18 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op f20010504
Ik vind dit juist niet storend.. maar ieder zijn eigen ding. veel vrouwen z ...
En juist omwille van dat bang hart is het voor mij heel moeilijk om continue in elk bericht over miskramen te lezen over oh het loopt niet op,… een app die dient voor zwangerschap en ou dan een aparte community moeten voorzien voor zij die wel zwanger zijn en zij die het willen worden. Want ik krijg nu veel berichten te zien die van toepassing zijn op zij die het willen worden en dus geen gerichte info naar zij die zwanger zijn.
Het is mijn eerste, ik doe het helemaal alleen en wil dus ook niet al die negatieve scenario’s of verhalen continue moeten lezen die mij nog meer doen twijfelen over dit hele gebeuren.
9 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
En juist omwille van dat bang hart is het voor mij heel moeilijk om continu ...
Hier het zelfde, ook mijn eerste, en doe het ook helemaal alleen maar snap dat het niet leuk is, ik heb ook een bang hartje als ik dat lees
Maar meestal doe ik het niet open
9 maanden geleden
Ik dacht vanochtend 100% hetzelfde!
Ik snap dat er mensen zijn die onzeker zijn, maar bevestiging vragen op een random forum gaat u niet ineens meer of minder zwanger maken.
Ervaringen delen, sure, geen problemen mee. Maar voor echte zekerheden ga je naar je huisarts of gynaecoloog.
De foto’s van al dan niet bloederige innesteling op wc papier ook… 👀 zal ik de foto even optrommelen van mijn eerste bevalling toen ik mijn slijmprop verloor? Allemaal klaar om te spauwen? 😅
9 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
En juist omwille van dat bang hart is het voor mij heel moeilijk om continu ...
Erika,
Vrouwen die een miskraam hebben waren ook effectief zwanger hoor. Hetzelfde geld voor vrouwen die hun oploop proberen te volgen via testjes. Sommige vrouwen hebben gewoon ook al een hele geschiedenis en zijn nu eenmaal heel ongerust.
Hoe cru dit ook mag klinken, als u geen negatieve verhalen wil lezen kan u er beter geen lezen. In het begin van de zwangerschap kan er veel mislopen. Maat ook later in de zwangerschap, deze vrouwen schrijven dit ook van zich af. Forums zijn nu eenmaal niet alleen de roze kant van het verhaal.
Vrouwen waarbij het misloopt hebben vaak eens zo veel nood aan steun op forums...
9 maanden geleden
Reactie op miloli
Erika,
Vrouwen die een miskraam hebben waren ook effectief zwanger hoor. He ...
Ik heb zelf deze zomer een miskraam gehad. Net daarom probeer ik daar zo min mogelijk aan te denken tijdens deze zwangerschap. Je kan gemakkelijk overstappen naar het "Miskraam" forum hier ipv het "Oktober baby's" forum. Nadien kan je ook je verhaal neerschrijven in "de vlindertuin" hier.
Iedere keer als hier slecht nieuws gemeld worden komen mijn rouwgevoelens ook weer naar boven en laat dit nu net de periode zijn dat ik daar minder behoefte aan heb.
Zoals Erika al zei hoeft niet alles rozengeur en manenschijn te zijn. Wel vind ik het wat raar om hier al aan te sluiten bij degenen die uitgerekend zijn voor oktober als je helemaal nog geen positieve test in handen hebt. Hoewel ik weet hoe moeilijk die wachttijd is voor je kan testen of ongesteld wordt lijkt me dit net valse hoop te geven en gaan die vrouwen des te meer teleurgesteld zijn als hun maandstonden toch doorkomen.
Dan kan je beter op het algemene forum of een "wensmama" forum posten.
9 maanden geleden
Reactie op Racingafadingimage
Ik heb zelf deze zomer een miskraam gehad. Net daarom probeer ik daar zo mi ...
Je kan je aansluiten bij bijvoorbeeld deze groepen:
9 maanden geleden
alsook, vrouwen die op dit moment al 10 a 8 weken ver zijn, zitten toch ook in de verkeerde groep. ik ben 6 weken+1 dag en ben uitgerekend voor 6 oktober.
Er is per uitgerekende maand een groep he.. 👀
9 maanden geleden
Reactie op miloli
Erika,
Vrouwen die een miskraam hebben waren ook effectief zwanger hoor. He ...
Helemaal mee eens.
De onzekerheden die je op dit forum leest horen er nu eenmaal bij een zwangerschap. Je zal zelf ook wel merken dat deze onzekerheden in elke fase voorbij zullen komen. Nu gaat dit misschien over een aflopende test of vroeg bloedverlies, maar later zal dit gaan over voorweeën, vroege ontsluiting, ...
Dat je zegt dat deze onzekerheden hier niet thuishoren, omdat het je onrustig maakt, vind ik een beetje 'kop in het zand' gedrag. Een forum dient ervoor om ervaringen te delen. Natuurlijk kan je advies vragen bij een arts, maar ervaringen van anderen kunnen vaak andere inzichten geven, geruststellen en relativeren. En laat dat net zijn waarvoor heel velen van ons op een forum zitten.
9 maanden geleden
Reactie op Eva F
Helemaal mee eens.
De onzekerheden die je op dit forum leest horen er nu e ...
Gerust stellen, relativeren, ventileren, tuuuurlijk.
Maar als je nog 7 dagen tot je menstruatie hebt, nog geen positieve test hebt gehad en hier nu al vraagt "is het normaal dat ik nog niets voel?" dan zit je hier naar mijn mening niet op je plaats.
Dat gezegd zijnde wens ik iedereen hier een gezonde én spoedige zwangerschap toe, maar het ongeduldig zijn leidt gewoon tot heel veel onnodige stress die alleen maar aangewakkerd wordt door misplaatste hoop.
9 maanden geleden
Ik ben het met je eens over die berichten van mensen die nog niet zwanger zijn. Ze kunnen hier zo elke maand, een jaar en langer opnieuw zitten.
Ik vind het ook wat vervelend dat als een vraag al gesteld is iemand een nieuw topic opent met exact dezelfde vraag.
Wat ik wel vind kunnen is dat mensen hun ervaringen delen positief of negatief. Theoretisch gezien gaat ook de helft van deze groep een miskraam krijgen dus je kan nu wel niet over de triestige verhalen heen lezen. Zelf was mijn eerste zwangerschap een miskraam en doordat ik het zo vaak las heeft het mij net het gevoel gegeven dat ik niet alleen was. Bang zullen we sowieso elke keer zijn vrees ik.
9 maanden geleden
Reactie op HS8894
Wel ik ben wel nieuwsgierig hoe die slijmprop er uit ziet eigenlijk. 😅😂 m ...
ik zal tegen dan een vergelijking foto sturen hahahaha 😅
9 maanden geleden
Reactie op HS8894
Ik ben het met je eens over die berichten van mensen die nog niet zwanger z ...
1 op 6 is de statistiek waarvan ze gedocumenteerd zijn. de helft is misschien/hopelijk een beetje overdreven maar als je hier een beetje rondleest heeft praktisch iedereen die hier zit toch al te maken gehad met zwangerschapsverlies, jammer genoeg.
Misschien trekt ons dat net meer aan om het van ons af te schrijven op fora..