Wou even mijn ervaring delen, ben momenteel 8 weken.
Rond week 6 kreeg om de paar dagen bloedingen van kwaad naar erger.
1e bloeding op een donderdag = was enkel te zien op wcpapier bij het afgeven maar was donkerrood
2 bloeding op zaterdag = maandverband gelegd voor de zekerheid & heel mijn maandverband zat vol vol bloed.
3de bloeding = woensdag erop = weer een heel maandverband vol bloed.
Na mijn 1e bloeding naar spoed geweest & gynaecoloog van wacht kon nog niks met zekerheid zeggen. Het vruchtje was zichtbaar, maar het hartje kon nog niets gehoord worden.
Na mijn 2de & 3de bloeding ben ik elke keer naar mijn eigen gynaecoloog geweest & het hartje klopte & kon gehoord worden. Het vruchtje zat goed & had geen last van het bloed maar ik moest rustig aan doen. Een verklaring kon de dokter mij niet geven.
Een week na mijn 3de bloeding had ik nogmaals een controle & de gynaecoloog kon eindelijk de reden achter mijn bloedingen achterhalen. Er was een 2de vruchtzakje te zien op de echo en die was leeg 🥲. Helaas heb ik dus 1 van de tweeling verloren. Achteraf gezien heel spijtig maar liever 1 gezond vruchtje dan geen.
Wou even mijn verhaal delen. Stress aub niet te veel bij bloedverlies!
Dat bloeden hé pff 😔 ik had woensdag ook een bloeden, was dan 7w en had de dag ervoor het hartje horen kloppen. Bloeden was afgenomen en was nog het vuil die ik verloor. Daarnet ook weer rooskleurig aan me papiertje. Weer stress. Het komt en gaat allemaal.