50 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Yasmine92
Mag ik vragen hoe je er bent achtergekomen. Want ik geloof dat ik dat ook h ...
Een beetje jeuk is normaal nu ook. Het is oas als je jezelf tot bloedens toe begint te krabben dat het abnormaal lijkt.
Jeuk krijg je ook door je huid die nog meer aangerokken wordt of soms van een tekort aan bepaalde vitamines of te droge huid door de hormonen.
Jeuk is vrij algemeen symptoom maar pas als het echt heel erg wordt spreek je van abnormale jeuk. Je kan het altijd vermelden bij je arts.
3 maanden geleden
Reactie op gaelle98
1/8 echo gehad op 30w+6 en hij woog 2.036kg 🤪
Hij loopt al de hele zwanger ...
Zelfde hier 😭 baby woog 2,200kg en p97. Heb ook wel zwangerschapsdiabetes maar is wel redelijk onder controle... 🙃
3 maanden geleden
Reactie op Racingafadingimage
Zelfde hier 😭 baby woog 2,200kg en p97. Heb ook wel zwangerschapsdiabetes ...
Ik was wel al 31w 3d.
3 maanden geleden
Reactie op Racingafadingimage
Zelfde hier 😭 baby woog 2,200kg en p97. Heb ook wel zwangerschapsdiabetes ...
Ik heb geen zwangerschapsdiabetes, en is 1ste kindje. En eet gezond en gevarieerd. Ik denk dat de kleine munchkin gewoon veel voedinsstoffen opneemt van mij 🤣 ik ben ook enkel maar puur op buik en borsten bij gekomen voor de rest is alles hetzelfde gebleven 🤷🏼♀️🤪
3 maanden geleden
Reactie op gaelle98
Ik heb geen zwangerschapsdiabetes, en is 1ste kindje. En eet gezond en geva ...
Ik was zelf bij mijn eerste zwangerschap om en bij de 18kg bijgekomen. Nu zelfs nog geen 10kg, dusja, daar zie je het niet altijd aan. Bij mijn eerste had ik geen zwangerschapsdiabetes.
Zowel toen als nu had ik al heel snel een enorm grote buik, dus veel mensen die verwachten dat ik elk moment kan bevallen terwijl het voor oktober is. 😅
3 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Een beetje jeuk is normaal nu ook. Het is oas als je jezelf tot bloedens to ...
Ik heb mij nooit tot bloedens toe gekrabt, en heb het nu al 7 weken.. een beetje jeuk is normaal maar zij vermeldt vooral aan handen en voeten en s’avonds dat zijn 2 typische symptomen van cholestase, dus moet je zeker laten
Checken dan! Jeuk aan de buik en heupen etc is indd door de huid die gerokken wordt
3 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Bij mij weten is jeuk niet het enige symptoom van cholestase
Zeg ik ook helemaal nergens 😅, enkel dat dit vrij specifieke klachten zijn die gelinkt zijn aan cholestase. Bij mij was dit lang het enige symptoom die ik had, dus ik spreek uit ervaring natuurlijk.. maar donkere urine, lichkleurige stoelgang etc kunnen er ook op wijzen
3 maanden geleden
Reactie op Maxi8
Zeg ik ook helemaal nergens 😅, enkel dat dit vrij specifieke klachten zijn ...
Klopt, net zoals dat jeuk op alleen handpalmen en voeten ook door veel andere zaken kan voorvallen. Ik krijg dat bv ook in de winter( winterhanden) door de reuma, anderen hebben dat door slechte doorbloeding, weer anderen hebben last van vocht in ledematen wat druk kan geven en ook jeuk ect,…
Normaal zou men cholestase wel via het bloed moeten opvangen, ik dacht dat dit standaard wel nagekeken werd
3 maanden geleden
Reactie op HS8894
Hier was het een P75 met 30 weken. 42 cm en 2,400 kg.
Heb ook hetzelfde ongeveer 30w+6 en hij woog 2.036kg! Ik weet al dat het een geplande KS wordt. Hoe is jouw bevalling gegaan? Ben je vroeger moeten bevallen omdat de baby zo groot was of? Ik trek het zo al niet meer mentaal en fysiek 🫣 ik vindt het ook raar dat m’n gynae een geplande KS pas wilt doen op 1/10 terwijl ik uitgerekend ben op 4/10 dat vindt ik nu echt wel raar en zeer laat!
3 maanden geleden
Reactie op gaelle98
Heb ook hetzelfde ongeveer 30w+6 en hij woog 2.036kg! Ik weet al dat het ee ...
Ik moet nog bevallen. Ik heb ook zware diabetes en galstuwing dus normaal zouden ze inleiden op 37 weken maar we kijken week per week. Ik ga de inleiding zo lang mogelijk uitstellen. Een keizersnede doen ze alleen echt in uiterste nood en als de pracenta onderaan ligt ofzo. Dit vind ik bij jou wel heel raar en voor dit gewicht en lengte echt niet nodig. Zeker niet zo dicht voor je datum. Zou je dat toch niet nog eens bespreken en eventueel weigeren zelf?
3 maanden geleden
Reactie op HS8894
Ik moet nog bevallen. Ik heb ook zware diabetes en galstuwing dus normaal z ...
Ik heb geen andere keuze dan keizersnede. Ik heb in november 23 een zware operatie gehad om endometriose te verwijderen. Ze hebben een grote bol endo verwijderd uit de vaginawand en deze dus opnieuw moeten dichtnaaien, dus natuurlijk bevallen is een absolute no go jammer genoeg😢
Oh je hebt ook wel wat extra lasten bij de zwangerschap zeg! Voel je je anders goed? Vindt je 37 weken dan te vroeg om ingeleid te worden of wil je meer de natuurlijke weg op? Ik heb al verschillende horror verhalen gehoord over inleiden en strippen 😨
3 maanden geleden
Reactie op gaelle98
Ik heb geen andere keuze dan keizersnede. Ik heb in november 23 een zware o ...
Ik zou heel graag gewoon zelf bevallen maar mits galstuwing schadelijk is voor de baby mag ik niet over de 37 gaan. Mijn kind zal op 36 weken ook volgroeid zijn. Dus ik denk niet dat ik angst moet hebben voor 37 weken maar zou het toch liever niet hebben. Dan valt ook mijn zwangerschapsverlof weg en moet ik net voor kerst terug beginnen werken en mis ik men kind zijn eerste kerst. Zou dit heel jammer vinden.
Heb ook al enigste verhalen gehoord over inleidingen dus zou dit liever vermijden.