24 Reacties

één maand geleden

Reactie op ErikaK88

Ja maar als je baarmoederhals al verstreken is dan zien ze dat al op de ech ...
De baby is hier nu een tweetal weken ingedaald. En sinds vanacht voel ik ook echt de druk in mijn vagina. Vroedvrouw zei daarnet dat ze voelt dat ons kindje al ferm ingedaald is. Dus dat komt inderdaad wel overeen met mijn gevoel.

één maand geleden

Reactie op Kaat88

De baby is hier nu een tweetal weken ingedaald. En sinds vanacht voel ik oo ...
Ja ik loop zo al rond sinds 30 weken. Hier ligt ze al sinds dan ingedaald. Toch gingen ze mij niet vaginaal onderzoeken door een toucher. Gynaecoloog zei het zal nog erger worden tegen de bevalling aan. Ook omdat ze hier in sterrekijker ligt drukt ze vaak op bepaalde plaatsen en dat geeft ook weer klachten. Ik loop al sinds 35 weken rond met effectief voorweeen, toch nog steeds geen toucher als onderzoek. Deze week 2 keer aan de monitor gelegen ( vnl voor hoge bloeddruk) maar mijn voorweeen zetten nog niet door en ben al 38 weken. Toch gaven ze mij ook vandaag nog geen toucher. Pas bij doorgezette weeen zeiden ze. Ze willen niets voortijdig gaan uitlokken als de baby er nog niet klaar voor zou zijn( die kiest namelijk wanneer het tijd is). Van mij mag ze komen hoor begin het beu te worden de voorweeen, pijnen, blaas die mij wakker houden.

één maand geleden

Reactie op ErikaK88

Ja ik loop zo al rond sinds 30 weken. Hier ligt ze al sinds dan ingedaald. ...
Snap ik. Ik heb wel af en toe harde buiken, maar echte voorweeën heb ik nog maar 1 tje gehad denk ik. Maar snap dat dat lastig begint te worden. Jij zegt hier op het forum al even dat ze sterrekijker ligt. Wil dat dan zeggen dat ze niet meer rond haar as kan draaien. Hier ligt het ruggetje van onze baby meestal tegen mijn bolle buik of zijkant aan, maar de gynaecoloog zei de vorige keer dat ons kindje wel nog rond de as kan ronddraaien, ook al is het al ingedaald.

één maand geleden

Reactie op Kaat88

Snap ik. Ik heb wel af en toe harde buiken, maar echte voorweeën heb ik no ...
Ze kan nog draaien in theorie. Gebeurt soms nog tijdens de bevalling. Indien niet kan de gynaecoloog haar nog inwendig draaien, met 2 vingers is dat blijkbaar weinig moeite, tenzij ze te diep in het geboortekanaal zit ( vastzit) dan kan het lichte vacuüm zijn of lepels en als dat niet gaat dan een keizersnede.