41 Reacties

2 maanden geleden

Hier vorige week vrijdag te horen gekregen op 36+3 dat ons 2e kindje ook enorm laag ligt met haar hoofdje. Maar hier wordt ze geschat op 2,559 gram.. Vandaag ben ik wel 37 weken zwanger. Een kleine mijlpaal bereikt haar grote broer was er al op 35 weken.

2 maanden geleden

Reactie op Kinderwensje

Hier vorige week vrijdag te horen gekregen op 36+3 dat ons 2e kindje ook en ...
Ik ben maandag 37 weken, ze hadden wel gezegd bij de vorige echo dat hij iets groter zou zijn dan normaal maar gisteren zeiden ze dat we ons geen zorgen moesten maken en dat hij het heel goed deed ( is ons 1ste kindje)

2 maanden geleden

Reactie op Minime 25

Ik ben maandag 37 weken, ze hadden wel gezegd bij de vorige echo dat hij ie ...
Als hij het maar goed doet! Dat lijkt me ook wel het belangrijkste. Ik hoop ergens dat ik deze week niet ga bevallen want dan is de kans groot dat ze nie bij mij mag komen op de kamer. Als ze effectief maar 2,559 gram is.. en da s momenteel mijn grootste angst aangezien ons zoontje op neonatologie moest liggen me 35 weken toen

2 maanden geleden

Hier was ze op 35 weken 2,5 kg. Nu al 37 +4 en geen idee hoeveel ze zou wegen nu.

2 maanden geleden

Hier op 37 weken 3,1kg

2 maanden geleden

Hier op 36w3d 3,6kilo馃槄

茅茅n maand geleden

Reactie op Kinderwensje

Als hij het maar goed doet! Dat lijkt me ook wel het belangrijkste. Ik ho ...
Het gewicht is toch niet bepalend hierin? Of wel. Volgens mij heeft dat gewoon te maken met hoe goed het kindje het al dan niet doet, en niet met het gewicht. Het kindje van mijn zus was ook maar 2,5 kg bij geboorte en heeft ook niet apart moeten liggen. Dat was wel op 38w.

茅茅n maand geleden

Reactie op Kaat88

Het gewicht is toch niet bepalend hierin? Of wel. Volgens mij heeft dat gew ...
Hier vertelde de gynaecoloog mij dat. Maar er zijn er me die ook verteld hebben dat de kans nu klein is dat ze nie op mijn kamer mag liggen. Ben nu 37+3 weken Woensdag moeten we weer terug op controle tegen dan zal ze misschien wel weer bijgekomen zijn.

茅茅n maand geleden

38 weken en rond de 3,6kg 馃檭馃槄

茅茅n maand geleden

37+5 weken gisteren en ze werd geschat o 2700 gram Morgen 38 weken en we moeten 02~10 terug op controle als ze dan nog niet geboren is ons kleine man zijn zusje 馃┓馃挋

茅茅n maand geleden

Reactie op Kaat88

Het gewicht is toch niet bepalend hierin? Of wel. Volgens mij heeft dat gew ...
Jawel hoor elke baby onder 2,5 kg wordt na geboorte extra in het oog gehouden, vanaf 2,5 kg meestal pas op kamer. Waarom: hoe kleiner in geworden hoe meer risico dat er is op complicaties de eerste uren/ dagen. Baby鈥檚 verliezen ook nog vrij veel gewicht na de bevalling dus dan komt die mss nog maar net aan 2,3 of 2,0 kg ofzo. Gewicht is wel een goede indicatie ook.

茅茅n maand geleden

Vandaag controle gehad bij de gynaecoloog 37w2d en mijn baby'tje is moog ingedaald, geen ontsluiting. En is gemeten op gewicht met 2865gr 馃┑

茅茅n maand geleden

36w baby'tje is nu 3kg, wordt geschat rond 3,5kg. Mooi ingedaald en ook vaginaale controle gehad, geen ontsluiting 馃挋

茅茅n maand geleden

36w5d en ons meisje wordt geschat op 3kg, een lange smalle met een klein hoofdje 馃お

茅茅n maand geleden

Reactie op CV1993

36w5d en ons meisje wordt geschat op 3kg, een lange smalle met een klein ho ...
Schattig 馃槏 beter kleinere hoofd voor de bevaling 馃

茅茅n maand geleden

Ben morgen 38 weken en ons meisje is nog niks ingedaald. Zit nog heel hoog 馃 werd woensdag geschat op 2,780kg en 49,5cm.

茅茅n maand geleden

Wij hadden maandag een echo op 35+3 weken en ze weegt nog maar 2,1 kg. Ze is aan de kleine kant en hopelijk sterkt ze nog wat aan! Zo niet is de kans groot dat ik ingeleid zal moeten worden. Afwachten dus op de volgende afspraak op 07/10 馃!

茅茅n maand geleden

36 weken wordt geschat op 2,650kg en hoofdje is al mooi ingedaald. 馃グ

茅茅n maand geleden

Gisteren op 36w+4 echo gehad. Kindje werd geschat op 2,9 kg (percentiel 46). Ben wel verschoten. Had minder verwacht. Vorige metingen zat ons kindje altijd tussen percentiel 35 en 40. Maar nu op 2 weken en een half 730 gr zwaarder... Maar ja, er kan natuurlijk altijd ergens een meetfout op zitten.

茅茅n maand geleden

Reactie op Kaat88

Gisteren op 36w+4 echo gehad. Kindje werd geschat op 2,9 kg (percentiel 46) ...
Hey Kaat88, zou mij hier niet te veel zorgen over maken. Kan idd heel goed meetfoutje zijn. Bij mij zat ze op 32w op p26 en op 34w op p69 ;). Ik moet deze week ook gaan voor de 36w echo, ben benieuwd wat het nu gaat geven.