21 Reacties
één maand geleden
Ik neem niks van extra vitamines 🙈 Gynaecoloog zei baby neemt van jou wat hij nodig heeft dus eet zoveel mogelijk gevarieerd en gezond.
één maand geleden
Mijn gynaecoloog zei op 28 weken dar het eigenlijk niet meer nodig is...
Ik las ook een recent onderzoek dat te veel en te lang van die vitamines ook een verband aantonen met refluxbaby´s. Ik heb mijn doos dus uitgenomen tot 30w en ben nu gestopt.
Na de bevalling ga ik wel overschakelen naar de Omnibionta voor borstvoeding en een goede kuur om het haar te versterken.
één maand geleden
Reactie op SarinaVC
Mijn gynaecoloog zei op 28 weken dar het eigenlijk niet meer nodig is...
Ik ...
Zelfde hier :) gynaecoloog zei bij mijn afspraak op 32 weken ook dat dat in se niet meer nodig was.
één maand geleden
Reactie op SarinaVC
Nee, ik las het in de wachtkamer bij mijn osteopaat in een tijdschrift.
Is waar,ook eens gelezen,zoals vitamine A echt is niet zo gezond als je dat in extra dosis binnen krijgt.Maar de rest van extra vitamines worden opgeslagen in lever en lichaamsvet en kan ook schadelijk zijn.
Vroeger deden ze het ook niet en waren allemaal gezonde baby's.
Daarom eet ik zoveel mogelijk gezond en gevarieerd,baby zit al een goede halve kilo voor op het gemiddelde dus zo slecht zonder extra vitamines zal het wel niet zijn😅
Maar iedereen moet doen waar ze zich het best bij voelen,met of zonder vitamines.We willen allemaal op een andere manier het beste voor ons kindje🥰
één maand geleden
Ik kan amper eten door de misselijkheid dus voor mij blijven de vitamines een goede aanvulling. Ik vertrouw op mijn arts 😊 ik vind niets terug over dat onderzoek, anders zou ik op basis daarvan misschien anders denken, maar voor nu vertrouw ik op de kennis van mijn zorgverlener.
één maand geleden
Zelfs aan te raden om te blijven nemen na de bevalling als je ook bv gaat geven
één maand geleden
mijn gynaecoloog staat erop dat ik tot het einde van de zwangerschap vitamines blijf nemen en ze vertelde me ook dat ik tijdens de postpartum vitamines moet nemen om haaruitval en vermoeidheid te voorkomen + het helpt ook bij het geven van borstvoeding. Ik geloof haar 100% omdat ik mensen ken die deze problemen hadden na de bevalling omdat ze stopten met het innemen van deze vitamines :(
één maand geleden
Reactie op Siham SRHILFI
mijn gynaecoloog staat erop dat ik tot het einde van de zwangerschap vitami ...
Idd ik wil zeker ook terug met iets van vitamines starten na de bevalling, wanneer ik van dat ijzersupplement verlost ben. Zeker in de aankomende donkere wintermaanden zal wat extra vitaminen zeker geen kwaad kunnen!
één maand geleden
Ik denk denk dat als je snel te korten hebt zelf best verder neemt tot einde
Ik had amper te korten tot na 30 weken en nu staat bijna alles op rood en dat omdat baby nu dubbel zoveel neemt van jou lichaam waardoor je zelf te korten hebt.
Dus eigenlijk drink je die vitaminen voor jezelf en baby neemt gewoon van jou wat die nodig heeft.
één maand geleden
Reactie op Gode24
Hier al bevallen op 31w+2, geef borstvoeding (afkolven momenteel) en werd i ...
Zijn het geen andere vitaminen, ook van omnibionta wel maar specifieke voor borstvoeding/postnataal?
Gewoon curieus 🙈