6 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou het wat in de gaten houden, maar mij niet direct zorgen maken. Mijn gewicht heeft ook al wat geschommeld in de zwangerschap. Zo woog ik na onze reis van 14 dagen 3 kilo meer dan voor vertrek, maar was dat er een week na thuiskomst terug af. Wat mij doet vermoeden dat het vooral vocht was dat ik vasthield door de hoge temperaturen. Een week geleden woog ik ook meer dan nu (900gr meer). Misschien ook weer omdat het toen warmer was? Ik ben nu 31w en ben in totaal nog net geen 2,5 kg bijgekomen. Maar zoals ik al zei schommelt dit behoorlijk wat. Hoeveel iedereen bijkomt verschilt sterk van persoon tot persoon. Zoals het er nu uitziet zal ik na de bevallig dus in het algemeen vermagerd zijn, zonder iets te doen. Ben ook nooit misselijk geweest ofzo. Ik zou het wel in de gaten houden, want als je blijft vermageren is er misschien toch iets gaande. Maar weinig bijgekomen zijn is op zich niets om je zorgen over te maken.

3 maanden geleden

Heey Ik ben nu 31w+2 en in het begin van de Zwangerschap ben ik 6kg en afgevallen. Ik moet wel zeggen dat ik wel zwaar ben. Heb een bmi van 41. De baby integendeel was wel aan het groeien. Nadien een maand later heeft de gynaecoloog weer gevraagd om op de weegschaal te staan. Daar zag ze dat ik een paar kilo's ben bijgekomen. Maand nadien weer 3 kg af. De baby is wel altijd mooi gegroeit en qua weegschaal zit hij op de curve. Ik denk dat dat puur met de kwalen heeft te maken want bv int begin moest ik elke dag overgeven. Ik haat nu ook al de ongezonde brol. Ik kan er niet van eten nog ruiken. In totaal ben ik dus maar 2kg bijgekomen qua gewicht. Van begin tot nu en de gynaecoloog zei dat het prima is. Aolang dat de baby maar gezond is 😊

3 maanden geleden

Ik had deze week hetzelfde voor, voor de eerste keer sinds de zwangerschap was ik afgevallen. Kan op zich blijkbaar geen kwaad, de baby neemt toch wat die nodig heeft. Zolang je maar zorgt dat je zelf genoeg en gezond eet. Ik ben van mezelf al niet zwaar, dus ga er wel op letten dat ik genoeg tussendoortjes blijf eten

3 maanden geleden

Op 25 weken zwangerschap was ik in totaal +10kg, toen te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Nu al 6 kg afgevallen … dus eigenlijk maar 4kg bijgekomen op 33 weken zwangerschap. Maak me ook soms zorgen want de baby groeit en komt bij maar ik blijf afvallen.

2 maanden geleden

Hey, Ik ben intotaal deze 2e zwangerschap maar 7 kilo aangekomen en waaronder -2kilo nu vanwegen mijn ijzer te kort en onze dochter neemt alles wat ze nodig heeft en zij komt telkens heel wat bij. Waardoor ik me minder zorgen maak. Ze zit bij de gemiddelde dus. En ik ben nu 33 weken

2 maanden geleden

Mogelijks is het vnl vocht dat je verliest. Met deze warmere dagen houd je vaker vocht vast en ja dat moet er ook weer uit als het wat koeler is.