18 Reacties

8 maanden geleden

als je ongeveer weet wanneer je ovulatie was bv dmv testen kan je het redelijk juist berekenen . hangt ook af van de cyclusduur bij echo zal de exacte zwangerschapsduur kunnen gezegd worden

8 maanden geleden

Oh my god, dit! Ik ben ook helemaal in de war. De meeste mensen rekenen vanaf hun laatste menstruatie dag. Mijn ovulatie/bevruchting was in de week van 12/2. Ik had 23/2 een (lichte) positieve test. 25/2 CB 1-2 weken. Afgelopen maandag 26/2 HCG laten prikken 115. Vandaag CB 2-3 weken 🤷🏻 Volgens mijn app 5 weken dus vreemd dat het 'verder' is dan bij jou dan. Het maakt me allemaal heel onzeker en verward. 🤦

8 maanden geleden

Reactie op Sookie

als je ongeveer weet wanneer je ovulatie was bv dmv testen kan je het redel ...
mijn cyclus is regelmatig 28 dagen en mijn ovulatie was op 6/02 had gemeenschap op 1/02, 3/02 en 4/02. wou eigenlijk gewoon weten hoeveel weken ik nu ben dat ik weet wanneer ik een afspraak bij de gynaecoloog kon maken voor een buik echo voor direct al iets te kunnen zien🥲

8 maanden geleden

Reactie op Poe_

Oh my god, dit! Ik ben ook helemaal in de war. De meeste mensen rekenen van ...
eerst en vooral proficiaat met je zwangerschap 🤩 ja nu is het helemaal verwarrend😞 moet een afspraak maken bij de gynaecoloog voor een echo ,maar zou liefst een afspraken willen maken wanneer ik effectief resultaat kan zien met een buikecho. (geen vaginale echoscopie)

8 maanden geleden

normaal gezien gaan ze uit van je eerste dag van je laatste menstruatie...

8 maanden geleden

menstruatie kalender

8 maanden geleden

Reactie op Sarah_amra

menstruatie kalender
Als ik het goed zie, was de 1ste dag van je laatste menstruatie 23 januari. Dit wil dan zeggen dat je 5 weken ver bent en de uitgerekende datum is 29 oktober 2024...

8 maanden geleden

Reactie op Faith1987

Als ik het goed zie, was de 1ste dag van je laatste menstruatie 23 januari. ...
oke dankje wel wanneer zou ik het best een afspraak maken voor een echo

8 maanden geleden

Reactie op Sarah_amra

Meestal zeggen ze dat je al rond 8 weken een echo kan laten doen. Dit is dan wel een inwendige echo

8 maanden geleden

Reactie op Faith1987

Meestal zeggen ze dat je al rond 8 weken een echo kan laten doen. Dit is da ...
en voor een uitwendige echo? welke week is dit 🤗

8 maanden geleden

Reactie op Sarah_amra

Vanaf 10 weken 😊

8 maanden geleden

Reactie op Faith1987

Vanaf 10 weken 😊
kan het kwaad dat ik dan rond de 10 weken pas een afspraak maak

8 maanden geleden

Reactie op Sarah_amra

kan het kwaad dat ik dan rond de 10 weken pas een afspraak maak
Ik denk op zich dat dat niet veel kwaad kan, maar voor de zekerheid kan je dit best eens met je huisarts overleggen.

8 maanden geleden

Reactie op Faith1987

Ik denk op zich dat dat niet veel kwaad kan, maar voor de zekerheid kan je ...
Super bedankt!❤

8 maanden geleden

Je moet tellen vanaf de eerste dan van je laatste menstruatie. Zo simpel is het. Dat is je zwangerschapsduur. De leeftijd van de baby weet je pas echt na je eerste echo. Bij die eerste echo ben ik een week achteruit gezet en de tweede terug een week vooruit.

8 maanden geleden

Reactie op Sarah_amra

Je moet onmiddellijk een afspraak maken voor een echo. Wachttijden zijn nogal lang. Hoe eerder je belt hoe minder lang je moet wachten. Normaal is de eerste echo rond 8 weken en deze is nog vaginaal.

8 maanden geleden

Reactie op Sarah_amra

Sommigen 10 weken, andere 12 en bij sommige zelf pas de 20 weken echo afhankelijk van uw lichaamsbouw een beetje. Waarom zo schrik van een vaginale echo? Je wilt toch weten of het kind op de juiste plaatst zit en leeft om te beginnen?

8 maanden geleden

Ik ben uitgegaan eerst van mijn menstruatie datum dat is de datum dat je zeker weet zonder ovulatie testen. Aangezien ik via fertiliteit ben geïnsemineerd weet ik exact de dag waarop de bevruchting is gegaan, zij hebben met eerste echo er 2 dagen bij geteld( ik kwam op 6 plus 4 en zij op 6 plus 2) zij trekken dus ergens 2 dagen af omdat ik niet op dag 14 de ovulatie had maar op dag 16 ( met medicatie)