel extra steunen, bespreek je met je huisarts.
één maand geleden
Lieve kersverse mama. Dat je zowel gelukzalige als verdrietige , boze momenten meemaakt, is echt heel normaal. Je bent moe, de hormonen die je gedurende heel de bevalling hebt opgebouwd, zijn weggevallen wat maakt dat zowel je lichaam en geest uit balans is. En dan nog eens die verpletterende verantwoordelijkheidsgevoel dat er bij komt. Met andere woorden, er komt zoveel op je af, en dat je hierdoor niet altijd je 100% in je vel voelt, is normaal. Niet leuk, maakte me in der tijd ook heel onzeker. Maar wees vooral lief voor je zelf. Its okay not to be okay. Ik hoop dat je je vrienden en familie toelaat om je te ondersteunen, want we mogen allemaal erkennen dat moederschap zwaar is. Heel mooi, maar zwaar. Geloof maar in jezelf. You're a graet mom ❤️
één maand geleden
Kan je ook wat ontspanningsmomentjes voor jezelf inplannen?iets waarvan je kan genieten? Zodat je de stress even wat kan laten zakken Vraag evt aan je familie/ vrienden of ze eventjes kunnen/willen babysitten terwijl jij iets voor jezelf doet. Zelfzorg is en blijft ook ontzettend belangrijk.
En bespreek het eens met de huisarts. Jij bent hier zeker niet de enige in! Het feit dat je het hier al durft aangeven en hulp zoekt, wilt net zeggen hoe dapper je bent en je enkel t beste wilt voor jezelf en de baby. Dat lijkt me net helemaal het tegenovergestelde van falen .