41 Reacties
2 maanden geleden
Hier vorige week vrijdag te horen gekregen op 36+3 dat ons 2e kindje ook enorm laag ligt met haar hoofdje.
Maar hier wordt ze geschat op 2,559 gram..
Vandaag ben ik wel 37 weken zwanger.
Een kleine mijlpaal bereikt haar grote broer was er al op 35 weken.
2 maanden geleden
Reactie op Kinderwensje
Hier vorige week vrijdag te horen gekregen op 36+3 dat ons 2e kindje ook en ...
Ik ben maandag 37 weken, ze hadden wel gezegd bij de vorige echo dat hij iets groter zou zijn dan normaal maar gisteren zeiden ze dat we ons geen zorgen moesten maken en dat hij het heel goed deed ( is ons 1ste kindje)
2 maanden geleden
Reactie op Minime 25
Ik ben maandag 37 weken, ze hadden wel gezegd bij de vorige echo dat hij ie ...
Als hij het maar goed doet! Dat lijkt me ook wel het belangrijkste.
Ik hoop ergens dat ik deze week niet ga bevallen want dan is de kans groot dat ze nie bij mij mag komen op de kamer.
Als ze effectief maar 2,559 gram is..
en da s momenteel mijn grootste angst aangezien ons zoontje op neonatologie moest liggen me 35 weken toen
茅茅n maand geleden
Reactie op Kinderwensje
Als hij het maar goed doet! Dat lijkt me ook wel het belangrijkste.
Ik ho ...
Het gewicht is toch niet bepalend hierin? Of wel. Volgens mij heeft dat gewoon te maken met hoe goed het kindje het al dan niet doet, en niet met het gewicht. Het kindje van mijn zus was ook maar 2,5 kg bij geboorte en heeft ook niet apart moeten liggen. Dat was wel op 38w.
茅茅n maand geleden
Reactie op Kaat88
Het gewicht is toch niet bepalend hierin? Of wel. Volgens mij heeft dat gew ...
Hier vertelde de gynaecoloog mij dat.
Maar er zijn er me die ook verteld hebben dat de kans nu klein is dat ze nie op mijn kamer mag liggen.
Ben nu 37+3 weken
Woensdag moeten we weer terug op controle tegen dan zal ze misschien wel weer bijgekomen zijn.
茅茅n maand geleden
37+5 weken gisteren en ze werd geschat o 2700 gram
Morgen 38 weken en we moeten 02~10 terug op controle als ze dan nog niet geboren is ons kleine man zijn zusje 馃┓馃挋
茅茅n maand geleden
Reactie op Kaat88
Het gewicht is toch niet bepalend hierin? Of wel. Volgens mij heeft dat gew ...
Jawel hoor elke baby onder 2,5 kg wordt na geboorte extra in het oog gehouden, vanaf 2,5 kg meestal pas op kamer. Waarom: hoe kleiner in geworden hoe meer risico dat er is op complicaties de eerste uren/ dagen. Baby鈥檚 verliezen ook nog vrij veel gewicht na de bevalling dus dan komt die mss nog maar net aan 2,3 of 2,0 kg ofzo. Gewicht is wel een goede indicatie ook.
茅茅n maand geleden
Gisteren op 36w+4 echo gehad. Kindje werd geschat op 2,9 kg (percentiel 46).
Ben wel verschoten. Had minder verwacht. Vorige metingen zat ons kindje altijd tussen percentiel 35 en 40. Maar nu op 2 weken en een half 730 gr zwaarder... Maar ja, er kan natuurlijk altijd ergens een meetfout op zitten.
茅茅n maand geleden
Reactie op Kaat88
Gisteren op 36w+4 echo gehad. Kindje werd geschat op 2,9 kg (percentiel 46) ...
Hey Kaat88, zou mij hier niet te veel zorgen over maken. Kan idd heel goed meetfoutje zijn. Bij mij zat ze op 32w op p26 en op 34w op p69 ;). Ik moet deze week ook gaan voor de 36w echo, ben benieuwd wat het nu gaat geven.