16 Reacties
2 maanden geleden
Niet panikeren. Luister naar je lichaam en concentreet op je pijn. Mijn pijngrens is zo laag maar verliep zalig
2 maanden geleden
Niet panikeren. Luister naar je lichaam en concentreet op je pijn. Mijn pij ...
Concentreer*
2 maanden geleden
Reactie op Yasmine92
Hier hetzelfde ook een lage pijn grens😵💫
Als je panikeert en roept voor niks helpt niet heb ik efkes meegemaakt 😅 ik heb diep gecontreert van binnen als sliep gewoon behalve waneer de piek kwam dan adem je in en uit
2 maanden geleden
Goed proberen focussen op je ademhaling heeft mij wel geholpen bij mijn eerste bevalling.
Ik heb ook wel na 9u weeën een epidurale gevraagd. Tot dan kon ik het nog prima wegpuffen maar het was dan 22u en ik had graag nog een beetje geslapen. 😅
2 maanden geleden
Ik kan alvast zeggen, vraag hulp aan de vroedvrouwen op de afdeling, geef maar aan help mij. Zij zijn ervaren in al je angsten en weten wat te doen als je iets zou vergeten of in paniek schiet ect.
Ik geef eerlijk toe dat ik de laatste weken ook steeds meer en meer aan het nadenken ben over dat moment, ik ben nogal een planner maar ja als er iets is wat je gewoon niet kan plannen is het wel je bevalling. Ik probeer dus wel het over mij te laten en vnl te denken alles wat ik zou tegen komen hebben ze in het ziekenhuis als wel eens vaker meegemaakt, elke dag bevallen vrouwen, en denk steeds aan wat er nadien op je wacht als je klaar bent.
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Ik kan alvast zeggen, vraag hulp aan de vroedvrouwen op de afdeling, geef m ...
Ook nog: elke vrouw komt tijdens haar bevalling op het punt van: ik kan niet meer: dat ik vaak het moment waarop gezegd zal worden nu is het alleen nog persen.( je bent er bijna). Is blijkbaar meestal als je rond 10 cm ontsluiting zit dat veel vrouwen even aanvoelen ik kan dit even niet. Mijn vroedvrouw zei dan weten wij vaak ah ze zal tegen 10 cm zitten en mogen gaan persen.
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Ook nog: elke vrouw komt tijdens haar bevalling op het punt van: ik kan nie ...
Toen we doorhadden dat ik ging bevallen was ik 9cm open en riep ik wil epidurale 😅😅😅 was zo grappig tegen de vroedvrouwen was ik nog rustig maar tegen de arts riep ik werd ik boos enzo haha maar los roepen is niet goed dit deed ik maar dan maakte ik klik van doe rustig het klopt ook als ze zeggen nu nog persen ben je aan het einde zo rare gevoel als de hoofd erdoor komt maar die persen is niks als je je concentreer gaat dit in 2 keer vraag warme compressen als je veel pijn hebt en als je niet kan ontspannen voor de opening
2 maanden geleden
Toen we doorhadden dat ik ging bevallen was ik 9cm open en riep ik wil epid ...
Ja kan ook wel anders zijn, je baby’tje was veel te vroeg en ook nog zo klein. Waarschijnlijk daarom dat het zo laat werd dat ze ging komen. ( minder grote baby die tegen uw baarmoedermond aanduwt).
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Ja kan ook wel anders zijn, je baby’tje was veel te vroeg en ook nog zo kle ...
İk had 20u weeen heb ze zelf opgenomen zonder iets te zeggen blijkbaar accepteerde mijn lichaam de weeen als verdoving waardoor ik sliep tegen einde had ik veel meer pijn bij de piek moest ik blazen maar anders viel ik gelijk flauw en sliep maar hoorde wel alles enzo hij was een 1kg en 40cm
2 maanden geleden
Reactie op Kaat88
Bij ons zei de vroedvrouw dat dit rond de 8 à 9 cm is dat vrouwen vaak 'nie ...
Oh ist waar bij mij was het geval 😅 tot 9cm ging heel goed